Inlägg från: Skrutt 83 |Visa alla inlägg
  • Skrutt 83

BF 15-31 AUG 2017

Hej!

Hänger gärna med här om jag får! Plussade i torsdags och blev fullständigt chockad. Har kört avbrutet och säkra perioder i 3 år, nu bestämde vi oss för att försöka efter denna mens men mensen kom inte och istället blev det plus! ???? Vi väntar vårt 3:e barn. Är dock jätteorolig att det inte ska gå vägen då jag tycker testen stegrar så långsamt.. fick fortfarande 1-2 på digitala idag och bör vara på äl+13 eller äl+16.. har bf runt 25-26 augusti så har precis gått in i vecka 5. Med sonen och dottern ökade testen så snabbt och fick 2-3 på bim. Kan ju såklart vara olika från graviditet till graviditet. Hade ett MF mellan barnen och då blev testen inte starkare utan bara svagare..

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    nadiana skrev 2016-12-18 21:17:20 följande:

Tänk på att testen visar tiden från befruktning (inte från sista mens som man räknar "vanliga" veckorna i graviditeten), så det stämmer ju bra att testen fortfarande visar 1-2 veckor om du är på ca ÄL+13.

Hoppas det går bra <3

Tack snälla! Testen har fortsatt att bli starkare och idag slog det digitala om till 2-3 v vilket borde stämma bra då jag är äl+ 15 eller äl+18 idag.

Vad har ni för symtom tjejer? Själv har jag än så länge bara ömma och svullna bröst. Känslig för lukter. Vid mina tidigare graviditeter har jag varit väldigt illamående men det har kommit först runt v 7 så spännande att se hur det blir den här gången. Har man tur kanske man slipper det. Båda de andra gångerna har jag mått illa och kräkts fram till v 20 ungefär. Längtar dumt nog lite efter illamående för att få känna att det händer något i kroppen men samtidigt vill jag verkligen slippa
  • Skrutt 83
    orkidéblomma95 skrev 2016-12-25 15:01:55 följande:

Hej alla fina! Grattis till alla underbara plus.

Jag och sambon plussade för 2 veckor sedan.

Har BF 17/8. Är just nu i vecka 6+2.

Har varit med om missfall förut och är såå rädd för att detta skall hända igen.

Pratade med barnmorskan om detta vid inskrivning, hon berättade att man ej kan få/begära ett VUL om man inte åker in till akuten pga besvär.

Någon mer än mig som får sådan mensvärk om ni rör er för mycket? Känns hemskt! Blir lika orolig över att jag ska börja blöda och gå igenom ännu ett MF.

Kram på er och god jul!

Välkommen och stort grattis!! Plussade den 15/12 och är också jättenervös för MF och bokade därför in ett privat tidigt ul. Gjorde jag förra graviditeten också efter vårt missfall. Vart i landet bor du?? Om du bor i Sthlm kan jag varmt rekommendera ultraljudsbarnmorskorna, vi ska dit den 9/1. De gör ultraljud utanpå magen från V8-9
  • Skrutt 83
    orkidéblomma95 skrev 2016-12-25 17:14:25 följande:

Tack detsamma!! Bor i luleå dessvärre. Håller tummarna för dig! Går det bra att skriva ett PM åt dig?

Självklart!
  • Skrutt 83

Grattis till alla nytillkomna!!!

Ursch tjejer, jag har så svårt att glädjas och våga ta in detta, har eb dålig magkänsla. Är idag 5+1 eller 5+4 troligtvis äl +22 eller äl +25 men fick imorse fortfarande bara 2-3 på det digitala, det var exakt en vecka sedan det slog om från 1-2 till 2-3..(äl+15 el 18) är så nervös att det är något som inte står rätt till och att jag håller på att få ett MA.. har tidigt ul bokat den 9/1 men känns som en evighet.. vanliga testet är väldigt starkt positivt så testen har ju inte blivit svagare men är ändå orolig. Med dottern stegrade dem så himla fort och fick 2-3 på digitala redan på äl+13... brösten är svullna och ömma och jag är trött, har känt av ytterst lite illamående. Dem andra graviditeterna som gått vägen har jag mått så oerhört dåligt men det har kommit runt V 6-7 med MF så blev testerna aldrig starka och sen bara svagare å sen helt blanka innan blödningen..

• Skrutt 83

Min oro för att testerna stegrade långsamt verkar vara befarade.. nu när jag var på toaletten så kom det blod på pappret. Än så länge bara när jag torkar mig men antar att missfallet är ett faktum...

• Skrutt 83
    Summerchild skrev 2016-12-28 11:21:10 följande:

Men skrutt hur långsamt menar du? Blir det enbart svaga streck? Ja möjligt men blöda gjorde jag i 2 veckor... visserligen ljust... får du mens kan det vara över ...behöver heller inte vara det... ta hand om dig

Nej det blir forfarande starkt men borde ju vara mkt starkare vid det här laget, och 2-3 på digitala trots äl+23 eller äl+26... har inte kommit något mer blod trots långpromenad, inte ens när jag torkar mig.. har inte ont heller.. vet inte vad jag ska tro..här är morgonens test:

• Skrutt 83

Här är missfallet idag ett faktum så Lämnar tråden. Önskar er alla lycka till

Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017