Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Hur länge kommer Trump vara president?

Anonym (Tror inte på Trump) skrev 2016-12-20 14:36:57 följande:

..i nästa val kommer Republikanerna att ta Trump på allvar och säkerställa att någon annan blir nominerad.

Var snäll och upplys oss om hur Republikanerna kan säkerställa att någon annan blir nominerad?
  • Tow2Mater
    Tecum skrev 2016-12-20 21:16:26 följande:
     Bäva månde USA och världen när inkompetens, översitteri och rikedom är de enda meriter som krävs för att bli världens mäktigaste man... 
    Och det skiljer sig ifrån hans forgångares och efterkommades och alla andra världens länders ledare på vilka sätt menar du?
  • Tow2Mater
    Anonym (Tror inte på Trump) skrev 2016-12-24 14:26:32 följande:
    Jag vet inte hur jag bäst kan upplysa er men generellt så kan faktiskt ett parti ändra sina stadgar, man kan ändra sitt system att välja kandidat. Trump är inte ordförande i det republikanska partiet

Nu tror jag inte att d tar till ändringar i partistadgarna men jag tror nog att man gör allt för att de republikanska väljarna skall ha en kandidat som slår Trump.

I detta valet tog man honom inte på allvar och man hade många olika kandidater. Jag tror att man inför nästa val kommer att nomiera färre och tydligare kandidater och att man kommer att ta Trump på allvar. Då har man större chans att få valt en annan kandidat.

Jag menar fortfarande att det blir max 4 år eftersom vare sig demokraterna eller republikanerna vill ha honom.
    Bumpa tråden om 4 år, så kan vi se :)
  • Tow2Mater
    Anonym (real) skrev 2016-12-23 16:21:33 följande:
    Det kvittar vem som knäpper honom och hur, effekten blir densamma: han dör och kan inte vara president längre.
    Gillar du Pence då?
  • Tow2Mater
    Anonym (real) skrev 2016-12-25 00:18:08 följande:
    Jag uttalar mig ö h t inte om saken då tråden inte handlar om det.
    Eftersom han är visepresident till Trump tycker jag det är ganska relevant...
  • Tow2Mater
    Anonym (real) skrev 2016-12-25 02:11:19 följande:
    Hur då? Frågeställningen är hur länge man tror Trump kommer att vara president. Såvida man inte tror att Pence avgör detta har det ingen vidare relevans alls, så jag ser ingen anledning att uttala mig om min eventuella gillande av honom.
    Om Trump dör och inte kan vara president längre kommer Pence att vara president for resten av de 4 åren.
    Jag kommenterade ditt inlägg "Det kvittar vem som knäpper honom och hur, effekten blir densamma: han dör och kan inte vara president längre.", så Jag anser det vara av intresse. Om du anser Pence vara bättre än Trump kan du ju hoppas kan "knäpps" tidigt, om inte, kan du ju hoppas det sker senare.
  • Tow2Mater
    Anonym (real) skrev 2016-12-25 10:30:11 följande:
    Du kan finna det intressant men det saknar som sagt relevans för frågan om hur länge jag tror Trump kommer att vara president.

Vad jag hoppas på har jag ö h t inte uttalat mig om.
    Ok, whatever. Men det saknar inte relevans till ditt påstående "Det kvittar vem som knäpper honom och hur, effekten blir densamma: han dör och kan inte vara president längre".
    Fast du inte ens förstår varför.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tror inte på Trump) skrev 2016-12-25 16:29:08 följande:
    Hahahahahahahahahahaha du måste var helt pantad, Amerikanska folket valde inte Trump, han fick 62,9 miljoner röster av 324.9 miljoner möjliga, dvs bara 19,4 % av alla amerikaner röstade på trump. 80% av alla amerikaner vill inte ha Trump.
    De som inte aktivt röstar har ingen röst, eller hur. Precis som röstning funkar i Svedala. (Så du kan inte räkna dem som Inte Alls röstar (s k soffliggare).
  • Tow2Mater
    Anonym (Tror inte på Trump) skrev 2016-12-25 16:29:08 följande:
    Deras korkade tvåpartisystem i kombination med elektorsröster gör att de aldrig kan välja en President som representerar folket, dvs bara en som tillhör etablissemanget. Det vore nästa lika korkat som om NazzeJimmy skulle bli kung i Sverige...
    Men tack o lov att ngen kan väljas som direkt representerar "folket"!!
    En typisk "folkrepresentant" som sk soffliggare är ingen som USA vill ha som representant i sin president!
  • Tow2Mater
    Bougainvillea skrev 2016-12-26 05:52:35 följande:
    För övrigt så är inte 325 miljoner (hela landets befolkning) berättigade att rösta. Eller menar du att bebisar, barn och tonåringar också är kvalificerade enligt lag att rösta?
    Och illeagals....
  • Tow2Mater
    Anonym (Tror inte på Trump) skrev 2016-12-27 11:05:16 följande:
    det är komplicerat att rösta och många grupper får helt enkelt inte rösta. Till exempel så röstar man på en vardag, det är ofta långa köer till vallokjalerna och alla arbetsgivare ger inte ledigt för att rösta.
    Eller så kan man enkelt precis som i Sverige - poströsta.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2016-12-27 21:20:28 följande:
    Eller hur. Det gäller bara att flytta till rätt stat i mycket god tid inför valet.

"I 13 delstater går det inte att poströsta över huvud taget, och i 20 delstater krävs en motivering till varför du inte kan närvara på valdagen för att du ska få förtidsrösta. Undantagen är de tre delstaterna Washington, Oregon och Colorado där du enbart kan poströsta."

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/krangligare-val-far-man-leta-efter
    Det är bara 7 stater som inte tillåter val innan valdagen.
  • Tow2Mater
    AnnaStjärnhök skrev 2016-12-28 05:25:46 följande:
    Ja, jag ska erkänna att jag inte är så insatt i datorer och annan hemelektronik. Det jag först och främst jämfört är kläder och textilier överhuvudtaget, och där är slutsatsen entydig: det som tillverkas i Sverige, Finland och några andra västländer håller i tio gånger fler tvättar än det som tillverkas i Asien.

Men att det inte skulle GÅ att få amerikanska industriarbetare att göra ett lika bra arbete som asiatiska sådana, oavsett produktgrupp, är naturligtvis nys. 
    Största problemet och hindret i USA idag är facken, inte arbetarna i sig. Och korruption i högre ledning.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2016-12-28 17:59:13 följande:
    Tror du att det amerikanska systemet tillämpat i Sverige skulle göra det enklare eller svårare att rösta i Sverige?
    Hur tror du ens att ett system i ett land med 50 stater skulle ha relevans for lilla "staten" Sverige? Jämfor med Europa istället.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2016-12-29 00:22:21 följande:
    Jag menade: Tror du att det amerikanska systemet med hur man kan få till själva röstningen tillämpat i Sverige skulle göra det enklare eller svårare att rösta i Sverige? Det var ju hur man får till själva röstningen som diskuterades.
    Ingen skillnad. Poströsta absentee eller gå till valurnan på valdagen.
    Jag tror dock Sverige skulle misslyckas katastrofalt om de tvingades hantera samma antal röster, inklusive det stora antalet amerikanska utlandsröster.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tror inte på Trump) skrev 2016-12-30 11:28:44 följande:
    Poängen är inte att Trump eller Hillary skulle bli valda eller om valresultatet skulle ändras om fler eller färre röstade. poängen är att eftersom under 50% som röstar så saknas dett ett alternativ som majoriteten vill ha. I de flesta demokratioer ligger valresultaten över 80% men USA ligger lågt.
    Jag undrar hur stor (eller liten?) andel som väljer att inte vilja rösta p g a att genom att anmäla sig till det, kommer samtidigt skyldigheten att infinna sig vid jurykallelser och s k 'jury duty".

Nån som vet?
Svar på tråden Hur länge kommer Trump vara president?