Inlägg från: Monchichier |Visa alla inlägg
  • Monchichier

Vem har rätt?!

Jag anser att det är fullständigt uppåt väggarna att ens kontakta rektorn på skolan för att ändra låsrutiner. Helt obegripligt att gå till kommunen med det. Varför inte bara prata med lärare i första hand och be dem påminna om läxor?

Och vad är det här med att kontrollera kläder? Varför får inte det att göra på morgonen innan skolan om barnet inte kan förflytta kläderna till fritids? Det är väl ändå inte så att detta ska "kontrolleras" varje dag?

Dessutom börjar det bli dags för tredjeklassaren att börja klara sig själv. Det är bara ett halvår kvar tills mellanstadiet börjar och då kan man bara inte hoovra ovanför barnet hela tiden.

• Monchichier
    Jfja skrev 2016-12-17 11:59:41 följande:

Tack för ditt svar. Håller helt med. Som sagt, så lämnas barnet dock på fritids också. Därav kan jag tycka - ännu viktigare att barnet faktiskt tar med grejer om det skulle behövas!

Förstår inte heller grejen med att "ta det vidare". Det var precis det rektorn hade svarat :"då får vi hjälpas åt att påminna barnet!" Men vuxen 1 godtog inte detta och valde att kontakta kommunen istället.

Om det är så viktigt att "kontrollera" kläderna och inte godtar svaret från barnet om kläderna passar så tycker jag att det inte är helt orimligt att ta sovmorgon en dag och lämna lite senare för att kunna komma in till kläderna. Om det nu inte är så att det är möjligt att barnet kan ta kläderna till fritids.

Visst, alla barn är olika och så vidare, men en tanke jag slogs av var att förälder 1 eventuellt gör barnet en björntjänst. Hur ska man lära sig att ta ansvar om man aldrig tillåts till det liksom?
Svar på tråden Vem har rätt?!