• KristinaJ

Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017

Hoppas det är ok att jag hoppar in! 33 år, ofrivilligt barnlös i dryga 3 år och gjorde första ivf nu i november. Officiell testdag på onsdag men idag, söndag, ett starkt plus! Vågade inte drömma om plus första försöket. Såå lycklig men livrädd för hur det utvecklas och eventuella missfall.

Mår som vanligt förutom ömma bröst på "fel ställe". Innan mens har jag alltid ont på utsidan av brösten, men nu gör de ont ovanpå och i hela liksom. Har små stickkänslor i magen också. Och sover kasst!

• KristinaJ
    chbw skrev 2016-12-18 19:01:21 följande:

Kul med en till person :) och GRATTIS! Håller tummarna att det fortsätter så!

Vi plussade också på första IVFen, hade gjort 9 ägglossningsstimuleringar varav 3 inseminationer innan. Trodde inte nånsin att vi skulle lyckas med första försöket.. Går in i vecka 11 imorgon, och kan fortfarande inte tro det, trots att vi sett bubblan två gånger redan :p och trots alla symtom.. hu. Men så värt det om det fortsätter gå framåt <3 Vilken dag efter äp gjorde du återföringen? Och hur många dagar mellan återföring-test?? :) 

Åh! Supergrattis!!!! Jag gjorde återföring med tredagars 8-celligt den 5 dec. Testdag den 21 dec. Tesrdaf blir delmål ett, och vul delmål två! <3 när har du fått göra vul? :)
  • KristinaJ
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-12 21:28:23 följande:

Här går det också bra :) går in i v 10 på lördag.

Förra onsdagen var vi på ultraljud och såg ett tickande hjärta :)

Däremot har mina symptom i princip försvunnit. Var illamående och sjukt trött förut, men nu känner jag inget.

Hur mår ni?

Är vi vecka 9 och i förrgår vaknade jag orolig pga sovit hela natten utan att gå upp och kissa. Illamåendet lyste med sin frånvaro och brösten, som varit superömma, kändes normala. Läskigt! Men idag, två dagar senare, kröp sig illamåendet på igen! :) inga onda bröst dock. Bm sa att det är normalt, men klart man nojar! :)
Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017