Inlägg från: BergOchDalbanan1985 |Visa alla inlägg
  • BergOchDalbanan1985

BF 15-31 AUG 2017

Hej, jag hakar gärna på er :)

Plussade förra veckan. Om allt går bra så har jag BF 16/8.

Detta är min första graviditet och vi fick kämpa länge för att få plusset (1,5år). Hoppas innerligt att det håller i sig nu och inte blir MF.

Har molvärk som kommer och går (känner även av det i ljumskarna/ländryggen) aningens ömma bröst och har även haft några slags stickningar/hugg vid livmodern. Någon annan som känt samma?

Väntar nu på illamåendet, när kan det komma tro?

• BergOchDalbanan1985
    carrolinea skrev 2016-12-14 18:28:29 följande:

Jag kände inget första grav, hade lätt kunnat gå till vecka 20-25 utan att veta att jag var gravid om jag fått min mens. Nu har jag typ träningsvärk konstant där nere känns det som och är svullen så kan knappt ha jeans på mig ????

Tack för att du delade med dig :) hur känns din träningsvärk?
  • BergOchDalbanan1985
    November83 skrev 2016-12-14 21:37:23 följande:

Åh massa grattis! Själv har jag äl idag och hoppas så jag får joina er grupp!

Vi har försökt i 1 år nu första barnet och 2 mf. Grattis!

Åå tack :) håller tummarna för dig :)

Vi gjorde IVF tillslut faktiskt, de hittade inget 'fel' på oss men blev ändå inte gravida.
  • BergOchDalbanan1985
    Kiiwi00 skrev 2016-12-14 17:10:58 följande:

Hej! Hoppar gärna in här också. Plussade igår. BIM+2. BF 16/8 :D så taggad! Första bebisen :)

Grattis :) vad kul!!
  • BergOchDalbanan1985
    Madfih072 skrev 2016-12-15 07:13:39 följande:

Är i vecka 5 och plussade i måndags och har inga symtom alls. Inte kissnödig, inget illamående eller ömma bröst... allt är som vanligt! Vilket gör mig supernojjig :/

Grattis :) samma här, inga direkta symptom som går att lita på
  • BergOchDalbanan1985
    Helendi skrev 2016-12-14 06:45:04 följande:

Hej,

har plussat efter IVF och är beräknad till 22 augusti. Har officiella torsdagen på fredag men HCG visar på graviditet.

Håller andan och försöker att leva i nuet och inte fundera så mycket. Kommer nog att inte andas ut innan vi fått svar på Nipt som vi ska göra (har gjort det förut).

Grattis alla!

Hej och grattis :)

Ivf även för mig. Testdag imorgon fredag :)
  • BergOchDalbanan1985
    Helendi skrev 2016-12-15 19:32:46 följande:

Ringde kliniken redan idag för att rapportera plusset och fick mitt vul inbokat till 9 januari (direkt när de öppnar efter julstängningen, hurra! ). Tiden kommer att gå så långsamt tills dess...lite tur i oturen att vår äldsta dotter är hemma från förskolan under jul och nyår så man blir lite distraherad. 

Mitt i all vår sorg så är vi så glada att en liten har valt att stanna kvar i livmodern. Tänker mig att E har sin skyddande hand på det .

Behöver väl knappast säga lycka till imorgon eftersom ni redan fått ert plus, men ni får en spark i baken ändå  !

Vad skönt att redan fått en tid :) kommer du kontakta någon barnmorska också nu eller bara kliniken så länge?

Men usch så sorgligt och orättvist att ni förlorat ett barn :( kan inte ens föreställa mig hur det känns. Tror också att det hålls ett vakande öka uppifrån :)
  • BergOchDalbanan1985
    nachos skrev 2016-12-15 19:54:52 följande:

Plussade (svaagt) idag!!! Bf 23 augusti enl äl. Fem timmar efter att jag testade hade vi sex och efter det hade en blödning när jag gick på toa, alltså paniken :( trodde det var mensen och att jag hade inbillat mig strecket... Men blödningen var mest en rosa flytning, verkar ha slutat nu (peppar peppar). Kollar på bilden på testet typ var femte minut, jag ser ju strecket! Nån mer som är supernojig?

Känner verkligen igen mig i oron. Känns konstant som att mensen ska komma vilken sekund som helst. Ovissheten är ju det värsta!
  • BergOchDalbanan1985
    Helendi skrev 2016-12-16 05:54:45 följande:

Med den historia vi har haft så blir de att vi väntar tills vi sett ett hjärta slå innan vi kontaktar Mvc. Var ju relativt nyss gravid så informationssamtal behöver jag inte utan jag väntar tills inskrivningen. Hur ska du göra? Du ligger före mig eller hur?

Det kan jag veklingen förstå. Jag kommer nog också vänta tills jag sett ett hjärta slå.

Vågar inte riktigt tro på att det är på riktigt än.
  • BergOchDalbanan1985
    anonymis3ns skrev 2016-12-26 09:14:38 följande:

Hej på er! Jag har precis gått in i v.6 (har ett ma i bagaget, så är lite orolig att jag inte känner mig tillräckligt gravid). Jag har haft lite ömma bröst på sidan upp mot armhålan, men inte så mycket längre dock. Mina bröstvårtor set lite annorlunda ut, lite större och lite mörkare och är lite ådriga.

Men sen hör man om alla som mår illa, har spända bröst osv och då känns det som att jag har för lite symtom. Vad har ni för symtom så här tidigt i graviditet?

Hej, mina symptom kom när jag gick in v7. Nu är jag otroligt trött samt illamående.

Så njut medan du mår bra :) förstår oron dock, vilken vecka fick du missfall i?
  • BergOchDalbanan1985
    anonymis3ns skrev 2016-12-26 19:32:39 följande:

Vilken vecka är du i nu btw?

Jag är i v7 nu, v8 på torsdag.

Är helt sänkt, känner mig typ sjuk nu, jag som längtat efter symtom ångrar mig nu ;)

Ska man känna så? Hur mådde du förra gången, hann du få symtom?
  • BergOchDalbanan1985
    Skrutt 83 skrev 2016-12-29 12:14:59 följande:

Här är missfallet idag ett faktum så Lämnar tråden. Önskar er alla lycka till

Å nej :( lycka till om ni försöker igen sen. Kram!
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017