Inlägg från: karlsson n |Visa alla inlägg
  • karlsson n

Farligt äta rå lök?

Kan man äta alla sorters lökar råa, vitlök, gul lök, silverlök osv?
    Eller är det farligt att äta rå lök?
    lök
  • Svar på tråden Farligt äta rå lök?
  • karlsson n
    Drar igång tråden igen. Fast det är ett bra tag sedan jag startade den.

"Lök är alltid aktuellt" & kanske ett bra alternativ i dessa tider med hög inflation.

Lök går väl fortfarande att få tag på till rimliga priser. I alla fall vissa sorter.
    Vad ska man göra om löken är för stark i smaken?
    Med hänvisning till svaren i den här tråden är det tydligen inte så farligt att äta rå lök. I alla fall inte om det är i måttliga mängder.

Men åtminstone en del av löksorterna är ju ganska så starka i smaken. Finns det inget bra sätt att få dem något mildare.

Så man slipper 
    saker som problem med halsbränna & problem med magen?

Mer om lök & liknande saker!
    Via den här sidan kan du leta dig vidare till en sida med mer info om mat & kök.
    lök lökar löken vitlök gul-lök rödlök schalottenlök purjolök
  • karlsson n
    karlsson n skrev 2023-04-08 17:16:46 följande:
    "Lök är alltid aktuellt" & kanske ett bra alternativ i dessa tider med hög inflation.
    Lök går väl fortfarande att få tag på till rimliga priser. I alla fall vissa sorter.
    Med hänvisning till svaren i den här tråden är det tydligen inte så farligt att äta rå lök. I alla fall inte om det är i måttliga mängder.
    Men åtminstone en del av löksorterna är ju ganska så starka i smaken. Finns det inget bra sätt att få dem något mildare.

Så man slipper saker som problem med halsbränna & problem med magen?

Via den här sidan kan du leta dig vidare till en sida med mer info om mat & kök.
    Blev några små fel i inlägget så jag får lägga in det igen eftersom det inte verkade gå att redigera det.
  • karlsson n
    Lök är alltid aktuellt & kanske ett bra alternativ i dessa tider med hög inflation.

Så man slipper saker som problem med halsbränna & problem med magen?

lök lökar löken vitlök gul-lök rödlök schalottenlök purjolök
Svar på tråden Farligt äta rå lök?