Inlägg från: Scandalia |Visa alla inlägg
  • Scandalia

BF 15-31 AUG 2017

Hej! Jag plussade i tisdags och är i v.5 just nu med bf runt den 16 aug. Dock så kommer jag pga tidigare livmoderruptur snittas minst två veckor innan.

Har en dotter på 6år och en ängladotter på 16 månader så detta blir min tredje graviditet.

Har du några barn sen innan? Och hur mår du? En massa symtom? ?

• Scandalia

Grattis till plussen! :D En fbgrupp låter bra. Känns lite lättare att kommunicera därigenom för mig åtminstone då jag inte är så aktiv på fl vanligtvis ????

Ska jag fixa eller nån annan? ?

Vi har iaf försökt i närmare ett år, då vi fick ok från min läkare i januari, sen har det varit en låååång väntan känns det som. Och att vi lyckades denna gång kunde jag knappt tro eftersom jag skulle vara bortrest under den beräknade äl, men den måste inträffat tidigare om inte dom små simmarna var sega förra månaden ????

Just nu mår jag iaf hyfsat. Lite avogt inställd till att äta, småömma bröst, mer lättretlig och dessutom så har jag halsbränna av och till ? Halsbrännan ska man nog inte klaga på dock, eftersom det var den som gjorde att jag testade mig på bim-3 och fick ett plus ????

• Scandalia

Och alla förbånkade frågetecken i mitt inlägg är smileysar som av nån anledning inte vill va med :O

• Scandalia
    Skridskoprinsessan skrev 2016-12-11 22:40:51 följande:

Också så osugen på mat, ont i brösten och trött - men tydligen inte just nu...

Håller tummarna för oss alla!

Tröttheten känner jag igen. Iaf heeeeeela dagarna, men att somna på kvällen är stört omöjligt eftersom man får en massa tid att tänka och fantisera :D Och jag borde verkligen sova då jag måste upp vid 03.30 för att åka till jobbet :/ Meeeen det är bara å bita i det sura och frsöka sova på rasten istället :)
  • Scandalia

Grattis JenniferR :D

Vi får hoppas att vi får behålla dom små fröna allihopa. Den där oron så fort man går på toa känner jag igen, men jag får förhoppningsvis tjuvkika en sväng nästa vecka då jag tänker be min läkare om tidigt vul. Förhoppningsvis så får man ju då se ett litet pickande hjärta och kan lugna sig liiiiite grann iaf :)

Angeleyez: Jag är tacksam att jag har ensamarbete vissa gånger iaf och inte behöver tänka på att nån annan märker allt för mycket :P Men har jag redan informerat mina chefer om att jag förhoppningsvis försvinner till våren. Lika bra för min del då jag har ett väldigt tungt jobb och inte kommer få jobba mycket längre än v 20 :(

Skridskoprinsessan: Jag önskar att jag kunde säga att man vänjer sig vid dom tidiga mornarna, men nä. Man är lika dyngtrött när klockan ringer ???? Dock så kör jag lastbil och har en säng med mig hela dagarna och kan krypa bak och vila om det blir för jobbigt :D

• Scandalia

Oj vad det hänt saker här när man inte varit inne på flera dagar :D

Grattis alla nytillkomna till era plus!

Hur mår alla?

Här så ökar vartenda symtom mer o mer. Kan fortfarande inte äta som folk, brösten gör så förbånkat ont nu så att jag knappt kan ha bh, illamående osv osv. Tack och lov så spyr jag iaf inte...

Har varit hemma sjukskriven en vecka nu pga rejäl panikångest och bara längtar tills jag ska till läkaren imorn och få kika in till fröet :) Och även ta en liten diskussion om hur f-n jag ska lyckas ta mig till jobbet när jag knappt kan gå utanför dörren utan att det känns som om man ska få en hjärtattack :/

• Scandalia
    Angeleyez skrev 2016-12-22 08:16:05 följande:

Såg du ditt lilla frö?

Jodå :D En liten prick på 3,5mm och ett litet fladdrande hjärta ????

Så nu vet jag att det är nåt där och att det åtminstone då levde. Och jag mår konstant småilla, boobsen ömmar som tusan och jag har fått ännu mer sömnsvårigheter=goda tecken :P

Så nu är det bara att vänta ills efter nyår och boka tid för inskrivning hos den bm jag vill ha och få fråga allt om hur man ska "lägga upp" den här graviditeten.

Har ju aldrig tidigare räknats som riskgraviditet, så det här blir en ny erfarenhet :D
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017