• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

UndrandeSökare skrev 2017-04-27 21:50:59 följande:

Tack, jag är nöjd med hcgresultatet. Tog det bara för min egen skull,

för att se att det fortfarande ökade.

Jag gick in på Werlabs hemsida nu för att se vad du talade om, och ser nu hur problemet ser ut.  Testa att maila Werlabs och felanmäl föreslår jag !

Det tråkiga är att lyckas du inte beställa provet idag, så får du vänta tills tisdag nästa vecka (eftersom måndag är 1 maj, röd dag).

Maila din koordinator på AvaRiga och berätta.

Men om du skulle till din gyn på tisdag 2 maj på vul, 

- så fråga om du kan få ta hcgprov hos honom då när du ändå är där !

Slå 2 flugor i en smäll !

Gillar du avokado, fikon eller yoghurt ? så passa på att äta sånt också,

för det innehåller också magnesium !

Ha det bra !

Yoghurt äter jag nästan varje dag! Bananer är tyvärr ingen hit för min diabetes så det äter jag inte så mkt. Hur som helst, finns mkt saker m Mg som jag kan mumsa på. Ska tänka på det.

Werlabs hade fixat problemet m sidan när jag prövade igen efter ngn timme, puh! Så nu e det beställt o klart inför imorgon.
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-28 09:38:22 följande:

Inga spottings överhuvudtaget igår! Vaknar upp idag och mår hur bra som helst och känns som jag för första gången på en vecka nu kan försöka njuta av detta. Men så tar det inte lång tid innan jag börjar oroa mig över att jag nu inte alls känner av några som helst symtom. Känner mig inte alls gravid!

Så nu har jag hört av mig till mödravårdscentralen här och bett om att få komma och ta blodprov och mäta Hcg, jag lär väl inte få komma förrän i nästa vecka ändå...

Ska iaf ta ett nytt clearblue digital test på måndag. Om det visar 3+ kanske jag kan känna mig lite lugnare, med tanke på att det visade 2-3 för en vecka sedan, då bör det ju iaf ha gått framåt?!

Känner igen mig!!! Ska rapportera hur mitt HCG ser ut nu, tror svaret kommer ikväll f det gjorde det de andra två gångerna. Om det är ok bör du också kunna slappna av en aning (eftersom jag också känner mig väldigt ogravid).
  • Maran73

Tror jag tar tillbaka litegrann, idag har jag faktiskt mått illa ett antal ggr, och nu när jag blev skjutsad hem på mannens vespa så lutade jag mig lite bakåt så att brösten inte skulle pressas mot hans rygg... hurra! Trevligt att man blir glad för så lite nuförtiden!

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-28 20:07:17 följande:

Maran- Jag kände också av illamående i flera dagar, gick då till Apoteket som rekommenderade Seaband och det funkade ! Så nu slipper jag illamåendet.

Så skönt. De kostar 159kr på Apoteket och 129kr på Apotea.

Så om du också känner av illamående när du inte sitter bakpå en moped,

så testa Seaband för de fungerar.

www.apotekhjartat.se/produkter/barn-foraldrar/graviditet/graviditetsbesvar/sea-band-armband-1/

www.apotea.se/sea-band

Värt att pröva om det håller i sig! Tack f att du tänker på mig, du är så snäll! <3

Har inte fått svar än, säkert pga helgen... gaaah! Typiskt... Men det är bara att vänta... 634 var det på sist.

Trevlig helg!
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-28 17:53:59 följande:

Jag har fått lite ryggont nu på eftermiddagen, kan ju också bero på att jag i princip står och går hela dagen på jobbet också. Men jag hoppas att det beror på graviditeten istället :)

Susanne, du och jag bör ju vara väääldigt lika i grav.vecka, när hade du insättning/ET? Hur "gammalt" embryo? Jag hade ET den 12 april med ett 6-dagars (vilket ger "ÄL" 6 april) Om man anv vårdens konstiga sätt att räkna blir det v 5+2. Du?
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-29 16:38:35 följande:

Alltså skiljer det bara tre dagar mellan oss? :)

Precis!!
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-29 19:35:43 följande:

Idag har jag haft rätt mycket molvärk under tiden jag jobbat och mådde illa under ett tillfälle på morgonen. Galet att man kan bli så glad över att må illa!

Jag har fortfarande lite rosa/bruna flytningar, ser ut som det är lutinusen som kommer ut lite färgad men känner mig inte så orolig över dem längre.

Vi har fått tid för första ultraljudet den 19 maj, känns lite som en evighet!

Ha ha, eller hur?? Känner också att jag börjar vänja mig vid de där flytningarna... har börjat ta progesteronet vaginalt en gång per dag och oralt resterande två. Blir ju sååå himla irriterad av dem och får genast mer och rödare flytningar när jag tar dem vaginalt tyvärr... färskt, rött, tunnare blod har det aldrig varit vilket är skönt! Mest brunt... el rosa när jag som sagt tagit P vaginalt. Gud vilka konstiga detaljer man diskuterar i sådana här forum!!!

Ja, lååååång tid tills man kan få några konkreta besked. Känns som jag gärna skulle snabbspola ett par-tre veckor!
  • Maran73
    Micro skrev 2017-04-29 20:48:37 följande:

Här kommer en länk som jag fått tips om på fl. dör kan man räkna ut hur långt gången man är efter ivf/äd. Vid äd välj ivf o även se när viktiga milstolpar, tex v12 el de olika trimestrarna infaller. Grattis till er alla som är gravida o stort lycka till!

Tack!
  • Maran73

Hallå tjejer! Hur är det? Blivit några fina brasor och/eller fackeltåg? Inte för oss faktiskt, mest pillat hemma.

Behöver skriva av mig lite... även i denna tråd. Känns som att jag bara går och väntar på missfall... Det är ngt som inte känns...rätt. Plus att brösten slutat ömma, blodsockret stabiliserat sig (diabetiker, det har varit suuuuperlågt ett par veckor nu vilket är vanligt/vanligast i tidig graviditet) och så dessa flytningar då som inte slutar. Gaaaaah! Hatar denna ovisshet!

• Maran73
    Sus4nne skrev 2017-05-01 21:56:16 följande:

Heej, det har varit väldigt lugnt här också. Tog ett nytt test imorse som nu visade gravid 3+ :)

Mina bröst har inte heller varit alls ömma idag, men jag har heller inte haft några som helst flytningar! Känns jättekonstigt men eftersom jag inte blött några mängder tidigare samt med tanke på testet känner jag mig rätt lugn.

Det är nog ingen fara för dig heller Maran, verkar som att det verkligen kan skifta snabbt från dag till dag av vad jag har läst.

Men jag förstår dig, man tänker inte på något annat om dagarna och man oroar sig och analyserar ALLT...

Kram

Jo, det kan absolut skifta, men... tog också digitalt imorse men mitt står kvar på 2-3... ännu en sak som oroar då hcg BORDE vara över 2000 nu (läste på FL att digitalt ger 3+ när hcg är över 2000). Dessa test är ju inte bombsäkra förstås, men sammantaget... inte optimistisk!

Sthlm: nej, men ska till gyn imorgon f nytt recept, och han är vääääldigt pigg på att fösa upp mig på britsen så gissar att han vill kolla om han ser ngt. Bör få svar på S-hcg från i fredags imorgon också. Bara att vänta, tortyyyyyr!
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017