• nadiana

BF 15-31 AUG 2017

Skrutt 83 skrev 2016-12-18 20:59:41 följande:

Hej!

Hänger gärna med här om jag får! Plussade i torsdags och blev fullständigt chockad. Har kört avbrutet och säkra perioder i 3 år, nu bestämde vi oss för att försöka efter denna mens men mensen kom inte och istället blev det plus! ???? Vi väntar vårt 3:e barn. Är dock jätteorolig att det inte ska gå vägen då jag tycker testen stegrar så långsamt.. fick fortfarande 1-2 på digitala idag och bör vara på äl+13 eller äl+16.. har bf runt 25-26 augusti så har precis gått in i vecka 5. Med sonen och dottern ökade testen så snabbt och fick 2-3 på bim. Kan ju såklart vara olika från graviditet till graviditet. Hade ett MF mellan barnen och då blev testen inte starkare utan bara svagare..

Tänk på att testen visar tiden från befruktning (inte från sista mens som man räknar "vanliga" veckorna i graviditeten), så det stämmer ju bra att testen fortfarande visar 1-2 veckor om du är på ca ÄL+13.

Hoppas det går bra <3
  • nadiana
    Hönan92 skrev 2017-01-06 11:53:54 följande:

Någon mer än jag som tar tempen varje morgon som använder natural cycles?

Gjorde det i början av förra graviditeten. Tempen sjönk och sjönk och sjönk tills jag fick total ångest och var helt säker på missfall. Har dock en sjövild 16-månaders här hemma nu som bevisar motsatsen Glad
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017