Inlägg från: Kåtisroinen |Visa alla inlägg
  • Kåtisroinen

BIM 5-15/1 januari

Mensen kom ikväll :( som väntat...

Går nu in på tredje försöket, första barnet. Har hittills tempat med NC (i två år), men ska nog lägga termometern på hyllan ett tag. Har väntat 6 år på att få börja på bebisverstaden och pressen är lite för stor helt enkelt. Men cykeln är som klockan o nästa ÄL är strax innan nyår. Så jag vet ungefär när det är lite extra viktigt och när det kan vara okej att inte orka.

Hoppas verkligen att 2017 är vårt år!

• Kåtisroinen
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-13 20:39:51 följande:

Vad jobbigt för er :/ ja ja hoppas innerligt efter så lång väntan att det är er tur :)

Lätt o säga att man ska tänka på annat... men ja de vet vi ju hur det är... :P

Tack.

Ja nej det går inte :P denna månaden har jag ändå varit hyfsat distraherad så det var lite lättare än förra. Det känns så tungt och inte alls roligt som jag trodde det skulle göra. Trodde att om vi bara kolla igång så skulle jag slappna av och det skulle inte göra så mycket om det tog några månader, det är ju trots allt helt normalt. Nästa ÄL är strax innan nyår, BIM 12/1. Lyckas vi inte då är frågan när vi får till det nästa gång. Sambon jobbar som resemontör och är iväg mer än han är hemma just nu. Så hoppas hoppas att mellandagarna ska ge oss lite extra glöd :P
  • Kåtisroinen

Någon här som testat Concieve plus?

Klickade hem för skojs skulle häromdagen, lär ju inte skada i alla fall :) vi har knappt använt glidmedel alls, men har läst att det är vanligt att de är spermiedödande, och även de som inte är det gör det lite segare för simmarna att komma fram. Så vi får väl se om det gör någon skillnad ^^,

• Kåtisroinen
    emmajagsmyr skrev 2016-12-24 00:39:45 följande:

hoppar in här jag med.. äl troligtvis 30/12 och bim 13/1. vi förlorade vår dotter i magen i v 30 i somras (första barnet). blev gravid i sep igen men fick missfall i nov. fick tillbaka min mens 17/12 så det blir första försöket för oss nu efter missfallet. 2016 har varit ett riktigt skitår och jag hoppas med hela mitt hjärta att vi får ett levande barn 2017.

Gud så hemskt :( stor kram till dig!

Vi har samma datum både för BIM och ÄL :) så vi kan följas åt :)

Vi är båda 27 år och försöker med vårt första barn efter att ha väntat många år på "rätt tillfälle". Hoppas verkligen att 2017 är vårt år, både ditt och mitt! Tycker att det är vår tur nu <3
  • Kåtisroinen
    Mojje16 skrev 2016-12-29 11:06:13 följande:

Testade negativt imorse, vet att det säkert är alldeles för tidigt, men känns ändå väldigt bittert. Har varken PMS eller några andra känningar, vilket jag tycker är konstigt. Fick strakt streck på Äl-test den 21dec och sen en glad gubbe på CB den 22dec. Myste 19-20-21-22.. så tycker ju att vi har träffat rätt. Enligt appen jag följer är det Bim-5 idag..

Ja det är tidigt, så försök inte ge upp hoppet :)

Sen kan jag tillägga, på ett lite mindre positivt plan, att även om man träffar mitt i prick, så är det ändå bara ca 25-30% av gångerna som det blir något. Vi har träffat rätt båda gångerna vi försökt innan, det är jag säker på, men det har inte blivit något. Det är så himla många saker som ska klaffa för att det faktiskt ska bli ett barn och minsta lilla sak som blir pyttelite fel så kasseras det och vi får mens :(

Som sagt kanske inte så positivt men å andra sidan väldigt bra att veta!

Vänta ett par dagar o testa igen, jag håller tummarna :)
  • Kåtisroinen

Jag är nyfiken. Är det någon mer som känner igen sig i att ha ilningar i underlivet? Jag är fortfarande en vecka från BIM, men jag har exakt denna känslan när jag har mens, aldrig innan utan det börjar i princip samma timme som mensen kommer. Det känns verkligen som ilningar, känner mig nästan avdomnad precis som när man har frusit om fingrarna riktigt ordentligt en längre stund! Inte direkt smärta utan bara en ilande avdomnad känsla. Vet inte hur jag bättre ska beskriva det. Någon som känner igen sig? Glad

• Kåtisroinen
    Sofiamy skrev 2017-01-06 12:51:20 följande:

Jag blir galen, gjorde ett test bim -1 som var positivt och idag BIM+1 gjorde jag ett till som då visade negativt, jag blir så ledsen, har detta hänt er?

Lycka till till er alla!

Det är tyvärr ganska vanligt. En så kallad kemisk graviditet :( har du använt olika tester? I så fall kan de ju ha olika känslighet och att det har med det att göra, men tyvärr så tror jag nog att det är en kemisk graviditet, alltså ett väldigt väldigt tidigt missfall :(
  • Kåtisroinen
    Sofiamy skrev 2017-01-06 14:12:20 följande:

Jag gjorde första testet med clearblue early och andra med ett 'vanligt' från cb.... ska nog köpa lite billigare tester nästa gång, de är ganska dyra!!

CB early är ju känsligare än det vanliga så jag hade nog inte gett upp hoppet riktigt än! Testa köp ett till känsligt o testa med imorgon bitti :) antingen CB eller rfsu testa tidigt är ju ganska lätta att få tag på i vanlig butik :)
  • Kåtisroinen
    mammaochlillav skrev 2017-01-09 11:42:53 följande:

Nu har jag fått små blödningar lite då och då. Ibland med en dag emellan. Är på bim+2 idag. Jag har inga gravtest hemma men hade äl-test. Och då jag hört att ÄL-test kunnat visa positivt vid grav så var jag tvungen att testa och jag tycker det visar rätt positivt. Vad tycker ni? Tog alltså ÄL-test VID ÄL och jag brukar ha regelbundna cyklar så har ej ägglossning.
    Vet att man kanske inte "bör" göra detta och jag ska be sambon köpa hem ett gravtest efter jobbet. Men undrar lite vad ni tror? Någon som testat positivt med ÄL-test vid grav?

Jag har läst flera som testat positivt med ÄL-test och varit gravida, tyvärr så har jag nog läst lika många som har testat positivt och inte varit gravida :( ÄL-test reagerar ju på flera olika hormoner och ger även utslag när man ska få/har mens. Men be din man köpa ett test så vet du säkert :) Jag håller tummarna :)
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari