Är så trött på missbrukare! Hur svårt är det att ta tag i sitt liv?
Min anledning till droganvändande grundar sig i miljöfaktorer. Sedan var det såklart en del nyfikenhet inblandat initialt. Men det finns inget direkt beroende kopplat till mitt användande, men jag förmodar att jag är lyckligt lottad som inte är speciellt sårbar för sådant. I Sverige kallas det missbruk ändå oberoende av vilka faktiska skäl som föreligger.
Jag kan ha ett oerhört långt utlägg om varför jag inte är det minsta intresserad av att ta tag i mitt liv. Men då jag misstänker att det bara blir pajkastning så undviker jag det.
I korthet kan jag säga att jag hellre förlitar mig på artificiellt stimulerad lycka än beror av vardagens nycker. Utifrån vad jag har skönjt för mönster så finns det allehanda saker som dränerar glädjen i tillvaron. Kan vara allt från jobbiga internettroll till att man blir utsatt för andra människors humörsvängningar. Dålig energi och karma sprids väldigt lätt genom den mänskliga faktorn. I perioder har jag själv varit spridare, men försöker undvika sådant numer genom att självvalt isolera mig. Har ändå alltid varit en person som inte fått ut något av att umgås med andra enda sedan barndomen.