min 7-månaders vaknar hela tiden
Hej,
Min dotter är 7 månader och har i flera månader sovit dåligt på nätterna.
Hon slutade självmant äta på natten för ca en månad sen men sömnen blev inte bättre. Hon äter välling strax innan 20 och sover vid 20. Sen vaknar hon kanske 1-2 gånger innan vi lägger oss vid 23, sen vaknar hon en gång i timmen från kl 00 till 05 då hon äter sen sover hon till 7-8 utan att vakna.
Ofta är hon också vaken en timme mellan 3-4. Hon är inte hungrig för hon somnar om med napp och buff i rumpan. När hon är vaken mitt i natten så är hon glad och sprallig men ropar ju på en när man gått där ifrån. Hon får alltså inte komma upp och leka utan jag försöker få henne att somna om.
9 av 10 nätter är såhär och sen är det 1 natt som hon sover fantastiskt! Sover från 20-04 utan att vakna och sen somnar om direkt med napp. Eller så vaknar hon 2-3 gånger totalt under den bra natten.
Jag är totalt slut efter flera månader av att knappt få sova en timme i sträck. Hon sover i eget rum för där sover hon bättre än hos oss och hon kan inte sova i vår säng för då ska hon bara leka.
Har ni något knep eller tips som kan hjälpa mig att få någon timmes sammanhängande sömn? Hon behöver ju absolut inte sova till 7-8 om hon bara sover bra på nätterna :)
Tack på förhand!