BF Juli 2017 ny
Hejsan tjejer . Hoppas ni alla haft en bra jul?
Ni som har barn sedan innan , har ni berättat på något roligt sätt ? Skulle vilja berätta för våra på något roligt sätt :) dem är snart 7 år, 5 år och snart 3 år
Hejsan tjejer . Hoppas ni alla haft en bra jul?
Ni som har barn sedan innan , har ni berättat på något roligt sätt ? Skulle vilja berätta för våra på något roligt sätt :) dem är snart 7 år, 5 år och snart 3 år
Soszo : så har det varit för oss :) vi hade sex dagarna innan äl då fick vi två döttrar ( två olika graviditeter ) med sonen hade vi sex på äl .. Denna gången vet jag inte så vi skydda oss men jag tror vi väntar en flicka.
Hej på er!
Jag har kikat in lite här till och från men det har känts lite tidigt att skriva. Nu tänkte jag dock sluta "stalka" och säga hej.
Jag väntar första barnet, bor i Stockholm och är 32 år.
Jag har inte BF riktigt klart för mig då jobbsituationen inte tillåtit inskrivning eller sådant än men enligt egna beräkningar början på juli, sjunde.
Hoppas att ni andra haft en bra jul, den här ledigheten har varit så efterlängtad.
Aaah, idag är jag ensam hemma! Familjen är och åker skidor hela dagen. Så skönt
Tittar på någon dokumentär om schamaner, surfar på inredning till barnrum (ska flytta i mars) och har fortfarande pyjamas. Lugnt och skönt.
Usch, nu kan jag inte sluta noja mig över att jag känner så lite symptom...Är livrädd att fostret inte lever. Ni som haft MA, har ni känt er gravida eller har ni anat nåt konstigt? Vet att såklart inte alla mår pyton under graviditeten, men det blir så overkligt när jag knappt känner mig nåt annorlunda än vanligt. Ska till barnmorskan på tisdag, får väl ventilera min oro då. Gått in i v. 11 idag.
Kul att magarna börjar komma fram, jag ser mest lite svullen ut om kvällarna. Fick mage sent sist också och såg inte gravid ut förrän i typ v30. Nu blir det nog tidigare med andra men kan iaf ha mina vanliga byxor och kjolar. Smart med bh-förlängare tycker mina börjar trycka obehagligt runt om, så det måste jag köpa :) vill också slippa att köpa nya då jag vet att mina bröst blir så stora av mjölken sen.
Denna gång vill jag ha en Britax go big men verkar inte finnas några begagnade ännu ute. Sist hade vi en joolz som var snygg och bra men väldigt liten förvaring under så den sålde vi av. Min kille är 3,5 år när bebben kommer så kanske skaffar en ståbräda.
När har ni tänkt att börja köpa saker till bebisen?
Igår var det vår tur att göra kub , som tog hela 1,5 timmar ???? eftersom den lilla rörde sig hela tiden och vägrade vara still så fick upp ovh springa ???? och dricka massa vatten .. Allt såg bra ut och jag hade 1:8339 . Moderkakan låg i framvägg och nytt bf var 12/7 istället för 19/7
Idag går jag in i vecka 13! Så glad att missfallsrisken nu har minskat med 65% :D dock verkar jag vara en av dom som fortfarande har illamående, typiskt!
Inatt har jag känt bebisen Igen! Det är så häftigt. Och hormonranden börjar komma :(
Jag har gjort en hemlig Fb grupp nu om någon är intresserad ? Pm era namn samt hur ni ser ut på er profil bild . Har gjort gruppen hemlig så måste adda er som vänner för att kunna lägga till er .
Har nu gått ut med graviditeten officiellt, känns så underbart skönt <3
Hur gör ni alla, går ni ut med graviditet på Facebook?
Med de andra två la jag ut en bild när vi varit på rul, men denna gången tänker jag inte skriva någonting förräns bebisarna är ute!
Läste detta på Pampers hemsida. Aldrig hört talas om! Har ni?
Dags för test. Nu är det dags att fråga din barnmorska om fördelarna och nackdelarna med AFP-testet (alfa-fetoprotein). Detta enkla blodprov görs för att upptäcka medfödda missbildningar som Downs syndrom och ryggmärksbrock och måste utföras mellan vecka 16 och 18.