Inlägg från: anonymis3ns |Visa alla inlägg
  • anonymis3ns

BF 15-31 AUG 2017

mariama skrev 2017-01-09 20:22:42 följande:

Precis!! Nej inget än, är livrädd för det så håller mig in i det sista :S Hur mår du nu och hur känns det med oron?

Livrädd för att spy? Mående är detsamma - mår illa till och från, passar på att ära när det går, men idag blev jag tvungen att stoppa fingrarna i halsen för att spy på jobbet :/ Oron finns där konstant, ser fram emot onsdag med skräckblandad förtjusning. Hur känns det själv nu några dagar efter ditt ul?
  • anonymis3ns
    greatbigworld skrev 2017-01-10 14:31:00 följande:

Jag är gravid i vecka 8(7+2) och har bf 28 augusti, hmm. Har du fått datum av mvc?

Exakt samma som mig. :) Hur mår du?
  • anonymis3ns
    greatbigworld skrev 2017-01-10 14:39:52 följande:

Jag mår väl som jag mår haha. Mår illa på morgonen, kräkts två gånger på morgonen och mått fruktansvärt illa dom andra. Äter postafen för att kunna jobba någorlunda. Annars är jag väl trött. Inte överdrivet men trött är jag. Känner lite oro över missfall (första barnet) då man inte känner sig så gravid och alla symptom verkar kunna komma och gå lite som dom vill. Hur gammal är du? Ditt första barn?

Typ samma som mig. Mår illa på morgnarna, gick över idag efter lite smoothie runt 10-tiden. Sen kom det tillbaka, nu nåt jag bättre igen och har fått i mig lunch. Passar på att äta när jag känner för det!

Också orolig för missfall då jag fick ma min första graviditet i somras. Då hade jag dock inga symtom alls, så försöker se illamåendet som positivt. Är 27, första barn, men andra graviditet. Du?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-10 15:18:44 följande:

Ja precis :/ Men nu har jag fått lergigan comp utskrivet i alla fall. Så hoppas att det hjälper lite! Förstår dig, men nu är det nära! Om allt ser bra ut imorgon, vilket jag tror, så tror jag du kan andas ut lite mer :) Jag känner mig ganska lugn nu faktiskt. Det är väldigt skönt att våga tro på det lite mer! Samtidigt vet man ju att saker fortfarande kan hända förstås :/ Men försöker att inte tänka på det nu, så länge jag mår såhär så känns det lugnt, haha. Det växlar dock lite men kommer alltid tillbaka förr eller senare!

Skönt! :) Ja, det är alldeles för nära. Imorgon kan vara en toppendag eller en återupprepning av mardrömmen. Vill bara veta att allt är bra!
  • anonymis3ns
    anonymis3ns skrev 2017-01-10 15:47:39 följande:

Skönt! :) Ja, det är alldeles för nära. Imorgon kan vara en toppendag eller en återupprepning av mardrömmen. Vill bara veta att allt är bra!

Hjärtat tickade på den lilla nöten! :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-10 15:18:44 följande:

Ja precis :/ Men nu har jag fått lergigan comp utskrivet i alla fall. Så hoppas att det hjälper lite! Förstår dig, men nu är det nära! Om allt ser bra ut imorgon, vilket jag tror, så tror jag du kan andas ut lite mer :) Jag känner mig ganska lugn nu faktiskt. Det är väldigt skönt att våga tro på det lite mer! Samtidigt vet man ju att saker fortfarande kan hända förstås :/ Men försöker att inte tänka på det nu, så länge jag mår såhär så känns det lugnt, haha. Det växlar dock lite men kommer alltid tillbaka förr eller senare!

Hjärtat tickade på den lilla nöten! :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-11 21:58:32 följande:

Åhh tänkte på dig idag! Vad underbart!<3 vilken vecka+dag? Själv har jag legat däckad av magsjuka sen i natt och mår så otroligt dåligt :/

Vad gulligt! :) precis enligt mina beräkningar, eller NC betäkningar - 7+3. :) Vad var du i nu igen? Åh, fy fasiken, när man redan mår dåligt liksom! :( Stackare! Krya!
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-12 07:29:50 följande:

Åh men vad härligt!! :) 7+2 idag för mig så du ligger två dagar före :) Ja, det var helt hemskt! Idag mår jag mer okej, men har nog aldrig haft en sån jobbig magsjuka och det tror jag definitivt beror på graviditeten. Usch. Tur det går ganska snabbt över ändå :)

Usch, jag kan bara tänka mig! Hoppas du är frisk från magsjukan nu iaf, men hur är det med det andra illamåendet osv? :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-18 16:10:10 följande:

Jaa det är jag, dock förjäkla illamående ändå! Fick lergigan comp utskrivet vilket gör att jag kan jobba i alla fall, men livet är inte så kul i övrigt just nu ;) Men känns såklart väldigt skönt att känna av graviditeten! Hur år du nu? Tänk att vi är i vecka 9 nu :)

Skönt! Hjälper det? Blir man väldigt trött av medicinen? Håller med dig, trots att man glädjer sig åt graviditeten känns livet inte alls särskilt kul just nu, det enda jag gör är att må illa, äter lite när jag kan, jobbar och sover, deppigt. Som tur är kan jag jobba hemma lite, annars hade det varit jobbigt att behöva bita ihop alla dagar! Ja, vecka 9 ja! :) Vill dock spola fram tiden - dels till kub samt till att illamåendet går över. Skulle det försvinna nu skulle jag bli livrädd istället!
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-18 19:35:49 följande:

Ja det hjälper men mår fortfarande illa och har väldigt svårt att få i mig något :/ Hoppas det lägger av inom några små veckor! Längtar verkligen framåt nu, tills det verkligt roliga startar :) Skönt att du kan jobba hemma! Det är tufft med heldagar på jobbet nu tycker jag, men även då försöker jag tänka att det snart blir bättre! Vi har ju kommit en bit nu tack och lov. Samma här, det får hålla sig kvar till vecka 12 eller nåt, sen kan det gärna få släppa! :)) den här delen av graviditeten är så kort på det stora hela, redan innan mitt första barn föddes hade jag nästan glömt hur hemskt jag mådde i början, haha! Tur det :)

Mm! Man vill bara spola fram tiden, vill berätta för folk och slippa hålla det hemligt osv. Har du berättat för nära och kära än? Hur är det med oron?

Haha, det är ju tur det! Lika så att man "glömmer" förlossningen, annars hade det nog inte blivit så många fler barn. ;)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-20 12:25:03 följande:

Samma här! Är SÅ jobbigt att försöka dölja det på jobbet :/ Har berättat för familjerna, och vänner (har dessutom fem vänner som också väntar barn i år så det kändes självklart), plus chefen. Vill gärna vänta med kollegorna! Har du berättat för många?

Det känns ganska lugnt, så länge jag mår såhär hinner jag liksom inte tänka så mycket på risker osv. Känns inte som någon tvekan om att det utvecklas åtminstone, skönt på ett sätt men skulle gärna må lite bättre snart, haha. Har oron lugnat sig för dig också?

Skönt att ändå en del vet. :) Jag har berättat för mamma, några vänner (då en är gravid nu och en annan som fått missfall förut), så det kändes självklart + min teamleader på jobbet. Resten av familjen vet inte än, längtar tills vi berättar! Men vill vänta till ul v. 12.

Jag har väl egentligen inte heller haft ork att oroa mig, med tanke på måendet. Idag har jag dock mått bättre, kan iof bero på att jah jobbat hemifrån = sovit ut, vaknade dock med lite illamående, kunnat äta det jag var sugen på imorse. Men jah tror inte jag kan "andas" ut förrän efter nästa ul om allt ser bra ut då! Man har ju hört att om man sett hjärtat ticka så minskar risken för mf/ma, men ändå händer det ju. :(
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-20 14:18:27 följande:

Tycker jag med, träffar min familj flera gånger i veckan så det vore väldigt svårt att dölja :) Skönt att kunna ta hjälp av dem med vår tvååring också som jag inte alltid orkar aktivera just nu! Vad skönt med en bättre dag :) ja att man kan äta det man vill och vila lite när man behöver gör enorm skillnad! Jag försöker bara ta en dag i taget just nu, känns onödigt att tänka någon vecka fram ens för man vet inte alls hur man mår liksom. Härligt med ul snart igen för dig, jag får vänta till RUL nu! Ska dock ta fram dopplern och lyssna lite runt vecka 11-12 tänkte jag, då hittade jag hjärtljud när jag väntade första barnet :) Så då kanske jag kan känna mig lite lugnad av det även om ett ul är roligare!

Jag förstår verkligen att du behöver hjälp med din son när du mår illa. Ja, skönt med en bättre dag, men då blir man orolig istället. Ständigt denna oro! :p Du vill inte göra kub eller? Starkt att orka vänta till RUL, men iof så fort magen börjar växa så kanske man kan lugna sig, dessutom om du har en doppler. Fungerar sådana bra eller? Man vill ju inte riskera att de fungerar halvbra och så är det därför man inte hör ljud liksom.
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017