• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

La Conejita skrev 2017-09-29 19:18:34 följande:

Ja, det blir bra med en av varje. Lite kul att köpa söta flickbebiskläder. Var det en flicka du skulle ha, Maran? Har du förresten tänkt på att vi kanske får våra samtidigt? Du är ca tre veckor före mig och tvillingar är fullgångna efter 37 veckor.

Magbild bifogas. Er tur!

wooow vilken imponerande mage. Du ser ut att vara rätt smärt i övrigt så då blir ju kontrasten större också. Iaf, ser fint ut!! Jag ser alltid sprickfärdig ut på kvällarna så jag avvaktar med bild till imorgon tror jag.

Ja vi bör nog få ungefär samtidigt! Vilket sjukhus har du valt? Eller vänta, bor du i Sthlm, fick för mig det...? Eller näää? Hur som helst, det kan hända att de plockar ut vår boll tidigare, många "diabetesbebisar" blir alldeles för stora i sluttampen och då kan de få stora problem m blodsockret efter förlossningen (högt insulinpåslag i livmodern) och svårt f mig med jättebebis osv. Nu ligger hon (?) dock mer på den nedre viktskalan. Men, 3 månader kvar så mkt kan hända.

Vår koordinator skrev ju att det var en tjej, men hon har snurrat till det många ggr förut så jag vågar inte lita på det till 100%... Har därför bara vågat köpa en jättesöt rosa mössa. Nu GILLAR jag egentligen inte rosa, men tyget var så fint! Utöver mössan är bara barnvagn beställd, vi flyttar ju om en knapp månad så onödigt samla på sig saker innan dess.
  • Maran73

Hallå hallå! Apropå att handla saker, vill göra lite reklam för en fb-kompis nya firma (hon är också 40+ och vi har BF nästan samtidigt), Dexxi design. Mössan på bilden är än så länge det enda jag vågat köpa i klädväg då könet är lite osäkert. Med en son innan vill jag gärna frossa i små tjejkläder om det nu är en tjej som vi tror. ???? Iaf, supersöta kläder och prylar gör hon! Även om utbudet är ngt begränsat med nystartat "enmansföretag". Dexxi hittar man på fb eller instagram också.

• Maran73
    GrodanS77 skrev 2017-10-02 07:25:50 följande:

Åå, härligt med lite magbilder. Då ser man att det går framåt

I morse i mitt vanliga trötta tillstånd så tog jag fel på tag. Tänkte att det var den 3/10 idag men det är det inte, tänkte att det var vår officiella testdag. Så jag testade. Var jävligt nervös innan, tänkt om pluset vänt liksom. Men plusset kom snabbare än kontrollstrecket och var betydligt starkare så det kändes skönt. Vågade mig på ett digitalt också och det visade 3+. I morgon meddelar jag kliniken.

Jag vet inte vad det är med mig men jag tycker jag känner mindre symtom under helgerna. funderar på om det är för att jag har helt andra typer av kläder på mig, typ lösa myskläder, annan bh osv. Sen sitter jag inte still på helgerna utan grejar och fixar hemma. Kanske att man inte känner lika mycket när man rör på sig?  Jag blir ivarjefall nojjig och rädd att det ska försvinna, att det inte ska bli något denna gången heller. Kände mig lugnare ivarjefall efter testet eftersom det åtminstone har blivit starkare sen förra helgen.

Det låter onekligen positivt det där! Hmmm mindre under helgerna känner jag inte igen, däremot att det varierade. Mitt blodsocker (diabetiker) var heeelt opålitligt under första trimestern (beror på hormonerna som allt annat), men helt plötsligt kunde det vara stabilt någon dag eller två vilket förstås gjorde mig toknervös... Bara att gilla läget, sådär nojjig ÄR man ju. No getting around it... Kram!

• Maran73
    La Conejita skrev 2017-10-02 17:00:13 följande:

Du ser ju däremot smärt ut!

Haha, näää 72 kg på 172 cm innan. Normal skulle jag vilja säga.

Iaf, japp vi gjorde PGS. Och om du bor typ vid Märsta så kanske vi kan ta ta en liten barnvagnsprommis sen??
  • Maran73

Intressant! Var på MVC idag och fick gå till labb och ta blodprov f att kolla om bebis är Rhesus pos eller neg. Hur coolt som helst att det går att se i mammans blod nuförtiden!! Iaf, det var ganska nytt sa min BM och hon visste inte HUR de kunde se detta, är väl någon markör som finns i mitt blod antar jag (el inte finns om bebis mot förmodan är negativ). Räknar iaf med att få en spruta om några veckor. Annars var allt ok, blodtryck etc och hjärtljud. Lagt på mig ett par kg till så totalt 6 kg upp (v 28). Fr o m v 32 ska jag dit en gång i veckan...

• Maran73
    KajsaK skrev 2017-10-02 21:45:56 följande:

Märkte idag att man måste börja va försiktig... Böjde mig ner å stod som en krok ett tag och när jag reste mig upp så slet och smärtade det till i magen så det svartnade för ögonen! Har ff värk nertill höger i magen och det där hände på dagen... Har fått ont ibland om jag tex reser mig för hastigt, som en slitande smärta, men idag höll jag rent på svimma! Fler som får så?

Ajaj Kajsa! Frågan är om det är ligamenten eller ngn form av foglossning som börjat bråka..? Än kan jag "stå krok" men om det känns så är det mer korsryggen som bråkar för mig. Kolla m MVC?
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-10-03 07:26:27 följande:

Jag bor en dryg mil från Märsta men tar gärna barnvagnspromenader och har inget emot att åka en bit.

Ja det är ju "typ Märsta", haha. Deal!
  • Maran73
    GrodanS77 skrev 2017-10-03 07:41:10 följande:

Tröttheten har slagit till....zzzz.... Står upp vid skrivbordet för att inte somna

Kan piggna till lite under dagen för att bli trött på eftermiddagen igen. När jag kommer hem skulle jag kunna sova (och har faktiskt gjort det vid två tillfällen), piggnar till ett par timmar på kvällen. Har somnat ganska bra men sover lite dåligt, om inte annat för att jag går upp och kissar minst en gång per natt. Hur i hela h-vete kan man kissa så mycket utan att skrumpna i hop totalt?? Springer ju på toa minst 1 ggr/h under dagen också.

Nån som har tips mot tröttheten?

Blir ju så jäkla sötsugen när jag är trött också. Och sugen på salt och fett...den dåliga karaktären kommer fram ännu tydligare 

Sov!!! Jag gick och lade mig ett par timmar direkt efter jobbet, var helt enkelt ett måste! Och det varje dag. Är man en "doer" som tycker att dagen är slut vid 11-tiden på helgerna ja då blir den första tiden ett stort slöseri med tid om man gör så här. Jag gjorde knappt något annat än att sova på helgerna, men tyckte det var såååå skönt och framför allt behövligt. Och så mixa med en promenad när det funkar. Helst varje dag men det fick jag inte till...
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017