Hur gör ni med ytterkläder, skor och andra inköp vid vv?
I dagsläget är dottern drygt ett dygn hos pappan varannan vecka. Jag har fullt underhåll (på 1600 kr) och betalar i princip allt utom försäkringen, umgängesresorna och vad de gör och äter.
Jag har oftast en extra uppsättning ytterkläder för att han inte ska förstöra hennes skolkläder, då han kan få för sig att elda, låta henne klättra i lerhögar mm, utan att ta hänsyn till vad hon har på sig. Jag har alltid fått skicka kläder då han inte har brytt sig om att köpa, så hon har haft en fleecetröja och klänning där som hon fått av farmor. De gånger hon haft finkläder med har det alltid kommit hem ett plagg med hål i så nu funderar jag på att skita i att hon får finkläder med på juldagen. Han påstår ju sig ha en uppsättning kläder så då borde han ju lösa det?
Hur gör vi sedan om det blir aktuellt med varannan vecka? Redan nu glömmer/skiter han i att kolla att hon får med kläderna tillbaks hit, så risken är att inget kommer fungera.
I dagsläget har hon en uppsättning regnkläder, fleece, gummistövlar, extra vantar och mössa liggande på skolan för att slippa vara utan, om jag glömmer, vilket är lätt hänt stressiga mornar med 3 barn.
Ni som har egna barn som ärver, betalar pappan ändå halva kostnaden? Eller hur är mest praktiskt? Ge mig alla tips ni har!!!