Inlägg från: orkidéblomma95 |Visa alla inlägg
  • orkidéblomma95

BF 15-31 AUG 2017

Hej alla fina! Grattis till alla underbara plus.

Jag och sambon plussade för 2 veckor sedan.

Har BF 17/8. Är just nu i vecka 6+2.

Har varit med om missfall förut och är såå rädd för att detta skall hända igen.

Pratade med barnmorskan om detta vid inskrivning, hon berättade att man ej kan få/begära ett VUL om man inte åker in till akuten pga besvär.

Någon mer än mig som får sådan mensvärk om ni rör er för mycket? Känns hemskt! Blir lika orolig över att jag ska börja blöda och gå igenom ännu ett MF.

Kram på er och god jul!

• orkidéblomma95
    zion skrev 2016-12-25 15:50:04 följande:

Om du vill så kan du höra med en privat gyn mottagning om dom kan göra ett tidigt vul. Här finns det en privat mottagning och dom gör det i alla fall. Fick både i v 6 och v 9 med dottern :) antar att jag kommer göra samma sak denna graviditet

Jaså? Det skulle vara toppen. Vet du hur man går tillväga? Behöver man en remiss eller något?
  • orkidéblomma95
    Skrutt 83 skrev 2016-12-25 17:08:44 följande:

Välkommen och stort grattis!! Plussade den 15/12 och är också jättenervös för MF och bokade därför in ett privat tidigt ul. Gjorde jag förra graviditeten också efter vårt missfall. Vart i landet bor du?? Om du bor i Sthlm kan jag varmt rekommendera ultraljudsbarnmorskorna, vi ska dit den 9/1. De gör ultraljud utanpå magen från V8-9

Tack detsamma!! Bor i luleå dessvärre. Håller tummarna för dig! Går det bra att skriva ett PM åt dig?
  • orkidéblomma95

Mitt hjärta har tillfälligt stannat. Fick igår en smärta i högra äggstock/ljumske som verkligen var en huggande smärta. Fick alldeles nyss en brunaktig gegga på pappret när jag torkade mig efter toabesök. Sitter på nålar och inväntar 1177s samtal då jag inte fick tag på min barnmorska. Är i v.6+5 och har tidigare varit med om ett MA.

Snälla håll tummarna för att allt ska gå bra!

• orkidéblomma95

Efter ett jävligt dåligt bemötande från 1177 sitter jag i soffan och är så ledsen och förbannad. Fick rådet att absolut inte åka in då det är så pass tidigt i graviditeten och de kan inget göra om det skulle vara ett mf. ÄR. SÅ.ARG.

Skulle ringa min BM imorgon och om smärtan blir värre så skulle jag ringa tillbaka till 1177...

• orkidéblomma95
    snorklan skrev 2016-12-29 10:21:03 följande:

Hur har det gått för dig? Ett smärthugg är inte ett tecken på missfall. Missfallssmärta känns mer som mensvärk, molande och tryckande ihållande. Mindre blödningar är väldigt vanliga och sällan farliga. Hoppas det har gått bra.

Hej!

Jo, ringde 1177 och fick ett jättedåligt bemötande. Är medveten om smärtan vid missfall och blödningen. Men blev såklart orolig då MF är min värsta mardröm. Fick tag i min barnmorska samma dag som lugnade ner mig, så nu känns det bättre! Tyvärr så har min rygg sagt upp sig. Har en hemsk smärta i svanskotan. Blir galen! Kan knappt gå. Hur går det för dig?
  • orkidéblomma95
    morK skrev 2017-01-01 21:35:28 följande:

Hej! Får jag vara med här? Vill gärna vara med i en grupp som inte förvandlas till en Facebook-grupp förrän långt senare i processen.

Jag är 28 år, bor i norra Sverige och väntar mitt andra barn 16/8.

Åh vad spännande! Du har BF en dag före mig. Bor också i norra Sverige. Grattis till plusset!
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017