Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Vi börjar bli några stycken - kul! Började på en liten lista, fyll gärna på! Alltid kul att ha lite koll på varandra. :)
Jag är osäker på på BF, ska träffa BM, för första gången imorgon, förhoppningsvis blir jag lite klokare då ????
Några tips inför första besöket hos bm?
Vi börjar bli några stycken - kul! Började på en liten lista, fyll gärna på! Alltid kul att ha lite koll på varandra. :)
Jag är osäker på på BF, ska träffa BM, för första gången imorgon, förhoppningsvis blir jag lite klokare då ????
Några tips inför första besöket hos bm?
Mje, har inga direkta tips förutom att det e viktigt att du talar om att det är en ÄD graviditet då det är mer risker än vad det skulle vara vid en vanlig graviditet. :)
Där jag skrev in mig fick man två extra UL i vecka 24 och 32 om jag inte minns fel. De behöver ha mer koll på blodtryck (högre risk för havandeskapsförgiftning) och på hur bra flöde man har genom navelsträngen. Men det här berättade läkaren. Barnmorskan på inskrivningen hade ingen direkt koll på ÄD och delade mest ut broschyrer tyckte jag.
Där jag skrev in mig fick man två extra UL i vecka 24 och 32 om jag inte minns fel. De behöver ha mer koll på blodtryck (högre risk för havandeskapsförgiftning) och på hur bra flöde man har genom navelsträngen. Men det här berättade läkaren. Barnmorskan på inskrivningen hade ingen direkt koll på ÄD och delade mest ut broschyrer tyckte jag.
Åhå sessan2016 du blir den förste som poppar ut i gruppen :).
Åhhhh Jag längtar så jag nästan dör till RUL den 2 februari. Hade tänkt å ta reda på könet om plutten vill visa sig å inte e blyg <3.
Hur går det för alla?
Har varit på inskrivning hos bm idag.
BF räknas till 8 september ????
Vad är er erfarenhet av KUB? Min bm trodde det var onödigt eftersom vi inte vet donatorn så ålder samt att det inte är mina celler och gener, men hon var ganska osäker och skulle kolla vidare med sina kollegor..
vickan12 BF Aug -17