• morK

BF 15-31 AUG 2017

Hej! Får jag vara med här? Vill gärna vara med i en grupp som inte förvandlas till en Facebook-grupp förrän långt senare i processen.

Jag är 28 år, bor i norra Sverige och väntar mitt andra barn 16/8.

• morK
    larssonsyndromet skrev 2017-01-02 16:31:23 följande:

Hej! Förlåt om detta är en konstig fråga, ni är alla så säkra på vilken vecka ni är i och jag skulle behöva lite hjälp. Tror att bf borde ligga inom spannet för den här gruppen. Jag har noll koll på min menscykel iom slarvig P-pillertagning då jag skjuter upp mens lite hit och dit som jag känner för. Hux flux så var jag visst gravid med första barnet. Hade senaste mens någon gång i början av november. Gjorde test 7/12 på grund av mensvärk under en veckas tid men ingen mens som visade negativt (10-pack skitbilliga från gravidkollen). Sedan gjorde jag ett nytt 13/12 som var positivt (har gjort fler positiva efter det). Vilken vecka är jag rimligtvis i då?

Du har inte tagit clearblues test som visar veckor? De är ju inte skitbilliga men skulle kanske kännas skönt att få lite bättre hum om det.
  • morK

Vad intressant det är att läsa om era symptom och ickesymptom. Både förra gången och denna har jag mått fruktansvärt illa. Det går liksom inte att missta när det är så här. Sen känns det såklart lugnare när man redan fått ett barn. Minns att jag var mer orolig sist.

• morK
    larssonsyndromet skrev 2017-01-02 21:32:33 följande:

Tack för svar (även morKs)! Då kan man alltså inte veta så noga inna ultraljud om man inte har koll på mensen. Clearblues visar väl inte rätt om man har gått så här länge kan jag tänka mig? Förlåt att jag störde i fel grupp, lycka till allihopa!

Sant! Den kommer ju bara visa 3+ oavsett. :) när har du inskrivning hos bm?
  • morK
    larssonsyndromet skrev 2017-01-03 09:41:05 följande:

I övermorgon! Skulle egentligen ha haft tidigare, men det passade inte med jobb och julresor. Ska bli spännande att gå dit :)

Spännande! Jag ska också dit på torsdag. Skönt att vara igång tänker jag. De ska få skriva ut lite nya piller mot illamåendet för mig tänker jag. Går på de jag fick när jag väntade dottern nu.
  • morK
    larssonsyndromet skrev 2017-01-03 12:54:25 följande:

Okej! Jag vet inte hur nåt av det här funkar och har inte många symptom alls. Är ganska oförberedd iom första barnet och helt oplanerat, men efter inskrivningen har jag förhoppningsvis lite bättre koll på saker och ting. Tur att livet i övrigt är välordnat för mig, då blir det lite lättare att hantera överraskningar. :P

Var glad för det! Själv är jag ett vrak. Ligger mest och sover just nu.
  • morK
    Misscaswell skrev 2017-01-03 15:52:20 följande:

Har ni hållit graviditeten hemlig hittills? Vi hade tänkt göra det, men berättade för svärföräldrarna till sist i julas. Blev så jobbigt att bortförklara skumt beteende (mår jätteilla HELA tiden, trött, äter inte samma grejer som vanligt etc).

Hej!

Jag är nu i v.8 och vi har berättat för familjerna och närmaste vännerna. Vid min förra graviditet visste alla de viktiga innan vecka 10 eftersom vi gifte oss då.

Vi har vägt in att jag mår så dåligt och att jag därför beter mig udda (orkeslös och disträ) och att de flesta faktiskt skulle få veta om det slutade i missfall. Men that said så har ju vi redan ett barn som lever och är tokigt och friskt.
  • morK

I mitt län måste man betala för kub om man är under 35. Känner oss osäkra på om vi ska göra det då jag inte ens fyllt 30. Samtidigt har vi ju storasyster att tänka på.

Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017