Inlägg från: Anonym (Linn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linn)

Är så trött på missbrukare! Hur svårt är det att ta tag i sitt liv?

Anonym (F.d. addict) skrev 2016-12-08 04:45:20 följande:

Tycker inte man ska uttala sig om man inte själv har varit i missbruk och umgåtts i de kretsarna. Ni är fel personer att bedöma mitt inlägg, för ni har inte gått igenom samma saker. Dessutom läser ni inte min TS ordentligt så ni får helhetsbilden.

Till dig som undrade vad jag eventuellt har för diagnos - fråga dem det som var orsak till att jag var tvungen att flytta och skaffa skyddad adress. Vad har man för diagnos om man vill slå ihjäl någon som bara vill dra sig ur en gemenskap? Hade du tillåtit det?

Vad vet du om vad andra på FL gått igenom? Så typisk missbrukarpersonlighet att tro att man är ensam om sina erfarenheter. Även att visa noll förståelse för de som fortfarande är kvar i missbruket, jämfört med en del andra fd missbrukare som vighet sitt liv åt TT empatisk hjälpa andra att bli kvitt sitt missbruk. Din attityd visar bara på att du inte alls är säker på din sak eller "stabilt nykter/ren".
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Linn) skrev 2016-12-08 06:03:09 följande:
    Vad vet du om vad andra på FL gått igenom? Så typisk missbrukarpersonlighet att tro att man är ensam om sina erfarenheter. Även att visa noll förståelse för de som fortfarande är kvar i missbruket, jämfört med en del andra fd missbrukare som vighet sitt liv åt TT empatisk hjälpa andra att bli kvitt sitt missbruk. Din attityd visar bara på att du inte alls är säker på din sak eller "stabilt nykter/ren".
    I övrigt verkar det inte så begåvat att hänga med personer i 17 år som man anser vara så svaga och tragiska.
  • Anonym (Linn)

"
    Men ju mer det fortskred så förbyttes känslan av gemenskap med känslan av att bara vara utnyttjad och kontrollerad. Efter ett tag visar människor sina "rätta" sidor eller ska man säga, mörkare sidor och då är det inte lika underbart längre. Och allt utmynnade till sist i det jag skrivit om här." Och det tog dig 17 år att inse, begåvat liksom för någon som ander sig vara så klipsk och stark.

• Anonym (Linn)
    Anonym (F.d. addict) skrev 2016-12-08 17:51:46 följande:
    Jag antar att du själv aldrig försökt hjälpa människor som inte vill bli hjälpta, så att du kan uttala dig om det, menar jag.

Just det jag jobbar med faktiskt. I övrigt låter du ganska ointelligent om det tar 17 år för dig att inse något som de flesta vet med sig ganska tidigt. Ingen större bedrift direkt. I övrigt känner jag många missbrukare som haft det dubbelt så tufft som du (om man ens skall kalla dig missbrukare i den bemärkelsen). Ingen av dem har det tagit 17 år för att inse att det de gjort inte varit bra. Deras största problem har heller inte varit att någon sparkat på deras dörr utan betydligt värre saker.
  • Anonym (Linn)
    Anonym (F.d. addict) skrev 2016-12-08 15:26:29 följande:
    Jag har mer koll än de flesta kan jag tala om. Jag var precis som du/ni andra innan. Tyckte synd om mina missbrukarvänner och ville hjälpa dem. Föreslog ofta att vi kunde göra något kul utan att alkohol eller droger är inblandat. Men se det dög inte. De menade att allting är meningslöst om man inte får dricka sig berusad/droga sig. Jag har spenderat alla dessa år med att försöka muntra upp och hjälpa mina "vänner", men det har varit en tröstlös kamp. De väljer verkligen själva och jag tänker inte hjälpa dem eller stötta dem mer. Jag har försökt så många år och  utplånat mig själv på kuppen, pga energitjuvar bland missbrukare som bara utnyttjar en och vill kontrollera en. Tro mig, inom missbrukskretsar finns ofta hierarkier som är osynliga för omgivningen. Någon i gänget är någon sorts självutnämnd "ledartyp" som alla ska ha respekt för och vara rädda för, sen finns det i regel alltid en eller två personer ( jag var en av dem) som är allmänna hackkycklingar och mer eller mindre mobbade eller lägre sedda än de andra, precis som i svenssonvärlden alltså!

Men det där förstår inte de som inte själva varit där.

Missbrukare är SÅ tydligt något du bara sett på bild.
Svar på tråden Är så trött på missbrukare! Hur svårt är det att ta tag i sitt liv?