• Kjell2

    Fakturering

    Släpp detta och betala via giro. De har klantat till det.

    Om du ändå får för dig att åka dit och betal se till att du får ett kvitto.

  • Kjell2
    Autumnus skrev 2016-12-15 13:34:57 följande:

    Det är möjligt att de har gjort det.

    Men då kan man väl vara sjysst och säga det istället för att säga sig "vara snäll och ringa och inte skicka det vidare till kronofogden".


    Jag gillar inte fulspel.


    Fullt men inte mycket att göra. Betala via giro och anlita en annan verkstad i framtiden.
  • Kjell2
    Autumnus skrev 2016-12-15 14:17:58 följande:

    Jag har reagerat på varför ingen faktura kommit - men är det verkligen upp till mig att ringa och efterfråga den? (Kanske borde ha gjort det om de nu ska ha varit skickade men inte kommit fram.)


    Det som går att få elektroniskt - får även jag elektroniskt. Betydligt smidigare.
    Mycket lyckat av Posten hur som helst att slarva bort endast detta företags fakturor när alla andra pappersvarianter kommer fram som de ska?


    Har aldrig sagt jag inte vill eller tänker betala. Hade gladeligen gjort det för länge sedan om fakturan kommit. Men att de nu ringer och säger att de har skickat två och att han snackar runt om de lämnat fakturan i bilen eller inte - datumen han pratar om stämmer lixom inte. Jag tycker det är fult med snacket han körde, och det är enbart därför jag skulle vilja ha fakturakopiorna - rent principiellt. Har han skickat dom en gång, så ska det gå att få fram fakturakopior, kan jag tycka. Då är jag fine med det. Har han inte gjort det och försöker få mig att betala snabbare direkt på plats för att han har schabblat - kan han gott stå upp för sig och säga det.


    Så det viktigaste är att få honom att säga att han klantat till det? Är det värt den energi och tid de kommer ta? Är det inte bättre att bara betala och bli av med eländet? Att driva en principfråga kan ta betydligt mer energi än det är värt.

    Du vet att han gjort fel - räcker inte det?
Svar på tråden Fakturering