BF Juli 2017 ny
När man tar blodprov till kub, kan man göra det redan på inskrivningen, någon som vet?
Jag ska på inskrivning i morgon FM, är i vecka 10, och sen är det ju en massa helger...
När man tar blodprov till kub, kan man göra det redan på inskrivningen, någon som vet?
Jag ska på inskrivning i morgon FM, är i vecka 10, och sen är det ju en massa helger...
Jag kommer vara i 12+5 när jag gör kub. Tror dock jag kommer bli flyttad. Vet inte exakt när jag hade ÄL
Jag var på inskrivning idag och då tog jag provet till kub-testet.
Kändes skönt att gå igenom allt man funderat på med bm. Mina grejer att hålla koll på:
Ev äta levaxin igen, rh-negativ, gallan och nu låg jag tydligen lite högt på sockret så det ska följas upp.
Bokat upp nya tider osv, känns bra.
Nu väntar vi på kub-ultraljudet 9/1. Läskigt!
Ok, men då går det alltså att göra på inskrivningen, vad bra! Själva ultraljudet sen, görs det på sjukhuset?
Någon mer än jag som har världens sämsta immunförsvar för tillfället? Haft maginfluensa 2 ggr på kort tid nu och nu ligger jag här med halsfluss.. måtte de bli bättre snart
Men det här med veckorna jag är 8+6 idag då är jag i v 9 va? Och imorgon går jag in i vecka 10? Är det så dom räknar? Så missfallsrisken minskar typ 11+0 då för moderkakan tar över? Eller missat nåt? V 12 är väl 11+0 -11+6
Någon mer som lyssnat på bebisens hjärta med doppler? Igår hörde jag hjärtat jättetydligt och flyttade dopplern 10-15 cm åt sidan och hörde där med minst lika tydligt.. gud tänk om det är 2 haha eller kan man få in ljudet så tydligt från olika håll? Aldrig varit med om det innan.. och jag är säker på att det var bebis och inte min egna puls
Har du köpt en som du har hemma?? Jag är såååå sugen på Att beställa en men min sambo säger nej för han tror att jag skulle bli galen om den inte skulle funka eller om jag inte skulle höra nånting... haha.
Men sjukt coolt att du hörde! Vilken vecka är du i?!:D
Hello! Ni som har receptbelagda mediciner utskrivet mot illamående, fick ni det via bm eller hur gick det till?
Jag har mått se extremt illa de senaste dagarna. Idag tog jag Postafen som hjälpt tidigare. Det hjälpte inte alls men jag blev helt väck i skallen och har sovit hela dagen uuurs. Känns ohållbart.
Nu börjar det minsann bli en liten kula här också ;) nu hoppas jag helgen går fort för på måndag är det äntligen dags för ultraljud!!