Inlägg från: Anonym (Anhörig till syskon med IF.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anhörig till syskon med IF.)

Alkoholmissbruk hos lillebror med svår Aspergers syndrom, vad göra?

Anonym (I spektrat.) skrev 2016-12-06 08:25:09 följande:

Detta ter sig för mig som befinner mig i spektrumet som ren och skär försummelse i uppfostran av föräldrarna.

Killen är 28 år.

Han är mao vuxen,myndig och bestämmer själv.

Vad ska föräldrarna göra anser du?

Du har ju ingen aning om hur det är att vara förälder till sitt vuxna barn som har en funktionsnedsättning, det är en riktig jäkla balansgång.
    Man vill hjälpa men inte för mycket och de är vuxna så inga rättigheter finns till att begränsa deras liv.
    Anonym (Vill ha tillbaka min vanliga bror igen) skrev 2016-12-06 08:35:15 följande:
    Helt seriöst skärp dig!

Mina föräldrar har varit väldigt noga med att förbereda oss allihopa för livet och dom har haft en sträng men rättvis uppfostran.

Vi allihopa som bodde hemma fick tvätta , städa , laga mat och betala hemma om vi än så bara jobbade en månad under sommaren så tog dom 3000kr av mig om jag tjänade 10000 och syftet var för att jag skulle lära mig att handskas med pengar!

Dom har gjort lika med min lillebror men skillnaden är att han varken lär sig eller kommer ihåg det dom försöker lära honom , mina föräldrar har gjort allt dom kan för att förbereda honom för livet.

Och dom krigar ihjäl sig och stångas blodiga förgäves och blir till och med utbrända på köpet.

Din kommentar är SÅ JÄVLA KORKAD och jag blir riktigt förbannad på såna som dig , sök hjälp själv för fan för ditt iq verkar vara likvärdig med dom som är utvecklingsstörda.

Det är såna som dig som får oss anhöriga att lida.

Skit ner dig din jävla parasit.

Hoppas du sätter julskinkan i halsen på julafton
    Strunta i detta ignoranta svaret.

Jämför inte ens denne med funktionshindrade människor.

H*n är inte värd din tid.
    Anonym (Vill ha tillbaka min vanliga bror igen) skrev 2016-12-06 09:02:10 följande:
    Ja jag vet men jag blir så jävla upprörd!

Vi kämpar och lider förgäves och så kommer det in en sån känslokall människa och smutskastar oss anhöriga att vi har gjort ett dåligt jobb.

Det är precis så här soc och boendepersonalen är mot oss , till och med kontaktpersonen som dom har kopplat in nu för att få bukt med missbruket delar åsikten.

När vi ringer och pratar med dom så är vi bara jobbiga anhöriga som daltar med vår bror, dom har fått kontaktpersonen att bli så med för så var han inte från början, ungefär som att det är vårat fel och vi får skylla oss själva.
    Jag förstår dig till 100%.
    Jag blev också upprörd.
    Har som sagt 2 egna syskon med IF.

Den ena bor på ett boende och vi som familj upplever precis det du säger.
    De vill inget gott med sitt beteende och de är anmälda flera gånger(avvikelser, de kan du som anhörig kräva att det ska göras)

Sådan personal har fått hybris och går emot LSS-lagen och de bestämmelser som finns.
Svar på tråden Alkoholmissbruk hos lillebror med svår Aspergers syndrom, vad göra?