Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Varför "bonusbarn" när de uppenbarligen är en plåga?

Ja, så säger de väl för att andra inte ska upptäcka hur de verkligen känner. Det var ju under en lång period en medlem på Familjeliv som kallade sin sambos barn för "momsbarn", men det gjorde hon förmodligen inte när hon talade om pojken i verkligheten. Det krävs väl ett visst "mod" för att visa den sortens starkt avvikande beteendes fula tryne utanför textbaserade forum med anonymiserande möjligheter.

Jag säger bonusbarn för att det är så jag ser på dem. Mina barn säger "bonuspappa" eftersom de känner sig sedda, älskade och uppskattade av min man. Mina bonusbarn säger "bonusmamma" om mig för att de vet att jag älskar dem, bryr mig om dem, oroar mig för dem, väntat uppe på dem (när den tiden begav sig), hämtat dem när de behövt mig och allt annat som för mig hör ihop med att älska och bry mig om någon.

• Påven Johanna II
    Jag tycker också mig utläsa av dina inlägg att det fungerar mycket bättre för er nu än det gjort tidigare. Kanske har ni landat i era relationer och allt som var känslomässigt svårt blivit mindre dramatiskt. Jag tycker att du har mjuknat en hel del, inte alls är lika kategorisk och allt oftare har ett barnperspektiv när du (alltid välformulerat) skriver om både din nyfamilj och andras här på Familjeliv.

Nästan så att jag funderat på om du kan vara gravid eller kanske i alla fall fått en spirande barnlängtan.
  • Påven Johanna II
    Påven Johanna II skrev 2016-12-13 09:24:54 följande:
    Jag tycker också mig utläsa av dina inlägg att det fungerar mycket bättre för er nu än det gjort tidigare. Kanske har ni landat i era relationer och allt som var känslomässigt svårt blivit mindre dramatiskt. Jag tycker att du har mjuknat en hel del, inte alls är lika kategorisk och allt oftare har ett barnperspektiv när du (alltid välformulerat) skriver om både din nyfamilj och andras här på Familjeliv.

Nästan så att jag funderat på om du kan vara gravid eller kanske i alla fall fått en spirande barnlängtan.
    Jag ämnade citera "ungbrunett" #55 men det misslyckades jag uppenbarligen med.
  • Påven Johanna II
    ungbrunett skrev 2016-12-14 17:47:19 följande:
    Vad vet du om det? Om nåt?

I detta fall handlar det om en mamma som är lat och bortskämd och inte har det ordnat för sig. Varken missbruk eller ohälsa.
    En del kvinnor tror inte att andra kvinnor kan vara lata bortskämda slarviga egoister. De tror att dylikt beteende är förbehållet män. Nu har jag svårt att utläsa vad det är Anonym (kvinna) egentligen menar i sina inlägg men möjligen tillhör hon gruppen vars omvärldsanalys ser ut på det sättet.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-12-14 18:08:32 följande:
    Säger bara det jag sett i verkligheten och är inte särskilt ung.Inte så vanligt att kvinnor föder barn på löpande band och sen ger dom barnen bort,bara för lite lathet.
    På löpande band? Den kvinnan som det pratas om har vad jag förstår ett (1) barn. Och hon har väl heller inte gett bort barnet?
Svar på tråden Varför "bonusbarn" när de uppenbarligen är en plåga?