Vi som är gravida efter ÄD 2017
Fick svar nu från mödravårdscentralen och de ville inte ta något Hcg, om det inte var ordinerat av läkare :( Jag kanske får kolla hos någon privat istället då
Fick svar nu från mödravårdscentralen och de ville inte ta något Hcg, om det inte var ordinerat av läkare :( Jag kanske får kolla hos någon privat istället då
Tror jag tar tillbaka litegrann, idag har jag faktiskt mått illa ett antal ggr, och nu när jag blev skjutsad hem på mannens vespa så lutade jag mig lite bakåt så att brösten inte skulle pressas mot hans rygg... hurra! Trevligt att man blir glad för så lite nuförtiden!
Alltså skiljer det bara tre dagar mellan oss? :)
Förlåt missade, här kommer länken:
www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator
Hallå tjejer! Hur är det? Blivit några fina brasor och/eller fackeltåg? Inte för oss faktiskt, mest pillat hemma.
Behöver skriva av mig lite... även i denna tråd. Känns som att jag bara går och väntar på missfall... Det är ngt som inte känns...rätt. Plus att brösten slutat ömma, blodsockret stabiliserat sig (diabetiker, det har varit suuuuperlågt ett par veckor nu vilket är vanligt/vanligast i tidig graviditet) och så dessa flytningar då som inte slutar. Gaaaaah! Hatar denna ovisshet!
Två dagar HELT UTAN flytningar nu?! Är det normalt? Jag som gått med trosskydd ända sedan jag startade med lutinus (3 april) och nu inget! Visserligen jätteskönt och jag saknar absolut inte flytningarna men det känns.... konstigt...?
Och inga ömma bröst längre heller...?!
Börjar om... Alla tummar hjälpte! Lite torkat blod och ngt som KAN vara en liten liten spricka vid livmodertappen kunde läkaren se, inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Who knows... iaf, vi såg ett litet hjärta!!! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (5+6), och gulekropp. Allt annat såg finfint ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Såååå lättad! Tack för ert stöd!
Just ja, glömde ju skriva att jag är enormt trött. Så fort jag kommer hem från jobbet är det sängen som gäller resten av eftermiddagen och kvällen! Känner mig lite som en zombie.
Kanske får ta och kolla upp det där armbandet om illamåendet skulle bli värre - tack! :)
Halloj! Apropå det här med att vara lite "till åren": hade avstämning med min arbetsledare idag och pratade lite privat först. Hon har barn i min sons ålder (18). Hon frågade lite om min man och om han har barn, Nej sa jag och hon "ok, så då blir det inga...". Mjjaaeeee det vet man aldrig! Tyckte jag. Fniss, tar inte illa upp ändå, hör ju inte till vanligheterna att man börjar om i min ålder (43 på det 44:e).
Hur gamla är ni andra?? Svara bara om ni vill, är lite nyfiken bara.
Sus4nne - Bara nyfiken, har du Turners syndrom? Eftersom du fick veta så tidigt som 18 att du inte kan få barn utan ÄD menar jag?
Har man Turners bildar kroppen ofta inga ägganlag för då saknar man ett x. Man är alltså 46X istället för normalt 46XX.
Har du underproduktion av sköldkörteln så heter den sjukdomen hypotyreodos (troligen felstavat), då får man äta Levaxin. Men den sjukdomen gör inte att man inte kan få barn med egna ägg. Jag har flera kvinnliga vänner som har underfunktion av sköldkörteln men ändå kunnat få barn naturligt med egna ägg.
Hallå på er! Var på UL idag och allt såg fint ut! Puuuuuuh. <3
Sus4nne- Vad säger din klinik? Har du slutat med medicinerna nu och väntar på att missfallet ska komma ut? Har du fått ofostrig tidigare?
Min allra första graviditet var ofostrig, och nu
denna 6e också. Jag har pratat med flera av mina lökare och Dr D i Aten anser att det beror på felaktigt immunförsvar. Medan i Sverige bara beklagar de.