Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hallå på er! Hoppas alla mår bra. Lite lägesrapport härifrån också. Liksom Kajsa var jag på UL i torsdags, ett extra för att mäta blodflödet i mina kärl till livmodern och i navelsträngen. Detta pga min diabetes. Allt såg tipptopp ut på den fronten, skönt! BM passade även på att mäta och titta lite, och även vårt gryn ligger på den undre skalan viktmässigt. Vilket är något av en prestation då "diabetesbebisar" brukar gå åt motsatt håll och bli för stora... Hur som helst, var på vanligt besök efter och även jag har lagt på mig lite i underkant tyckte min BM. Fast jag är inte orolig, med sonen (stor bebis) gick jag upp totalt 9 kg och jag har ju över 3 månader kvar (v 26 nu) att gå upp 5,5 kg om jag följer samma mönster denna gång. Fick lyssna på hjärtljuden för första ggn, mysigt! <3
Kajsa, jag har en kant av moderkakan som ligger för inre modermunnen, så lite OBS på den även f mig. Men min BM trodde att den skulle hinna dras uppåt. Den som lever får se.
Annars... inte särskilt stor än, men nu är det ganska uppenbart att det är ngt annat på G än bara för mkt efterrätt. Full rulle i magen, sparkarna syns nu även utanpå magen vilket är kul! Det rullar på helt enkelt. Kram på er!