• UndrandeSökare

Jovita- Vilken dag kommer du vara i exakt på tisdag när du ska göra vul? Dvs t ex 9+3? 9+6? 10+2?

Är du iv. 9+3 så ska fostret vara 25mm,

Är du i v.9+6 ska fostret vara 30mm

Är du i v.10+2 ska fostret vara 35mm.

• UndrandeSökare
    Jovita skrev 2017-10-14 20:23:09 följande:

Om jag har räknat rätt så ska jag vara i vecka 10+4 insättningen var den 23 augusti 2 blastocyter. Dr D vill att jag ska göra ett VUL och om en vecka nya prover. Min kropp har varit ganska lugn nu tycker han. Tack för hjälpen

Om du gör vul på 10+4 så ska fostret vara mellan

35-40mm, men närmare 40mm. 10+5 ska fostret vara 40mm, då vet du vad du borde förvänta dig iallafall på tisdag.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    GrodanS77 skrev 2017-10-15 17:39:37 följande:

Har bara haft lite rosa igår, som en tioöring ungefär. Ingenting än idag. Så förhoppningsvis så har ökat Östrogen hjälpt. Ni som fått rådet att öka det vid blödning, hur länge skulle ni ta det? Bara en eller ett par dagar eller skulle ni fortsätta med ökad dos fram till det var dags att fasa ut?

Man fortsätter med 2 morgon och 2 kväll (totalt 4st per dag ) tills det är dags att fasa ut östrogentabletterna. Progesteron var doseringen 6st om dan (2 morgon,
    2 lunch och 2 kväll om man använder 100mg).
    Kliniken talar om för dig när du ska trappa ner och sluta med medicinerna.
    Lycka till !

• UndrandeSökare

Kajsak- Jättetråkigt att du mår så dåligt.

Ring och begär ut dina provsvar på papper tycker jag så du kan läsa själv och se ref.intervall. Då har du också bevis på ditt läge om du vill söka hjälp nån annanstans. Tog de verkligen ditt ferritin? Och ditt järn? Eller bara blodstatus inkl hb?

Kliar huden fortfarande mycket ?

Jag tycker att du ska söka hjälp nån annanstans när du fått utskriften på dina provsvar. Jag hade aldrig fått rätt hjälp inom Landstinget, så vände mig privat istället.

• UndrandeSökare

Kajsa- Tyvärr har jag träffat på samma mentalitet hos många inom Landstinget. De tar prover och hittar fel, men struntar att göra något åt det, tar bara om samma prover igen, och igen, och igen, utan åtgärd.

Som att de tror att problemet ska bli bra av sig självt då Det kommer det inte att göra !

Till slut måste man själv komma fram till att här kommer jag aldrig få rätt hjälp, dags att vända sig någon annanstans. För ditt hb kommer bara fortsätta gå ner i takt som graviditeten fortskrider. Hoppas du får ut dina provsvar på papper snart.

Kan du ta dig till Göteborg? Den privata kliniken Hagakliniken kan hjälpa dig med järndropp om du behöver. Jag känner inte till någon annan klinik som gör det. När du har dina provsvar så scanna in dem på datorn och maila till Hagakliniken så kommer de säkert hjälpa dig.

• UndrandeSökare

Kajsa- Jag bor också mycket långt från Göteborg, men i valet mellan att må fortsatt så dåligt och bli sämre, eller resa och få hjälp, så valde jag att resa.

Sök privata läkare eller byt VC, så hoppas jag du kan få nån att fixa järndropp åt dig.

Annars vet du att hjälp finns i Göteborg. Du behöver bara åka dit en gång för själva droppsättningen.

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017