Inlägg från: Gameofthrones123 |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones123

BF Juli 2017 ny

Delilah2001 skrev 2016-12-20 15:57:39 följande:

När man tar blodprov till kub, kan man göra det redan på inskrivningen, någon som vet?

Jag ska på inskrivning i morgon FM, är i vecka 10, och sen är det ju en massa helger...

Jag skulle gjort det på inskrivningen förra veckan men pga lite missförstånd där med tider så fick jag en ny tid dem 30e så ska ta blodprovet då.. hoppas bara det hinner bli klart tills den 2e januari för då har jag kub bokat
  • Gameofthrones123
    narie24 skrev 2016-12-20 17:02:03 följande:

Jag var på inskrivning idag och då tog jag provet till kub-testet.

Kändes skönt att gå igenom allt man funderat på med bm. Mina grejer att hålla koll på:

Ev äta levaxin igen, rh-negativ, gallan och nu låg jag tydligen lite högt på sockret så det ska följas upp.

Bokat upp nya tider osv, känns bra.

Nu väntar vi på kub-ultraljudet 9/1. Läskigt!

Usch vad jobbigt det lät med allt det där. Hoppas sockret bara var lite högt tillfälligt så du inte åker på det också!! Men vad gäller blodgruppen så är det väl bara någon spruta bebisen får om den är positiv eller?
  • Gameofthrones123
    Delilah2001 skrev 2016-12-20 18:04:38 följande:

Ok, men då går det alltså att göra på inskrivningen, vad bra! Själva ultraljudet sen, görs det på sjukhuset?

JA precis. Här är det dörren mittemot min barnmorska bara ;)
  • Gameofthrones123

Någon mer än jag som har världens sämsta immunförsvar för tillfället? Haft maginfluensa 2 ggr på kort tid nu och nu ligger jag här med halsfluss.. måtte de bli bättre snart

• Gameofthrones123
    Summerchild skrev 2016-12-23 12:29:33 följande:

Men det här med veckorna jag är 8+6 idag då är jag i v 9 va? Och imorgon går jag in i vecka 10? Är det så dom räknar? Så missfallsrisken minskar typ 11+0 då för moderkakan tar över? Eller missat nåt? V 12 är väl 11+0 -11+6

JA precis imorn går du in i vecka 10. Missfallsrisken minskar hela tiden och efter vecka 12 har det minskat drastiskt. Risken finns kvar men betydligt mindre än tidigare
  • Gameofthrones123

Någon mer som lyssnat på bebisens hjärta med doppler? Igår hörde jag hjärtat jättetydligt och flyttade dopplern 10-15 cm åt sidan och hörde där med minst lika tydligt.. gud tänk om det är 2 haha eller kan man få in ljudet så tydligt från olika håll? Aldrig varit med om det innan.. och jag är säker på att det var bebis och inte min egna puls

• Gameofthrones123
    FrökenMp skrev 2016-12-30 17:34:30 följande:

Har du köpt en som du har hemma?? Jag är såååå sugen på Att beställa en men min sambo säger nej för han tror att jag skulle bli galen om den inte skulle funka eller om jag inte skulle höra nånting... haha.

Men sjukt coolt att du hörde! Vilken vecka är du i?!:D

Är i vecka 13 nu :) jag har clearblues doppler. Det är tråkigt när man inte hittar hjärtat så man måste liksom kunna tänka att bebisen är så liten och därmed svårt att hitta. Blir man övertygad om missfall eller väldigt orolig så rekommenderar jag inte att man köper en. Men jag tycker den är guldvärd:D
  • Gameofthrones123
    Sosozo skrev 2016-12-30 18:00:17 följande:

Hello! Ni som har receptbelagda mediciner utskrivet mot illamående, fick ni det via bm eller hur gick det till?

Jag har mått se extremt illa de senaste dagarna. Idag tog jag Postafen som hjälpt tidigare. Det hjälpte inte alls men jag blev helt väck i skallen och har sovit hela dagen uuurs. Känns ohållbart.

Jag mailade min barnmorska bara och bad om lergigan comp. Det var inga problem alls
  • Gameofthrones123

Nu börjar det minsann bli en liten kula här också ;) nu hoppas jag helgen går fort för på måndag är det äntligen dags för ultraljud!!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny