• mariama

BF 15-31 AUG 2017

Hoppar gärna in med! BF 28/8, väntar andra barnet. Hoppas verkligen på det här nu, fick ett MA i augusti så har svårt att inte oroa mig. BIM idag och plussade igår :) Hoppas SÅ att vi får ett litet syskon i augusti!

• mariama
    Kolan91 skrev 2016-12-22 10:08:19 följande:

Hej på er!

Jag hänger på här. Enligt app bf 30 augusti men vi får se hur allt artar sig. Jag fick ett MA i maj så jag hoppas verkligen att denna graviditet resulterar i ett frisk barn och kommer ut om sisådär 9 mån. ÄL+15 idag. 

Någon mer här inne som har haft MF eller MA nyligen? Hur känner ni inför den nya graviditeten?

Juste, jag ska åka skidor, alpin över nyår och har inte åkt sedan jag var 18 (åkt tidigare från att jag var 6-18 år, 1 vecka varje år) och är bara av den anledningen nervös över hur det kommer gå men nu med en liten i magen.. Det kan väl inte vara några problem om man ser till att inte ramla? Och OM jag ramlar kan man skada något, en vanlig vurpa liksom? 

Hur hade ni resonnerat?

Jag hade ett MA i augusti och är väldigt orolig nu i denna graviditet! Riktigt jobbigt, kan inte riktigt tro på det här än känner jag :/
  • mariama
    Kolan91 skrev 2016-12-22 12:35:18 följande:

Tråkigt att så många har upplevt massa hemska saker. Usch!! Jag kan inte heller riktigt slappna av, känns jobbigt att inte kunna glädjas riktigt men jag ska ändå försöka tänka positivt. Vi får peppa och stötta varandra.

Jag åker bort över jul och nyår och kommer inte vara aktiv här.

Jag önskar er alla en riktigt mysig jul och gott nytt år. Tänk positivt på den lilla i magen så ska allt gå bra! Vi hörs 2017!

Kram på er!

Vi får verkligen hoppas på att det går bra för oss!! :) Det finns en BF  septembertråd om du vill vara med i den också, jag är beräknad 28/8 men räknar med att föda i september. Så du är såklart välkommen där du med om du vill :) God jul!
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-26 09:14:38 följande:

Hej på er! Jag har precis gått in i v.6 (har ett ma i bagaget, så är lite orolig att jag inte känner mig tillräckligt gravid). Jag har haft lite ömma bröst på sidan upp mot armhålan, men inte så mycket längre dock. Mina bröstvårtor set lite annorlunda ut, lite större och lite mörkare och är lite ådriga.

Men sen hör man om alla som mår illa, har spända bröst osv och då känns det som att jag har för lite symtom. Vad har ni för symtom så här tidigt i graviditet?

Jag har inte heller så mycket symtom än (går in i vecka 6 imorgon), ömma bröstvårtor som kommer och går (blir så jäkla orolig av det), trött och har haft huvudvärk men det är borta nu. Lite svagt illamående och yrsel om jag blir för hungrig. Mitt illamående på riktigt startade dock inte förrän runt vecka 7 med sonen så försöker att inte hetsa upp mig men det är så SVÅRT! :/ men jag tror det kommer för oss med <3
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-26 22:58:15 följande:

Man får väl äta upp att man önskat sig symtom. ;) Jag vet inte vad man ska känna. Hann inte få några symtom förra gången, så jag har liksom inte så mycket att jämföra med. Jag kanske får äta upp det, men önskar mig mer symtom så att det känns mer verkligt. Har du bokat in nåt ul?

Hur går det för dig?! :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-29 22:17:53 följande:

Hej! Jodå.. Det rullar på, dock väldigt långsamt. Mådde illa imorse, vaknade av att jag mådde illa, som sen släppte efter lite apelsinjuice. Men försvarsmekanismen säger att jag mår illa av annan orsak! ;p Ådrorna på brösten är kvar och de ömmar nu lite mer än bara på sidorna. Hur känns det för dig?

Ungefär samma här, haha. Väntar på mer illamående och så även om man lär ångra den tanken sen ;) Ömma bröst här med och illamående om jag inte har ätit på länge, kinkig med mat och känner mig uppsvälld om magen. Minns att det var så med sonen med såhär tidigt, att magen svällde upp. Tarmarna jobbar lite långsammare :/ vilken vecka är du i nu?
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-30 10:18:20 följande:

Det där med maten känner jag igen. Det är inte mycket jag är sugen på alltså! Är i vecka 6 (5+5), Dudå?

Nej! Jag har varit bortrest hos sambons släkt nu en vecka också så det har varit lite jobbigt att behöva äta det man inte är sugen på :') jag är i 5+3 så två dagar efter. Längtar SÅ tills veckorna har tickat iväg lite till, går kanske snabbare när jag börjar jobba igen efter nyår hoppas jag. Oron är så gnagande trots att jag inte har några tecken på MF. Men ma är det som skrämmer mest :/
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 12:11:24 följande:
    Jag mår illa, främst på morgnarna, men känner mig allmänt osugen på mat hela dagen, samtidigt som jag är hungrig och sugen på vissa saker. Känner mig bakis typ! Trött! Brösten är bara ömma när man klämmer på dem, men ingen fara alls. Har ett ma sen tidigare så är orolig, då hade jag dock inga symtom alls så försöker se detta som positivt.
    Åh vad härligt att det går framåt! Är du med i facebookgruppen? :) Jag mår också illa nu mer, och så var jag på vul idag (v 6+1) och fick se en levande liten mini!! :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 20:09:22 följande:
    Nej, det är jag inte, vågar inte än! :) Gud vad härligt att få ha sett den lilla, hur nervös var du? :) Jag ska på ul nästa vecka - livrädd! Ja, jag tänker iaf att symtomen är positivt även fast det är oskönt att ha dem! Har tom spytt..
    Äsch, häng på! Eller du sa ju känna dig bekväm såklart, men hojta till när du är redo så fixar jag :D Suuupernervöst, var dessutom pga min extrema oro som jag fick ett vul, och jag var beredd på det värsta trots att jag har börjat må illa de senaste dagarna. Dock inte så himla illa som med sonen än så länge men vi får se hur det utvecklar sig. Åh vad spännande, ska hålla tummarna för dig också!! Absolut, alla symtom är BRA helt enkelt :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 20:33:15 följande:
    Snart kanske.. ;) Kan bara tänka mig, såg BM direkt eller? :) Nä, men nu vet du ju iaf att lilla lever så nu kan du ju bara glädjas åt att du inte mår så illa iaf. :)

Jag tänker att mina bröst borde växa lite mer snart också, det nojar jag lite över att de inte gör.
    Det låter jättebra :)) Jaa han såg direkt att det var en fin hinnsäck, sen visade han en lika "bra" gulesäck och där intill var fostret och så kunde man se något som rörde sig i ena kanten och det var hjärtat! Så, inte så tydligt men han såg nog bättre än jag som är ovan, haha. Jag blev så glad att jag fällde en tår, kändes lagom kul att ligga med benen i vädret framför en manlig läkare plus läkarstudent och gråta, haha. Vilken dag ska du dit? Du ska se att det kommer se bra ut! Mår du illa och har andra symtom tror jag att det fortskrider precis som det ska. 

På tal om bröst så är mina inte så förändrade heller. Har iofs ett barn som jag ammat i många månader så dom blir väl aldrig som "förr" igen ;) Men ömma bröstvårtor är allt, kanske aningen fylligare men ingen enorm skillnad. Du behöver inte tänka på det tror jag :)
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017