Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Alla som förlorat ett barn....

Även om jag inte nödvändigtvis gillar varken dr Phil eller hans anekdot/metafor så har han rätt. Man måste släppa taget och gå vidare, hur svårt det än är. För sin egen skull.

Ljus och styrka till alla som förlorat någon, och hoppas innerligt att ingen förlorat lika många som jag.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    smulpaj01 skrev 2016-12-08 23:09:17 följande:
    Får jag försiktigt fråga vilka du har förlorat?
    Tänker på min mamma. Hon gick bort för 5 veckor sedan, hon förlorade 2 barn och kom aldrig över det. Den ena dog inte utan hennes syster TOG bebis (min halvsyster) den andra min älskade bror dog i en motorcykelolycka på Kreta som 31 åring. Jag var ute på båtluff och träffade honom dagen innan. Min "syster" är egentligen min bästa kompis men vi var så lika och kallade varandra systrar, min andra bror kallade henne lillasyster.
    Hon efterlämnade en liten föräldralös dotter som satt på sängkanten i 2 dygn utan att förstå varför mamma inte vaknar......
    Jag beklagar verkligen. Det är inte lätt, det där.

Själv förlorade jag ett syskon, båda mina föräldrar och min mormor (och därmed alla vuxna släktingar jag kände) och min bästa kompis mellan jag fyllde 16 och 21. Därefter har jag förlorat ytterligare en väldigt nära vän och ett barn innan jag fyllde 25. Även min morfar, men han gick egentligen bort innan jag föddes, så det räknas egentligen inte, men han var alltid "med" ändå.  Det gör ont att sakna så många, särskillt nu runt jul.

Min mormor överlevde båda sina barn och ett barnbarn. Jag tänker på det ibland. Det kan inte ha varit så lätt de sista åren.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    smulpaj01 skrev 2016-12-08 23:41:34 följande:
    Tragiskt vännen. Har du släkt eller syskon kvar?
    Tragiskt, kanske. Sorgligt, absolut.

Jodå, jag har en hel drös syskon, så mig går det ingen direkt nöd på.
Svar på tråden Alla som förlorat ett barn....