Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vem har rätt?!

Tycker vuxen 2 har rätt. En 9-åring klarar av att ta med sig ryggsäcken till fritids och det är inte mycket ansvar att begära av en 9-åring. Glömmer barnet ALLTID att ta med ryggsäcken så tycker jag det brister i uppfostran, säkert jättebra förälder enligt 9-åringen då den säkert får allt serverat på ett silverfat hemma. Men barnet görs en otjänst, då det förmodligen aldrig kommer lära sig ansvara för sina saker så länge föräldern gör allt åt den.

• Anonym (A)

Och kontrollera kläder kan man väl då göra på morgonen? Eller är barnet på fritids då med?

• Anonym (A)

Ja? Om man går in och hämtar barnet kan man väl gå in och lämna barnet på morgonen också? Och kontrollera kläderna då?

Jfja skrev 2016-12-17 11:28:40 följande:

Detta gäller kläder som finns på skolan jämt, typ skalkläder, gummistövlar och mössa/handskar.

• Anonym (A)
    Jfja skrev 2016-12-17 11:33:16 följande:

Jaha nu fattar jag, haha. Ursäkta. Ja, barnet lämnas även på fritids!

Ok, svårare då ja. Men jag håller ändå med om att en 9-åring kan enkelt svara på frågan "passar dina ytterkläder och är de hela?", för även om barnet inte nämner det själv så tror jag att det kan svara om föräldern engagerar sig i att fråga. För det är ett "normalbegåvat" barn vi pratar om eller?

Det krävs ju mycket mer av skolan att ha extra resurser bara för att kunna hålla skolan olåst för detta barnet.
Svar på tråden Vem har rätt?!