Inlägg från: ciwny |Visa alla inlägg
  • ciwny

BF Juli 2017 ny

Hej på er!
    Jag har kikat in lite här till och från men det har känts lite tidigt att skriva. Nu tänkte jag dock sluta "stalka" och säga hej.
    Jag väntar första barnet, bor i Stockholm och är 32 år.
    Jag har inte BF riktigt klart för mig då jobbsituationen inte tillåtit inskrivning eller sådant än men enligt egna beräkningar början på juli, sjunde.
    Hoppas att ni andra haft en bra jul, den här ledigheten har varit så efterlängtad.

• ciwny
    Mamma1986 skrev 2016-12-28 09:05:11 följande:
    Grattis och välkommen :) när ska du på inskrivning ?
    Tack och tack!
    Blir inskrivning 3 januari. Har jullov nu så det underlättar en del. Sedan vet jag inte vad som händer men det borde väl inte dröja alltför länge innan det blir något besök inbokat för det ena eller andra. :)
  • ciwny
    GrönaDruvan skrev 2017-01-11 09:30:32 följande:

Hur gör ni alla, går ni ut med graviditet på Facebook?
    Med de andra två la jag ut en bild när vi varit på rul, men denna gången tänker jag inte skriva någonting förräns bebisarna är ute!

Jag vill inte gå ut på fb men vet att pappan tycker annorlunda. Han vill gärna ropa ut för hela världen. :) Jag tycker att jag har så många ytligare bekanta där så de inte behöver veta. Jag väntar helst till efter förlossningen. Dock har vi en långresa bokad sent så på ev bilder därifrån blir det väldigt svårt att dölja.
  • ciwny
    babydreams skrev 2017-01-11 12:07:20 följande:

Varför vill ni dölja för omvärlden att ni är gravida? :)
    Bara en fråga!

Just nu för att jag vill ta det i "rätt" ordning. Närmaste kollegorna och chef står näst på tur. Sedan vill jag inte dölja det egentligen, hade varit lättare om alla visste. Visar det gärna men helst inte via fb bara. Har dessutom en elevgrupp som tar förändringar ganska tufft så vill berätta själv för dem så de inte hör på annat håll. Just för dem väntar jag gärna lite till även om det bara är en tidsfråga innan inte lösa tröjor fungerar längre.
  • ciwny

Känns långt borta med mina vanliga byxor nu... har i och för sig mest byxor med hög midja. Några av de större kostymbyxorna går fortfarande. Bytte tröja flera gånger i morse för att hitta fram en som kunde dölja. Känns som om någon tagit en pump och pumpat upp mig och då är det här mitt första! Fortsätter det i den här takten kommer jag att spricka. ???? Berättade för närmsta kollegan igår. Hon svarade bara att det inte var så mycket till nyhet då det syns...

• ciwny
    AnnaCR skrev 2017-02-01 09:59:47 följande:

Är i v16 (16+4) nu <3 hur känner ni er så här långt? :) jag har sånt lock i båda öronen, tror jag blir tokig ;( någon mer som känner av det här?

Jag vet att slemhinnorna i näsan kan spela roll under graviditeten, men trodde inte det skulle ta öronen.

Jag får lock och ont i öronen så fort jag blir täppt i näsan. Har varit så hela livet. Under graviditeten har jag varit täppt i näsan redan tidigt. Är ju inte bra med nässpray i längden men hellre det än öroninflammation varannan vecka. Köpte en nässköljare på Apoteket och ta mig tusan, det fungerar! Det trodde jag aldrig!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny