Inlägg från: anonymis3ns |Visa alla inlägg
  • anonymis3ns

BF 15-31 AUG 2017

Hade ma i augusti i år, nu gravid i v.5. Lite ömma bröst på sidorna och några små synliga ådror på ena bröstet. Vill ha mer symtom så att det verkligen känns att jag är gravid, vågar inte tro att det ska gå bra denna gången heller.

• anonymis3ns

Hej på er! Jag har precis gått in i v.6 (har ett ma i bagaget, så är lite orolig att jag inte känner mig tillräckligt gravid). Jag har haft lite ömma bröst på sidan upp mot armhålan, men inte så mycket längre dock. Mina bröstvårtor set lite annorlunda ut, lite större och lite mörkare och är lite ådriga.

Men sen hör man om alla som mår illa, har spända bröst osv och då känns det som att jag har för lite symtom. Vad har ni för symtom så här tidigt i graviditet?

• anonymis3ns
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-26 16:56:19 följande:

Hej, mina symptom kom när jag gick in v7. Nu är jag otroligt trött samt illamående.

Så njut medan du mår bra :) förstår oron dock, vilken vecka fick du missfall i?

Tack för peppen! :) Vet att det är vanligt att inte ha symtom, men på nåt sätt känns det bättre att ha så att man känner att man är gravid.

Jag fick mitt ma konstaterat i v.9(men hinnsäcken var tom så bebis dog förmodligen redan i v.5)

Vågar liksom inte glädja mig än!
  • anonymis3ns
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-26 16:56:19 följande:

Hej, mina symptom kom när jag gick in v7. Nu är jag otroligt trött samt illamående.

Så njut medan du mår bra :) förstår oron dock, vilken vecka fick du missfall i?

Vilken vecka är du i nu btw?
  • anonymis3ns
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-26 22:40:13 följande:

Jag är i v7 nu, v8 på torsdag.

Är helt sänkt, känner mig typ sjuk nu, jag som längtat efter symtom ångrar mig nu ;)

Ska man känna så? Hur mådde du förra gången, hann du få symtom?

Man får väl äta upp att man önskat sig symtom. ;) Jag vet inte vad man ska känna. Hann inte få några symtom förra gången, så jag har liksom inte så mycket att jämföra med. Jag kanske får äta upp det, men önskar mig mer symtom så att det känns mer verkligt. Har du bokat in nåt ul?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-26 11:15:14 följande:

Jag har inte heller så mycket symtom än (går in i vecka 6 imorgon), ömma bröstvårtor som kommer och går (blir så jäkla orolig av det), trött och har haft huvudvärk men det är borta nu. Lite svagt illamående och yrsel om jag blir för hungrig. Mitt illamående på riktigt startade dock inte förrän runt vecka 7 med sonen så försöker att inte hetsa upp mig men det är så SVÅRT! :/ men jag tror det kommer för oss med <3

Jag har inga ömma bröstvårtor - lite lite ömma bröst(men inte så som vissa beskriver det - att de knappt kan ha bh, mina är bara ömma om man klämmer på dem! Bröstvårtorna har nog däremot förändrats litegrann. Jag hoppas du har rätt! :) har du bokat in tidigt ul?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-29 21:52:39 följande:

Hur går det för dig?! :)

Hej! Jodå.. Det rullar på, dock väldigt långsamt. Mådde illa imorse, vaknade av att jag mådde illa, som sen släppte efter lite apelsinjuice. Men försvarsmekanismen säger att jag mår illa av annan orsak! ;p Ådrorna på brösten är kvar och de ömmar nu lite mer än bara på sidorna. Hur känns det för dig?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-30 08:23:53 följande:

Ungefär samma här, haha. Väntar på mer illamående och så även om man lär ångra den tanken sen ;) Ömma bröst här med och illamående om jag inte har ätit på länge, kinkig med mat och känner mig uppsvälld om magen. Minns att det var så med sonen med såhär tidigt, att magen svällde upp. Tarmarna jobbar lite långsammare :/ vilken vecka är du i nu?

Det där med maten känner jag igen. Det är inte mycket jag är sugen på alltså! Är i vecka 6 (5+5), Dudå?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-30 11:22:37 följande:

Nej! Jag har varit bortrest hos sambons släkt nu en vecka också så det har varit lite jobbigt att behöva äta det man inte är sugen på :') jag är i 5+3 så två dagar efter. Längtar SÅ tills veckorna har tickat iväg lite till, går kanske snabbare när jag börjar jobba igen efter nyår hoppas jag. Oron är så gnagande trots att jag inte har några tecken på MF. Men ma är det som skrämmer mest :/

Åh, jobbigt! Jag längtar också, jag har ju fortfarande känslan att varför skulle det gå bra den hår gången!? Nä, jag har ju aldrig haft ett mf (så inga tecken på det vad jag vet) men ma vet man ju aldrig med och bara det jag har erfarenhet av. Den gången hann jag ju dock aldrig få några symtom övh.
  • anonymis3ns
    Kolan91 skrev 2017-01-02 12:24:04 följande:

Åh vad spännande men förstår din nervositet.. är extremt nervös för mitt tidiga vul som jag ska göra i samma vecka som dig den 12/1. Sist jag satt i en sådan stol fick jag reda på att dåvarande graviditeten inte skulle fortskridas :(

Denna gravidtet är helt annorlunda, känner färre symtom än förra som slutade i ma så det kommer vara långa dagar tills den 12 för mig med en massa oro...

Uppdatera oss imorgon om hur det går, du kommer se ett litet pyre där ska du se :)

Du är helt tvärtom mig. Jag hade också ma, men inga symtom alls. Nu har jag mer symtom och ett tidigt ul inplanerat nästa vecka. Att alla graviditeter kan vara så olika! Vad hade du för symtom när det slutade med ma?
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017