• Sus4nne

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Fick svar nu från mödravårdscentralen och de ville inte ta något Hcg, om det inte var ordinerat av läkare :( Jag kanske får kolla hos någon privat istället då

• Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-28 17:44:19 följande:

Tror jag tar tillbaka litegrann, idag har jag faktiskt mått illa ett antal ggr, och nu när jag blev skjutsad hem på mannens vespa så lutade jag mig lite bakåt så att brösten inte skulle pressas mot hans rygg... hurra! Trevligt att man blir glad för så lite nuförtiden!

Jag har fått lite ryggont nu på eftermiddagen, kan ju också bero på att jag i princip står och går hela dagen på jobbet också. Men jag hoppas att det beror på graviditeten istället :)
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-29 14:49:31 följande:
    Susanne, du och jag bör ju vara väääldigt lika i grav.vecka, när hade du insättning/ET? Hur "gammalt" embryo? Jag hade ET den 12 april med ett 6-dagars (vilket ger "ÄL" 6 april) Om man anv vårdens konstiga sätt att räkna blir det v 5+2. Du?
    Jag hade insättning den 6 april, äggplocket från donatorn skedde den 3 april så det bör väl bli ett 3 dagar gammalt embryo då.
    Jag har använt mig av FLs graviditetsuträknare och vad jag förstår skulle man sätta äggplocket som ägglossning, och då fick jag fram att jag är i vecka 6 (5+5) idag?
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-29 18:28:35 följande:
    Precis!!
    Idag har jag haft rätt mycket molvärk under tiden jag jobbat och mådde illa under ett tillfälle på morgonen. Galet att man kan bli så glad över att må illa!

Jag har fortfarande lite rosa/bruna flytningar, ser ut som det är lutinusen som kommer ut lite färgad men känner mig inte så orolig över dem längre.

Vi har fått tid för första ultraljudet den 19 maj, känns lite som en evighet!
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-01 18:40:52 följande:

Hallå tjejer! Hur är det? Blivit några fina brasor och/eller fackeltåg? Inte för oss faktiskt, mest pillat hemma.

Behöver skriva av mig lite... även i denna tråd. Känns som att jag bara går och väntar på missfall... Det är ngt som inte känns...rätt. Plus att brösten slutat ömma, blodsockret stabiliserat sig (diabetiker, det har varit suuuuperlågt ett par veckor nu vilket är vanligt/vanligast i tidig graviditet) och så dessa flytningar då som inte slutar. Gaaaaah! Hatar denna ovisshet!

Heej, det har varit väldigt lugnt här också. Tog ett nytt test imorse som nu visade gravid 3+ :)

Mina bröst har inte heller varit alls ömma idag, men jag har heller inte haft några som helst flytningar! Känns jättekonstigt men eftersom jag inte blött några mängder tidigare samt med tanke på testet känner jag mig rätt lugn.

Det är nog ingen fara för dig heller Maran, verkar som att det verkligen kan skifta snabbt från dag till dag av vad jag har läst.
    Men jag förstår dig, man tänker inte på något annat om dagarna och man oroar sig och analyserar ALLT...
    Kram
  • Sus4nne

Två dagar HELT UTAN flytningar nu?! Är det normalt? Jag som gått med trosskydd ända sedan jag startade med lutinus (3 april) och nu inget! Visserligen jätteskönt och jag saknar absolut inte flytningarna men det känns.... konstigt...?

• Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-02 19:52:12 följande:
    Herregud, fråga INTE mig, ha ha, inget är ju riktigt som man tycker att det ska vara... Säger t dig som du sa till mig: oroa dig inte! CB digital slog över fint, så då har HCG ökat. Betr flytningarna har jag en gravid kompis som tar Lutinus nu och även i cykler som inte blivit plus, och hon säger att hon märker en skillnad nu när hon är gravid, att det blir mindre Lutinus kladd. Själv har jag inte märkt ngn skillnad dock, kladdar alltid oavsett status tycker jag.
    Så härligt att höra ang ditt Hcg :)

Nä, nu får det vara nog med allt nojjande! Man oroar sig när man känner något och när man inte känner något, haha... Så psykiskt påfrestande detta!
    Bara att hålla ut och kanske försöka njuta fram till första ultraljudet.
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-03 23:18:15 följande:

Börjar om... Alla tummar hjälpte! Lite torkat blod och ngt som KAN vara en liten liten spricka vid livmodertappen kunde läkaren se, inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Who knows... iaf, vi såg ett litet hjärta!!! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (5+6), och gulekropp. Allt annat såg finfint ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Såååå lättad! Tack för ert stöd!

Åh, Såå roligt att höra <3
    Jag fick också en liten blödning igår vid ett toabesök och sen inget mer så känner mig lite lugnare nu då.
    Så skönt att allt var ok och såg bra ut
    Kram
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-11 06:34:54 följande:
    Hur går det för dig?
    Heej,
    Än så länge verkar allt vara okej. Inga fler blödningar och jag pratade med min donationskoordinator som sa att det var vanligare med blödningar vid äggdonation men att de brukar avta.
    I övrigt så känner jag mig rätt uppsvälld och blir lätt illamående om jag inte äter ofta, men små portioner.
    Nu ser jag bara fram emot ultraljudet nästa fredag och hoppas verkligen att vi ska få höra ett hjärta :)
    Hur går det för dig?
  • Sus4nne

Just ja, glömde ju skriva att jag är enormt trött. Så fort jag kommer hem från jobbet är det sängen som gäller resten av eftermiddagen och kvällen! Känner mig lite som en zombie.

Kanske får ta och kolla upp det där armbandet om illamåendet skulle bli värre - tack! :)

• Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-15 12:48:06 följande:

Halloj! Apropå det här med att vara lite "till åren": hade avstämning med min arbetsledare idag och pratade lite privat först. Hon har barn i min sons ålder (18). Hon frågade lite om min man och om han har barn, Nej sa jag och hon "ok, så då blir det inga...". Mjjaaeeee det vet man aldrig! Tyckte jag. Fniss, tar inte illa upp ändå, hör ju inte till vanligheterna att man börjar om i min ålder (43 på det 44:e).

Hur gamla är ni andra?? Svara bara om ni vill, är lite nyfiken bara.

Jag är nyss fyllda 30 år. Jag fick veta redan vid 18 års ålder att jag inte skulle kunna få barn på naturlig väg utan att det vad ÄD som gällde när det var dags. Så vi ställde upp oss i kö i januari 2014, gjorde första försöket i maj 2015 och nu på det fjärde försöket så lyckades vi :) Än så länge iaf, går in i vecka 9 idag och på fredag får vi förhoppningsvis höra ett hjärta slå!
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-15 22:29:05 följande:
    Ååååh, nej det är ju inte alls självklart att det är åldern som "ställer till det", men det är nog oftast så kanske? Tråkigt, men gissar att du haft tid att acceptera sakernas tillstånd så att säga? Inser att vi haft tur (ta i trä!) att lyckas på första försöket, hoppas turen forsätter. Väntar m spänning på både vårt (torsdag) och ert VUL!!
    Jamenvisst är det så, jag har ju verkligen haft tid att acceptera och bearbeta detta och jag berättade för min sambo väldigt tidigt i förhållandet så han också skulle få tid på sig.

Ja, nu är det nära. Håller alla tummarna!
  • Sus4nne
    UndrandeSökare skrev 2017-05-17 08:40:45 följande:

Sus4nne - Bara nyfiken, har du Turners syndrom? Eftersom du fick veta så tidigt som 18 att du inte kan få barn utan ÄD menar jag?

Jag vet faktiskt inte, har aldrig fått ett namn på det. Vad innebär det? Jag har bara fått veta att jag har en underproduktion av hormoner och jag äter även levaxin för ämnesomsättningen.
  • Sus4nne
    UndrandeSökare skrev 2017-05-17 14:42:30 följande:

Har man Turners bildar kroppen ofta inga ägganlag för då saknar man ett x. Man är alltså 46X istället för normalt 46XX.

Har du underproduktion av sköldkörteln så heter den sjukdomen hypotyreodos (troligen felstavat), då får man äta Levaxin. Men den sjukdomen gör inte att man inte kan få barn med egna ägg. Jag har flera kvinnliga vänner som har underfunktion av sköldkörteln men ändå kunnat få barn naturligt med egna ägg.

Hm, undra vad det då kan vara för fel på mig egentligen, haha! Vad jag kan minnas så har jag bara fått höra att min kropp inte producerar några ägg. Jag har ju aldrig fått mens naturligt heller utan har ätit medicin ända sen jag var 18 år för att jag ska få en blödning varje månad, och lär väl få äta den i resten av mitt liv.
    När jag var på ultraljudet inför insättningen så nämnde läkaren att hon "till och med" kunde se en äggblåsa, men mer än så sa hon inte och jag frågade inte heller.

Jag litar bara blint på vad läkarna säger och följer deras instruktioner, när man kanske bör fråga och ifrågasätta mer?
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-18 10:18:01 följande:

Hallå på er! Var på UL idag och allt såg fint ut! Puuuuuuh. <3

Åh, vad härligt att höra :)
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-05-18 19:08:45 följande:
    Tack! Imorgon du som får avlägga rapport om jag minns rätt?
    Tyvärr blev det tråkiga besked för oss :( Allt fanns där förutom fostret tyvärr...
  • Sus4nne
    UndrandeSökare skrev 2017-05-20 20:47:29 följande:

Sus4nne- Vad säger din klinik? Har du slutat med medicinerna nu och väntar på att missfallet ska komma ut? Har du fått ofostrig tidigare?

Min allra första graviditet var ofostrig, och nu

denna 6e också. Jag har pratat med flera av mina lökare och Dr D i Aten anser att det beror på felaktigt immunförsvar. Medan i Sverige bara beklagar de.

Ja, jag slutade med medicinerna i fredags men ännu har jag inte börjar blöda, jag fick en remiss till gyn akuten så ska åka in dit imorgon så får jag säkerligen några tabletter.
    Nej, har aldrig fått detta tidigare. Detta var vårt första plus och jag hade ju verkligen alla graviditetssymptom så man trodde ju verkligen på det. :(
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017