Inlägg från: Mamma1986 |Visa alla inlägg
  • Mamma1986

BF Juli 2017 ny

Hejsan tjejer . Hoppas ni alla haft en bra jul?

Ni som har barn sedan innan , har ni berättat på något roligt sätt ? Skulle vilja berätta för våra på något roligt sätt :) dem är snart 7 år, 5 år och snart 3 år

• Mamma1986

Soszo : så har det varit för oss :) vi hade sex dagarna innan äl då fick vi två döttrar ( två olika graviditeter ) med sonen hade vi sex på äl .. Denna gången vet jag inte så vi skydda oss men jag tror vi väntar en flicka.

• Mamma1986
    ciwny skrev 2016-12-28 07:51:14 följande:

Hej på er!
    Jag har kikat in lite här till och från men det har känts lite tidigt att skriva. Nu tänkte jag dock sluta "stalka" och säga hej.
    Jag väntar första barnet, bor i Stockholm och är 32 år.
    Jag har inte BF riktigt klart för mig då jobbsituationen inte tillåtit inskrivning eller sådant än men enligt egna beräkningar början på juli, sjunde.
    Hoppas att ni andra haft en bra jul, den här ledigheten har varit så efterlängtad.

Grattis och välkommen :) när ska du på inskrivning ?
  • Mamma1986
    ciwny skrev 2016-12-28 09:35:53 följande:
    Tack och tack!
    Blir inskrivning 3 januari. Har jullov nu så det underlättar en del. Sedan vet jag inte vad som händer men det borde väl inte dröja alltför länge innan det blir något besök inbokat för det ena eller andra. :)
    När hon är på inskrivning kommer din bm säkert boka in dig för nästa besök .. När jag var på inskrivningen bokade hon in mig för nästa besök samt skickade remiss så jag har fått kub och rul :)
  • Mamma1986
    acinnaleh skrev 2016-12-28 11:31:07 följande:
    Hej och välkomna ni nya tjejer. Lägg gärna till er på BF listan om ni vill. Treansresaresa, tror du det går att lägga in en lista i ts, blir så svårt att leta bakåt typ 20 sidor ;)
    Kanske lite trög . Men hur lägger man till sig i listan ?
  • Mamma1986
    Sosozo skrev 2016-12-28 11:29:33 följande:

Aaah, idag är jag ensam hemma! Familjen är och åker skidor hela dagen. Så skönt

Tittar på någon dokumentär om schamaner, surfar på inredning till barnrum (ska flytta i mars) och har fortfarande pyjamas. Lugnt och skönt.

Vilken härlig dag
  • Mamma1986

Bf lista Juli. 

2 Juli - Haiduchi, Skåne 

3 Juli - Newbie84, Stockholm 

4 Juli - Sosozo, Stockholm 

4 Juli - Acinnaleh, Närke 

6 Juli - Madelia, Västmanland 

7 Juli - Gröna Druvan, Halland 

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland 

12 Juli - Noccis, Stockholm 

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik 

12 Juli - Beebii, Uppsala 

15 Juli - Treansresa, Gällivare 

18 Juli - Narie24, Stockholm 

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland 

18 Juli - Meowt, Malmö 

18 Juli - Rockstrongo, Gävle 

18 Juli - Saandriiis, 

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne 

19 Juli - NinaS88, Linköping 

19 Juli - Mamma1986, Skåne

20 Juli - Emelie1994, Värmland 

20 Juli - Wooden, Södermanland 

21 Juli - Lisaemma, Stockholm 

21 Juli - Starseed, 

22 Juli - Lindseey, Skåne 

22 Juli - Delilah2001, Göteborg 

22 Juli - Babydreams, Gävle 

23 Juli - Malimari, Göteborg 

23 juli - Soffiiee, Halmstad 

25 Juli - Leeandra, Gotland 

26 Juli - Joline84 , Södermanland 

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping 

27 Juli - Leken, Västerås 

27 Juli - vet hur det känns, Västerås 

27 Juli - Marretiin, Västernorrland 

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland 

28 Juli - LillaJag06, Kalmar 

29 Juli - Elliot0300, Malmö 

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm 

29 Juli - Summerchild, Västerås 

30 Juli - Basio, Skåne 

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• Mamma1986
    Treansresa skrev 2016-12-28 21:55:21 följande:
    Jag har faktiskt läst både och. Vissa sidor säger 11+0 men flest säger tyvärr 12+0 :( så hade också velat ha ett ordentligt svar:)
    12+0 har jag alltid hört .. Men vill berätta på nyår så gör det ???? någon dag hit och dit , vad är det ? Du kan ju till och med vara några dagar längre , det får man ju reda på först vill rul
  • Mamma1986
    Lady K skrev 2016-12-30 15:10:02 följande:

Usch, nu kan jag inte sluta noja mig över att jag känner så lite symptom...Är livrädd att fostret inte lever. Ni som haft MA, har ni känt er gravida eller har ni anat nåt konstigt? Vet att såklart inte alla mår pyton under graviditeten, men det blir så overkligt när jag knappt känner mig nåt annorlunda än vanligt. Ska till barnmorskan på tisdag, får väl ventilera min oro då. Gått in i v. 11 idag.

Jag har kompisar som har mått bättre än vanligt när dem varit gravida ???? tror inte du behöver oroa dig
  • Mamma1986
    Newbie84 skrev 2016-12-30 23:13:07 följande:

Kul att magarna börjar komma fram, jag ser mest lite svullen ut om kvällarna. Fick mage sent sist också och såg inte gravid ut förrän i typ v30. Nu blir det nog tidigare med andra men kan iaf ha mina vanliga byxor och kjolar. Smart med bh-förlängare tycker mina börjar trycka obehagligt runt om, så det måste jag köpa :) vill också slippa att köpa nya då jag vet att mina bröst blir så stora av mjölken sen.

Denna gång vill jag ha en Britax go big men verkar inte finnas några begagnade ännu ute. Sist hade vi en joolz som var snygg och bra men väldigt liten förvaring under så den sålde vi av. Min kille är 3,5 år när bebben kommer så kanske skaffar en ståbräda.

När har ni tänkt att börja köpa saker till bebisen?

Jag får också mage sent men är väldigt lång , 178 cm så tror det beror på det hihi..
    Min yngsta kommer vara lite mer än 3 år när bebisen kommer så jag funderar också på ståbräda

Hade gärna börjat handlat allt i går men ska vänta till rul eller alla fall kub ???? men tjuvhandla ett sett som bebisen ska ha på BB häromdagen
  • Mamma1986

Igår var det vår tur att göra kub , som tog hela 1,5 timmar ???? eftersom den lilla rörde sig hela tiden och vägrade vara still så fick upp ovh springa ???? och dricka massa vatten .. Allt såg bra ut och jag hade 1:8339 . Moderkakan låg i framvägg och nytt bf var 12/7 istället för 19/7

• Mamma1986
    babydreams skrev 2017-01-08 09:58:42 följande:

Idag går jag in i vecka 13! Så glad att missfallsrisken nu har minskat med 65% :D dock verkar jag vara en av dom som fortfarande har illamående, typiskt!

Jag med tyvärr ???? är i vecka 14 och mår fortfarande illa och kräker. Är rädd att det ska vara som med mina döttrar , då kräkte jag till dem föddes
  • Mamma1986
    Treansresa skrev 2017-01-09 05:44:43 följande:

Inatt har jag känt bebisen Igen! Det är så häftigt. Och hormonranden börjar komma :(

Åhh vad underbart . Jag vill också känna men får nog vänta ett tag då jag har moderkakan i framvägg
  • Mamma1986
    Treansresa skrev 2017-01-09 11:24:27 följande:
    Ja det är helt underbart! Hoppas på att känna regelbundet snart. Okej är det svårare att känna då? :(
    Ja , med min tredje hade jag också det och jag kände inte honom förrän i vecka 22.
  • Mamma1986

Jag har gjort en hemlig Fb grupp nu om någon är intresserad ? Pm era namn samt hur ni ser ut på er profil bild . Har gjort gruppen hemlig så måste adda er som vänner för att kunna lägga till er .

• Mamma1986
    LillaJag06 skrev 2017-01-10 22:15:15 följande:
    FU hann förre ???? loggar in på webbsida och lämnar mina uppgifter. :)
    Såg inte att du också skulle göra en , sorry. Har skrivit ett PM till dig på fb
  • Mamma1986
    LillaJag06 skrev 2017-01-10 23:09:21 följande:
    Skulle vara en smiley. Haha nä det är jag som lite seg :)
    :)
  • Mamma1986
    babydreams skrev 2017-01-10 23:11:36 följande:

Har nu gått ut med graviditeten officiellt, känns så underbart skönt <3

Härligt :) vilken vecka är du i?
  • Mamma1986
    GrönaDruvan skrev 2017-01-11 09:30:32 följande:

Hur gör ni alla, går ni ut med graviditet på Facebook?
    Med de andra två la jag ut en bild när vi varit på rul, men denna gången tänker jag inte skriva någonting förräns bebisarna är ute!

Jag vet faktiskt inte , går in i vecka i morgon men har inte berättat för så många ännu. bara min " bästisar" och närmsta familjen. Tror vi säger till barnen i nästa vecka och då kommer hela världen få veta hihi
  • Mamma1986
    Sosozo skrev 2017-01-11 21:01:11 följande:

Läste detta på Pampers hemsida. Aldrig hört talas om! Har ni?

Dags för test. Nu är det dags att fråga din barnmorska om fördelarna och nackdelarna med AFP-testet (alfa-fetoprotein). Detta enkla blodprov görs för att upptäcka medfödda missbildningar som Downs syndrom och ryggmärksbrock och måste utföras mellan vecka 16 och 18.

nej det har jag aldrig hört talas om
Svar på tråden BF Juli 2017 ny