Inlägg från: Anonym (Vänder de ryggen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänder de ryggen)

Är så trött på missbrukare! Hur svårt är det att ta tag i sitt liv?

Vid något tillfälle väljer de att sätta flaskan mot munnen, vid något tillfälle väljer de att sätta sprutan i armen. Vid något tillfälle väljer de att vända alla ryggen och köra sitt eget race.

Alkisar och pundare tog så många år ifrån mig. Tid jag aldrig får igen. De förstörde vad som egentligen ska vara en lycklig tid att se tillbaka på. I 25 år av totalt 33 har mitt liv varit en mardröm pga alkoholiserade och sönderpundade idioter. Resterande år har JAG fått plocka ihop mina spillror och försökt laga dem medan de bara fortsatt i samma gamla vanliga sppr. Det är som vanligt, de tänker bara på sig själva och bryr sig inte ett skit om att de förstör för alla andra runtomkring.

Så varför ska de även få ta tid från mitt vuxna liv?

Nej aldrig igen att jag tänker försöka hjälpa någon som missbrukar, då vänder jag de hellre ryggen.

Det finns många andra som förtjänar min hjälp mer.

• Anonym (Vänder de ryggen)
    Anonym (F.d. addict) skrev 2016-12-09 12:23:08 följande:
    Äntligen ett vettig människa som förstår! Det är skillnad mellan oss som behövt ha med dessa människor att göra och dem som inte behövt det. Hädanefter får de plocka upp sina egna spillror. Jag vet att de flesta av dem kan om de vill. Speciellt med tanke på att det enda många av dem lider av under de få dagar då de är nyktra är att allt känns så "tråkigt". Herregud, det har aldrig varit meningen att vuxenlivet ska vara roligt och festligt jämt. Har man tråkigt kan man väl istället se till att sysselsätta sig med något kreativt. Varför ska flaskan och drogerna vara lösningen på allt i det här själlösa konsumtionssamhället? Vanliga svenssons ser fram emot helgen då de kan supa sig fulla och ser detta som det högsta i livet, det roligaste man kan ha. Är det då underligt att en del människor hamnar i missbruk? Det uppmuntras ju till att supa och knarka överallt, inte minst på TV. Det är ett sjukt samhälle vi lever i där giftiga kemikalier är lösningen på alla problem och allt dåligtmående.

Jag ska tillägga att jag inte själv har ägnat mig åt droger i någon större omfattning. Av ren nyfikenhet över vad som var så speciellt så provade jag röka på 2 gånger i min tonår. Men jag ifrågasatte vad fasen jag höll på med och bestämde mig för att aldrig bli som de människor som förstört mitt liv. Jag bestämde mig där och då för att aldrig droga mig istället för att komma tillrätta med mina problem.  

Jag tvingades växa upp i dessa kretsar och har fått uppleva en familj i fullständigt kaos för att EN person inte kunde hålla fingrarna borta från flaskan. Vi var en glad och bra familj tills den här personen dök upp och slog sönder allt jag och mina syskon visste. Vi fick uppleva många år där vi på nära håll fick se hur en person gick från vettig till totalt avskärmad.  

Likaså har några av mina släktingar ägnat/ägnar sig åt ta allt de kommer över och älskar att förstöra livet för oss andra. De saboterar för alla runtomkring sig och framförallt sina barn. Mitt hjärta blöder när jag ser vilken uppväxt dessa barn får där föräldrarna värderar sina droger högre än sin egen avkomma. 
    Jag gör vad jag kan för att ge barnen en meningsfull barndom men man kan aldrig ersätta den förälder som borde funnits där men som valde något annat istället. 

Svar på tråden Är så trött på missbrukare! Hur svårt är det att ta tag i sitt liv?