Inlägg från: Anonym (Anne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anne)

Svanskota

Nej men har också kronisk värk. Har inte blivit erbjuden operation bland annat för att det ska vara så riskfyllt (och ev dålig prognos?). Vad har de sagt till dig och vilket landsting ska operera dig?

• Anonym (Anne)

Jag har mest blivit runtskickad i vården tills de konstaterade att de inte kunde göra något, och hänvisade mig att söka privat. Har gått ett antal år hos kiropraktor vilket ofta hjälpte lite ett kort tag åtminstone. Använder (förstås) alltid sittdyna. Varit hos privat ortoped nyligen som ju då avrådde från operation och även från kortisonsprutor pga riskerna. Röntgat igen och hoppas det går över inom 10 år eller nåt. (Kan tydligen hända...) har även fått starka "behovsmediciner" som jag inte testat dock.

• Anonym (Anne)

Vad har de gett dig för "prognos" efter operation? Ska du bli helt bra eller finns risk för fortsatt smärta?

• Anonym (Anne)

Berätta gärna allt om din operation! När var hur? Smärta? Prognos? Konvalescens? Hur gick själva operationen till?

• Anonym (Anne)

Nej har ingen planerad operation. Jag har blivit avrådd av läkarna pga risker, men ska återkomma om jag ändå vill gå vidare. Har haft ont i svanskotan uppåt 10 år nu. Går lite upp och ner dock (men aldrig helt bra). Hade jag vetat att det skulle bli helt bra efter operation så hade jag nog valt det för man är ju handikappad med detta...

• Anonym (Anne)

Vart lägger de snittet och hur stort är det? Är det mest ont inuti eller i själva såret?

• Anonym (Anne)

Var lägger de snittet? Och räknar de med att du kommer bli helt smärtfri när det har läkt?

Svar på tråden Svanskota