• Ess

Varför "bonusbarn" när de uppenbarligen är en plåga?

Anonym (--) skrev 2016-12-21 18:00:18 följande:
    Höjden av egoism är föräldrar som tycker att andra ska ta hand om barnen dom valt att sätta till världen av enbart det själviska skälet att dom velat ha en unge. Klarar du inte av att tillgodose ditt barns behov utan att belasta din nya partner så är du en kass förälder och partner och bör antingen göra slut med din partner eller låta den andra, förhoppningsvis mer kompetenta föräldern ta hand om barnet på heltid.
    Precis min åsikt också.

Skulle aldrig drömma om att varken kalla mig bonusmamma eller kalla dem bonusbarn, eftersom den enda relationen vi har till varann är pappan/maken.
  • Ess
    Anonym (Förälder) skrev 2016-12-21 21:06:57 följande:
    Har ni inte utvecklat en egen relation? Alltså inte en föräldra/barn-relation men jag tänker en relation som man kanske har till vänners barn eller liknande?

För övrigt är jag en biomamma som håller helt med om att det är föräldrarna som ska ta ansvar för sina barn. Har själv gått i taket då jag som mamma och förälder har förväntats lämna mitt barn för att exets nya skulle ta hand barnet hälften av pappans tid. Det hände inte kan jag säga.
    Vi har ingen egen relation då det inte finns intresse av det, hade det inte varit för mannen så hade vi varken träffats eller än mindre pratat med varann. Vi har inget gemensamt överhuvudtaget.
Svar på tråden Varför "bonusbarn" när de uppenbarligen är en plåga?