Vi som är gravida efter ÄD 2017
Ja det har du rätt i men jag äter ganska mycket lax och ibland makrill, sen brukar jag laga mat med rapsolja så jag tänker att det borde räcka. Tar ni andra extra omega-3?
Ja det har du rätt i men jag äter ganska mycket lax och ibland makrill, sen brukar jag laga mat med rapsolja så jag tänker att det borde räcka. Tar ni andra extra omega-3?
Hej och stort grattis till era graviditeter! :)
Jag hoppar gärna in här. Är gravid med enäggstvillingar efter ÄD på Ivf Riga, bf i början av augusti (om allt går bra). Är jättenervös över det här med enäggstvillingar och alla risker det medför men försöker hantera det så gott det går :).
Det känns roligt att följas åt här i tråden med folk som har gått igenom samma sak. Är ju ganska speciellt med ÄD och allt vad det innebär. Barnmorskan på min inskrivning hade inte ens haft särskilt många ivf-patienter, man tycker att det borde vara ganska vanligt nuförtiden?
Lycka till alla!
Vi börjar bli några stycken - kul! Började på en liten lista, fyll gärna på! Alltid kul att ha lite koll på varandra. :)
Jag är osäker på på BF, ska träffa BM, för första gången imorgon, förhoppningsvis blir jag lite klokare då ????
Några tips inför första besöket hos bm?
Där jag skrev in mig fick man två extra UL i vecka 24 och 32 om jag inte minns fel. De behöver ha mer koll på blodtryck (högre risk för havandeskapsförgiftning) och på hur bra flöde man har genom navelsträngen. Men det här berättade läkaren. Barnmorskan på inskrivningen hade ingen direkt koll på ÄD och delade mest ut broschyrer tyckte jag.
Hur går det för er?
Jag berätta för mig chef idag som blev jätteglad för mig skull och öppnade för att jag kunde vara borta ett år! Jag har en rätt hög tjänst, så det har inte känts givet faktiskt, trots vår moderna värld. Så det kändes bra att höra.
just nu känns allt himla bra faktiskt!!
I region Skåne var gränsen tidigare att man skulle vara inne i systemet innan kvinnan fyller 39, sen ändrades det till inga försök med varken IVF eller ÄD efter kvinnan fyllt 40. De tutade även i oss att dessa nya regler gäller i hela Sverige men det verkar ju inte stämma?
Gränsen i Tjeckien tror jag ligger på 50 år!