Inlägg från: greatbigworld |Visa alla inlägg
  • greatbigworld

BF 15-31 AUG 2017

lilly79 skrev 2017-01-06 11:32:31 följande:

Hej!

Jag är i vecka 6+6 nu.BF 26 augusti.jag har en 8 årig son sen tidigare.min nuvarande kille har inga barn sen tidigare.vi har råkat ut för 2 missfall innan

Så nu hoppas vi verkligen att det går vägen den här gången.

Jag mår sådär.lite illamående,ömma bröstvårtorna,hungrig /sugen hela tiden och extra trött.haft lite ont i ljumskarna

Är det någon mer ifrån gävle som ska ha i augusti?

Jag är gravid i vecka 8(7+2) och har bf 28 augusti, hmm. Har du fått datum av mvc?
  • greatbigworld
    anonymis3ns skrev 2017-01-10 14:36:46 följande:
    Exakt samma som mig. :) Hur mår du?
    Jag mår väl som jag mår haha. Mår illa på morgonen, kräkts två gånger på morgonen och mått fruktansvärt illa dom andra. Äter postafen för att kunna jobba någorlunda. Annars är jag väl trött. Inte överdrivet men trött är jag. Känner lite oro över missfall (första barnet) då man inte känner sig så gravid och alla symptom verkar kunna komma och gå lite som dom vill. Hur gammal är du? Ditt första barn?
  • greatbigworld
    anonymis3ns skrev 2017-01-10 14:47:25 följande:
    Typ samma som mig. Mår illa på morgnarna, gick över idag efter lite smoothie runt 10-tiden. Sen kom det tillbaka, nu nåt jag bättre igen och har fått i mig lunch. Passar på att äta när jag känner för det!

Också orolig för missfall då jag fick ma min första graviditet i somras. Då hade jag dock inga symtom alls, så försöker se illamåendet som positivt. Är 27, första barn, men andra graviditet. Du?
    Skrivit privat till dig :)
  • greatbigworld
    snorklan skrev 2017-01-18 17:37:52 följande:

Jag tycker att symtomen nu har börjat MINSKA v 9+0, hur är det för er? Bör man vara orolig? Sett tickande hjärta på VUL tidigare....

Tror inte du behöver vara orolig, mina symptom kommer och går lite som dom vill. Vecka 9 är egentligen den vecka där du oftast känner av symptomen mest (illamående). Jag vet inte riktigt hur illa jag mår eftersom jag smäller i mig postafen klockan 4 varje morgon för att kunna jobba. Hade tänkt prova utan i helgen för o ha lite koll :)
  • greatbigworld

Jag är så uppgiven... alla mina symptom har försvunnit och hade idag en brun flytning. Är så rädd att de ska vara MA. Är så rädd att jag inte ens vill åka in och kolla för att jag inte vill veta. Känns typ i hela kroppen att något är fel... Har inga smärtor i magen men har ju läst att MA ändå kan inträffat... blä

• greatbigworld
    Misscaswell skrev 2017-01-27 19:14:18 följande:
    Att symptomen avtar är normalt vid det här stadiet, och under min första graviditet blödde jag MYCKET ca v 9-12 utan att det var någon fara med bebisen. Den KAN vara okej. Åk och kolla, så slipper du ovissheten!
    Problemet är att vi bor 1 h från närmaste gynakut och hela helgen är uppbokad :( Samtidigt vill jag försöka övertala mig sj att de bara är tankar. Men det är svårt. Suck.
  • greatbigworld
    Angeleyez skrev 2017-01-27 19:16:00 följande:

Idag går jag äntligen in i vecka 12 :)

Kul! Ska ni berätta för "allmänheten" eller väntar ni till rul??
  • greatbigworld
    Angeleyez skrev 2017-01-27 19:48:36 följande:
    Familjen vet men vi har valt att vänta med resterande då förra RUL gav oss dåliga nyheter och vi var tvungen att avbryta.
    Åh, jag förstår.. vill du berätta vad den dåliga nyheten var??
    Jag är livrädd för ultraljudet ska visa ett MA. Ska göra om 3 veckor, i vecka 23 då vi gör kub test.
  • greatbigworld
    Angeleyez skrev 2017-01-27 20:44:53 följande:
    Vår bebis råkade ut för en skelettsjukdom som gjorde att den inte skulle överleva. Vecka 23 eller 13? Jag känner igen rädslan av MA osv men vi fick se bebis nu i vecka 9-+2 tror inte man slutar oroa sig.
    Oj, vecka 13 ska de stå så klart haha!
    Jag hade också önskemål om att få se bebis runt vecka 8-9 där men vårat landsting är rätt snåla på sånna undersökningar.. skulle isåfall behövt söka akut och de känns rätt trist då jag bara vill lugna lite oro
  • greatbigworld
    TirreSthlm skrev 2017-01-28 16:33:06 följande:

Vi är några som startat en fb grupp, skicka ett meddelande om ni vill vara med

Skickat meddelande till dig!
  • greatbigworld
    Cykeltratt skrev 2017-02-11 17:35:58 följande:

Hej.. gick in i vecka 13 idag och var så glad över att hamna på lite säker mark.. men har hela dagen haft så himla ont på vänster sida, precis ovanför blygdbenet. kommer med några minuters mellanrum och verkligen ilar.. är så himla rädd :( brösten ömmar inte heller. Blöder inte än iallafall men går och väntar på att det ska börja. Kan man få en tid hos gynakuten fast man inte blöder?

Att brösten inte ömmar behöver inte betyda något dåligt. Finns så kallade spökveckor där man inte känner av graviditeten alls, jag är själv inne i de nu. Du kan alltid säga att du blödigt eller haft väldigt ont i magen och vill kolla. Dom kollar dig om du åker in.
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017