• BK1986

Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017

Hej! Hur går det för alla här inne? Har följt lite på distans. Väldigt få trådar igång med IVFare som har plussat.

Vi är i v 9 efter vår 4:e IVF och svagt hoppfulla då vi tidigare varit med om ett MA i just v 9.

Hoppas att det går bra för er andra!

• BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-01-12 14:03:12 följande:

Välkommen!

Här går det bra och dåligt. Är inne på 3e dygnet nu när jag inte kan behålla någon mat eller vätska. Var in till akuten inatt men fick vända hem efter flera timmar, vi har 10mil enkelväg att köra.

Pratade med min läkare på hälsocentralen idag och nu ska vi tillbaka till sjukhuset för inläggning med dropp!

Usch så jobbigt! Hur mår du nu? Hoppas att det vänder och att du får må bättre snart.
  • BK1986

Vad kul att det går bra för er! :)

chbw: Kul med en doppler! Du får ge en recension på hur den funkar. :)

BergOchDalbanan1985: Så härligt! Vi var på UL i onsdags och fick se en liten krabat med tickande hjärta också. :) Jag har väldigt få symtom som det är. Lite ömma bröst, trött vissa dagar och schyssta humörsvängningar (mest på sambon). Annars mår jag bra. Har du haft mycket symtom fram tills nu?

• BK1986
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-13 21:44:14 följande:

Jag har varit lite illamående till och från och vääääldigt trött. Men annars typ inget :) önskar nästan få mer symptom. Har du inte haft något illamående än?

De säger ju att spökveckorna kan börja redan i vecka 9-10 någonting så det kanske är det? :)

Nej inget särskilt faktiskt. Är snarare hungrig hela tiden. Blir jag för hungrig så kan jag må lite dåligt, men då är det bara att äta så går det över. :)

Har ni något fler UL planerat? :)
  • BK1986

Hej! Här rullar tiden på och vi är i vecka 10. Känns helt overkligt. Denna vecka har jag fått mer och mer tydlig växtvärk. Vissa dagar känner jag livmodern väldigt tydligt då det värker i hela, andra dagar kan det sticka och hugga. Självklart blir jag nojig, men har inte haft några blödningar så jag tänker att det är växtvärk.

Har ni andra haft växtvärk? Hur har det känts?

Och: Hur har ni det i övrigt? :)

• BK1986
    chbw skrev 2017-02-05 09:51:10 följande:

Av någon anledning har jag inte fått notis om att någon skrivit i tråden :O Därför ett väldigt sent svar härifrån :p

Jag har vad jag antar (hoppas) är växtvärk mer eller mindre hela tiden. Går in i vecka 18 imorgon. Som läkarna trodde tror jag att endometriosen, som gör min livmoder känslig, och att det är första graviditeten som gör att jag får väldigt ont till och från. Men inga fler blödningar sen v11 och jag tror att jag kanske kanske börjat känna sprattel <3 

I övrigt är illamåendet och tröttheten kvar, något lättare. Men så fort jag blir minsta hungrig eller förflyttar mig på annat sätt än på mina egna ben mår jag otroligt illa.. :p 

hur är det själv?? :) 

Vad kul med svar! :)

I veckan har mina symtom lugnat sig lite. Inte lika trött längre och blir inte lika akut hungrig och illamående. Har visserligen haft väldigt lindriga besvär så jag sk absolut inte klaga. :)

Är i vecka 12 nu och har UL på onsdag då vi går in i vecka 13. Är så sjukt orolig att något ska vara fel.

Följer för övrigt dig på insta också! :) Så mysigt att du börjar känna sprattel. Åh vad jag längtar tills dess. <3
  • BK1986
    chbw skrev 2017-02-06 06:12:29 följande:

Vad skönt att symtomen lättat :) åh så skönt o f kika in snart! Förstår oron <3

Åh vad heter du där? :) ja, jag tror set kan vara bubblan men är inte säker än :) hopps det blir tydligare snart! <3

En får vara glad för det lilla. ;) Jo men jag försöker att tro att det ska gå bra. Den här gången måste det bara gå bra. <3

@barnlangtan heter jag på Instagram. Har inte varit jätteduktig på att uppdatera på sistone.
  • BK1986
    chbw skrev 2017-02-18 23:11:05 följande:

Det går framåt :) går in i v20 på måndag! Rul på tisdag. Längtar ihjäl mig. Illamåendet hänger kvar, tröttheten likaså. Tror jag börjar känna bubblan då och då sen ett par veckor :) själv då?

Så mysigt! Vad spännande med RUL! Har ni funderat på om ni ska ta reda på kön eller inte? :)

Har du haft några bättre veckor eller har det varit konstant hela tiden?

Jag mår toppen! Är fortfarande hungrigare än vanligt och har lite växtvärk, men annars är jag mycket piggare. Går in i vecka 15 på onsdag.

När fick ni kallelse till RUL? Jag har fått tid hos BM efter men inte till själva RUL. :)
Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017