Inlägg från: Livetsgång |Visa alla inlägg
  • Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Leos Mamma 88 skrev 2016-12-18 19:13:40 följande:
    Enligt appen så ska jag ha ÄL den 28:e, men litar inte helt hundra på det utan utgår från alla symtom jag får :)

Själv då?
    Vilken app använder du :)

För första tidens cykel kan vara lite upp och ner innan dom känner till hela cyklen :)
    ju mer data som trycks in ju mer rättad blir den.

Jag började ju mitt i en mensperiod och den månaden va lite osäker på dagarna för då sa den att jag skulle ha ÄL 4-5 dagar senare än jag hade så jag gick mycket efter symptomen, flytningarna och specifikt tempen för tempen höjs dagen efter ÄL och håller sig tempen förhöjd i 3 stegsfas är en garanterad ÄL gjord :)

Nu har däremot appen börjar prickar någorlunda rätt

FF säger att jag har ÄL på CD tidigast 16- senast 18 
    NC säger jag har ÄL på CD 16

Så snart är dom någorlunda överens båda apparna

Dock failade jag tempning i morse för sovit som en skata inatt.
    somnade vid 4 och vaknade vid 9 i ren zombiemode utan att tänka mig för och gick upp och kissade och la mig igen och sov en timme så tempen va ju högre än normalt så blev ju rätt bra fluktuerad temp uppåt :(

• Livetsgång
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-19 08:00:54 följande:

Hej! Hoppar in här om det är okej? första försöker på barn nr 4! BIM 9/1 så äl kring jul

Välkommen hit ^_^  Har också ÄL runt julhelgen. Ett plus som start på nya året hade suttit perfekt eller hur :D 

Vi håller tummarna
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-18 18:46:12 följande:

Hur går det för alla ?

Jodå har ännu inte blivit klokare haha.

Har fortfarande påtagliga symptom i brösten, trötthet och svetten stinker om mig utan att jag rör ett finger samt handsvetten flodas haha.

Har redan ÄL flytningar också som jag inte förstår mig på som kom redan 2-3 dagar efter den skumma mensen haha.

Tror jag har hormoner som festar enormt i kroppen haha.
    Alla  ÄL symptom finns ju fortfarande kvar sen 26 November haha
  • Livetsgång

Har haft väldigt fertila flytningar tidigt denna cyklen redan ett par dagar efter mens och har det ännu haha. ÄL beräknad mellan CD14 - CD17
    Hoppas nattens simmare igår gör sitt jobb haha :P Får locka sambon nu i julhelgen med lite extra :)

• Livetsgång
    Kåtisroinen skrev 2016-12-19 20:58:49 följande:

Någon här som testat Concieve plus?

Klickade hem för skojs skulle häromdagen, lär ju inte skada i alla fall :) vi har knappt använt glidmedel alls, men har läst att det är vanligt att de är spermiedödande, och även de som inte är det gör det lite segare för simmarna att komma fram. Så vi får väl se om det gör någon skillnad ^^,

Har faktiskt aldrig testat det :)

Men många glidmedel kan minska chanserna men man fårog läsa efter andras erfarenheter utav det tror jag.

Äter själv Rosenrot och Bidrottningsgele som hjälper ällite på traven samt gör cyklen mer jämn och ökar chanserna för graviditetoch det har jag fått läsa mig till av andras utsagor och för min del har det hjälpt änsålänge både mens och fått tydligare ÄL :)
  • Livetsgång
    Leos Mamma 88 skrev 2016-12-21 21:59:03 följande:
    Jag använder en app som heter Period Tracker. Enligt den ska jag ha ÄL om en vecka, men börjar redan nu märka av ÄL. Idag är 12 dagar sedan mensen startade denna cykeln.
    Har du nyligen startat med appen dvs är på första cyklen?

Min appar NC och FF är fortfarande lite hoppiga trots 3 cyklar och är bl a hoppig i lutheal fasen och dagarna.

Jag ska enligt FF ha ÄL runt CD17-18
    Men enligt NC på CD16

Mens/BIM är alltid dock en klocka för mig och har alltid kommit dagen som apparna beräknat :)

Men kroppsligt har jag haft trådiga flytningar och vattniga från och till sen bara ett par dagar efter mens.

Kan bifoga de olika apparna i bild så ser du hur olika dom läser och just nu hur osäkra dom är.

Dagens graf

Förra månadens graf

FF satte ut att jag hade ÄL på CD14 förra månaden medans NC satte CD16

Sen säger FF i information just nu detta så förvirrad blir man mellan apparna haha
  • Livetsgång

Sambon gav i allafall en julklapp som kan vara otroligt bra att ha hemma :)

Han vet vad jag vill och även han xD

• Livetsgång

God Jul Alla <3

Nu hoppas vi på ett plus inför nya året 2017

Jag har ÄL nu i juldagarna :) 

• Livetsgång
    Linda2barnsmamma
    Du kanske inte hinner få din mens Linda :)

4 veckor redan :O Kändes som det va igår vi pratade om hur mycket du längtade tills sprutan skulle gå ur kroppen
  • Livetsgång

Dagens mest tydligaste ägglossning i mitt liv :O

Det är nog första gången jag har så tydlig ÄL :O

Glad gubbe igår runt 23:00
    Trådiga flytningar både igår och idag
    Temphöjning som sakta går upp (Första temphöjning imorse)
    Blodblandad ÄL flytning imorse
    Nu hade man mys med sambon och fick rejält rosa/genomskinliga blod/flytningar d.v.s fastnade tydligt med ÄL blödning på pappret efter sex.
    Stick känsla i höger bäcken/äggstock

Har aldrig haft ÄL flytning med rosa flytning innan.

Svar på tråden BIM 5-15/1 januari