• pmica

Vi som ska knipa över nyår!

Hoppar gärna in här! Tror väl inte att det ska va nån konst att knipa nu när det faktiskt är nyår,mina tidigare förlossningar har startat nattetid eller tidigt morgon så jag skulle bli chockad om det skulle sätta igång mitt på dagen men allt kan ju hända och denna bebis verkar inte vara som de andra! Detta är nämligen mitt fjärde barn och de andra har föds i v.36+4, 36+6 och 36+4 och nu är jag i v.38+0!! Trodde väl aldrig att jag skulle gå längst med fjärde, det känns ju som jag redan är på övertid fast jag inte har bf förns 13 Jan,men ja hoppas verkligen inte att ja måste gå så länge då kommer jag nog bli galen ????

Har även väldigt snabba förlossningar i bagaget, har alltid varit helt öppen när ja kommit in till fl,första barnet va ja inne 1 timme, andra 20 min och tredje 15minuter. Så jag är riktigt nervös nu med tanke på att vi har 1 tim restid ockaå, men denna kanske blir en segpropp när det gäller förlossningen också ????

• pmica

Jag kör på att städa ut julen idag, så kanske jag kan städa ut bebis också men tvivlar på det,fjärde barnet men jag kan inte förstå att denna unge nångång ska kika ut.

Skönt att ha julen utstädad tills den anländer iaf så kan man koncentrera sig på bebis då

• pmica

Mina barn är hemma, har 2 skolbarn som har jullov och en 4 åring som är ledig från förskolan. 11januari börjar skolan igen och då börjar yngsta på förskolan också,fast om bebis nyligen kommit och pappan i huset tar ut sina 10 pappadagar då blir yngsta ledig dvs han kommer vara ledig när pappa är ledig. Sen om det börjar härja magsjuka kommer jag även då hålla han hemma, skolbarnen måste ju till skolan men jag kommer göra allt ja kan för att undvika magsjuka här hemma(vi har alltid en himla otur med den sjukan, alla utom jag brukar bli ordentligt sjuka)

• pmica
    Ox2 skrev 2017-01-02 09:54:46 följande:

Barnens förskola har redan haft ett stort utbrott av kräksjuka. Skulle de bli så igen så håller jag också dom hemma några dagar. Lika så de dagarna maken är hemma när bebisen har kommit men utöver det för att minska sjukdom nä... Inte i nuläget i all falll.

Nej annan sjukdom struntar jag också i isf får man ju ha ungarna hemma hela vintern, den enda sjukdomen som "skrämmer" mig är just kräksjuka
  • pmica

Jag har faktiskt bf fredagen den 13de men jag trodde ju att den skulle komma mycket tidigare då mina tre andra kommit 3 v tidigt så vem vet kanske blir den 13de, men hoppas verkligen inte det känns inte som jag orkar en dag till. Har sån värk i kroppen och kissar varje timme nattetid

• pmica

Mitt vatten började sippra kl.22.40. Inga värkar då men vi åkte in då jag har haft väldigt snabba förlossningar och vi har en timmes restid. Värkarna började komma i bilen och kl.00.59 föddes en lillebror, snabba ryck!

• pmica

Tack så mycket! Nu är vi på väg hem till förväntansfulla syskon.

Rasslar väl till med en massa förlossningar snart

• pmica
    Mullan skrev 2017-01-08 23:32:41 följande:

Grattis! Skönt att allt gått bra <3 kommer ihåg att eftervärkarna var hemska med andra barnet! Och att det blir värre efter varje barn. Så vi får väl se nu när jag ska ha tredje hur intensiva eftervärkarna blir. Tur att man glömmer smärtan fort, haha!

Fjärde barnet här och inte en enda eftervärk! Så vem vet du kanske slipper! Med tredje hade jag å och bm nästan sa att det skulle bli värre nu men icke. Fick dropp och värktabletter efter förlossningen kanske att droppet underlättade
  • pmica

Maria 79, bf 12/1 Flicka född 2/1, Södertälje

Pmica, bf 13/1 Pojke född 3/1, Bollnäs

Sh0rtie89, bf 30/12 Flicka född 4/1, Sala

Ox2, bf 11/1 Flicka född 8/1, Helsingborg

LMNL, bf 5/1 Flicka född 10/1, Karlstad

Myhran, bf 16/1, inte fött än

• pmica

Grattis till alla som fått bebis senaste tiden, många kvar??

Nätterna kan vara en aning dryg här, antingen ska det ätas konstant eller så ska han helst sova på mig, har ja tur kan ja få han att ligga bredvid mig en kort stund. En aning påfrestande men försöker tänka att det är tillfälligt och försöker njuta av att han verkligen vill vara så nära som han vill, både dag å nattid. Detta är ju fjärde barnet och definitivt den sista och jag vet ju hur fort tiden går så jag verkligen njuter av den tid jag får med min lilla pojk nu, knappt så jag lämnar ifrån mig honom till någon haha. Men jag hoppas vi får in en bra rutin på nätterna snart, har alltid vart så bortskämd när det gäller sömnen när syskonen va bebisar så detta är inget jag är van vid fast han är ju bara två veckor än också så man kan väl inte begära allt för mycket än

• pmica
    Ox2 skrev 2017-01-19 22:25:01 följande:

Mina två andra har varit likadana så jag hade inte väntar mig annat. Tyvärr gör det inte set hela mindre jobbigt. Men som sagt tiden går fort och om några veckor är det något annans man gnäller över... :)

Nej man behöver ju sin sömn liksom, denna natt har dock gått bättre här men han ska ju va nära som sagt. Men som sagt tiden går fort bara att njuta trots sömnbristen och som du skriver, när sömnen funkar kommer det vara nå annat man gnäller över haha
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!