Inlägg från: Charlotte N |Visa alla inlägg
  • Charlotte N

Hur mycket är rimligt?

Vi ska snart ha dop för yngsta barnet och eftersom det kommer nästan 100 personer tänkte vi be ett par av granntjejerna om hjälp. Vi kommer ha catering för maten men behöver hjälp med att plocka fram att ur kylarna efter dopet samt undanplock vartefter faten blir tomma. Har de tid får de även gärna leka med de barn som är i den åldern att det behövs. Diska och städa kan vi göra själva. Så, vad är rimlig ersättning? Kanske blir 2-3 timmars jobb men de ska ju dit och hem och de kan inte göra så mycket annat den dagen.

• Svar på tråden Hur mycket är rimligt?
  • Charlotte N
    Carambolan skrev 2016-12-11 10:42:52 följande:

500 kr hade jag tyckt var rimligt om det är grannbarn som känner din familj och som annars kanske hade varit gäster på dopet.

Vi hälsar och småpratar lite. Deras föräldrar hjälper oss när vi klantat till det (inte så vana vid att bo i hus:)) men vi går inte på varandras fester eller dop. Tycker minst 500 kronor, men var rädd att det var för lite...
  • Charlotte N
    Schhhhh skrev 2016-12-11 13:40:00 följande:

Nu vet jag inte riktigt hur gamla tjejerna är, men 500 kr låter rimligt. Var inte för snåla eftersom de kan vara bra som barnvakt i framtiden. Guld värt att ha några så nära om man tex ska åka en snabbis till affären om barnen är sjuka eller hämta make/maka/sambo i stan när barnen somnat. =)

Precis min tanke!
  • Charlotte N
    Aniiee skrev 2016-12-11 14:37:45 följande:

Fråga dem och ha lite förhandlingsutrymme. Erbjud en femhundring, men 700 är ju också ok, typ.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
    Bra tips, tack!
Svar på tråden Hur mycket är rimligt?