• Fröken Kex

lek / underhållning 3 månaders

Vad hittar ni på med era 3 månaders?

Sjunger, läser ramsor, går runt och tittar hemma, visar saker och kikar i spegeln men sonen känns uttråkad. Vi har babygym oxå men det är inte så kul...

Vad hitt ni på med era små?

• Svar på tråden lek / underhållning 3 månaders
  • viseversa

Bytte till sittdelen när han var 2 mån och nu är han supernöjd i vagnen när vi är ute. Vi är nästan aldrig hemma på dagarna utan gör saker dagligen. träffar vänner,mormor,går till öf mm mm mm. Babygym är bara kul 10 min högst. Han vill vara med hela tiden där vi är. Nwj han sitter inte utan har liddande läge på sittdelen(bugaboo) men ser så mycket bättre än när han låg i liggdelen vilket gör honom nöjdare. Han blir 3 mån den 17/12

• Elin 834
    viseversa skrev 2016-12-12 18:02:42 följande:

Bytte till sittdelen när han var 2 mån och nu är han supernöjd i vagnen när vi är ute. Vi är nästan aldrig hemma på dagarna utan gör saker dagligen. träffar vänner,mormor,går till öf mm mm mm. Babygym är bara kul 10 min högst. Han vill vara med hela tiden där vi är. Nwj han sitter inte utan har liddande läge på sittdelen(bugaboo) men ser så mycket bättre än när han låg i liggdelen vilket gör honom nöjdare. Han blir 3 mån den 17/12

Hur stort är ditt barn? Min lilla tjej som blir 3 mån den 28/9 vägde bara 3,8kg vid 2 mån. Hon är väldigt nyfiken och vill gärna vara med men det känns som om jag får vänta ett tag med sittdelen.
  • Lilla Gs mamma

Vi sjöng, "dansade" och gick promenader i vagnen. Sittdelen satt han i först när han själv kunde sitta stadigt. Annars gjorde vi inget speciellt i den åldern, han satt ofta i bärsele och hängde på det jag gjorde.

• eja091

Vi satte babysittern i babygymmet så dottern kunde sitta där o gunga samt dra i sina leksaker i gymmet

• viseversa
    Elin 834 skrev 2016-12-12 22:27:11 följande:
    Hur stort är ditt barn? Min lilla tjej som blir 3 mån den 28/9 vägde bara 3,8kg vid 2 mån. Hon är väldigt nyfiken och vill gärna vara med men det känns som om jag får vänta ett tag med sittdelen.
    Han väger nästan 7 kilo nu och har 62/68 i kläder.
  • viseversa
    Elin 834 skrev 2016-12-12 22:27:11 följande:
    Vi har en åkpåse så det blir "ombonat" så han sitter lite stadigare och inte "sladdrar" hit och dit i sittdelen.
  • Mooomin
    viseversa skrev 2016-12-12 18:02:42 följande:

Vill inte kritisera, men du vet att de rekommenderar sittdel från ca 6 månader pga deras rygg!?
  • viseversa
    Mooomin skrev 2016-12-13 12:04:17 följande:
    Vill inte kritisera, men du vet att de rekommenderar sittdel från ca 6 månader pga deras rygg!?
    Gör inte det då. Kritisera alltså. 
  • viseversa
    Mooomin skrev 2016-12-13 12:04:17 följande:
    Sen om du LÄSER vad jag skriver så LIGGER han ner i sittdelen. Men eftersom den har lägre kanter än liggdelen så ser han bättre ändå och det gör honom nöjdare. Sen är detta mitt 5e barn så jag tror jag vet bättre än dig vad mina barn klarar och inte klarar av så.... trurten på dig
  • Mooomin
    viseversa skrev 2016-12-13 12:14:27 följande:

Gör inte det då. Kritisera alltså. 

Det gjorde jag ju inte, jag gav dig ett råd utifall att du inte visste om det!? Varför tror du annars att jag inlädde meningen som jag gjorde, just för att klargöra vad min mening var. Jisses vad folk är känsliga.
  • Mooomin
    viseversa skrev 2016-12-13 12:16:50 följande:

Sen om du LÄSER vad jag skriver så LIGGER han ner i sittdelen. Men eftersom den har lägre kanter än liggdelen så ser han bättre ändå och det gör honom nöjdare. Sen är detta mitt 5e barn så jag tror jag vet bättre än dig vad mina barn klarar och inte klarar av så.... trurten på dig

Va? Vilken attityd..

Jag har f.ö sju barn. Så...
  • LejonSa
    viseversa skrev 2016-12-13 12:16:50 följande:

Oj, vilken attityd. 5 barn eller ej... sittdelen i bugaboos vagnar är ergonomisk så de ligger ju aldrig helt plant i dom... just sayin!
  • LejonSa

ÖF, mycket promenader, sjunga, babygym (min tyckte det var kul!). Man behöver inte heller alltid göra massa saker med dom när de är så små. Det de behöver mest är dig (och partnern så klart) när de är så små

• Mellamella

Spännande tråd, jag har också funderat på hur andra gör med sina små.

Min dotter ammar rätt ofta så mycket tid går till det. Annars så går vi promenader med hunden, sjunger, pratar, läser böcker och leker i babygymmet. Hon får också hänga på rätt mycket när jag fixar här hemma, idag var hon med och slog in julklappar, hon tyckte det var jättekul med pappret och snörena. Skulle nog säga att hon är mest road av sång och musik, kul att det är någon här i världen som gillar när jag sjunger, haha.

Iris 160903
Svar på tråden lek / underhållning 3 månaders