BF 15-31 AUG 2017
Vid förra graviditeten mådde jag illa redan äl +9 och hade jättedålig aptit, klarade inte av fet mat och kunde bara äta några tuggor varje måltid, jag kissade ofta, hade svullna bröst, ont i bröstvårtorna. Detta hade jag i v. 8 trots att embryot slutat utvecklats i v. 5. (dock ska sägas att det blev mildare och mildare allt tills jag till slut skrapades i v. 10)
Denna graviditet är nu i v. 6 (5+4): svullna bröst, ömma bröstvårtor, börjar känna av lite yrsel (uppfattar omvärlden annorlunda, kan inte förklara riktigt, vet inte om det är inbillning) och har växtvärk till och från men jag är inte ett dugg trött eller har konstig aptit, den är precis som vanligt och illamående har jag inte varit i närheten av.
En annan stor skillnad var plusset. Jag hade jättestarkt plus äl+11 redan när jag hade MA. Denna graviditet var det negativt äl+11 (!) och plussade svagare än äl+11 förra gången på äl+15 denna gång. Mycket skumt!
Jag har läst på en hel del trådar/sidor och det verkar relativt vanligt att ha olika graviditeter gånt till gång och att inget egentligen kan garantera/utesluta det ena eller det andra.
Den 12 får jag veta lite mer om hur bebben mår och hoppas innerligt att min inneboende lever!!
Jag tänker ju "varför skulle det gå bra den här gången"? Samtidigt som jag ser symtomen(eftersom jag inte hade några sist) som ett bra tecken.
Hoppas det är vår tur nu! :) Kommer vara sååååå orolig innan ul.