Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Julen

Har barnen och deras pappa en relation i övrigt som är fungerande och ett regelbundet umgänge så ser jag inte problemet. De kan väl ha en rolig jul ihop med pappan och sedan fira en jul till med dig och dina föräldrar.

• Påven Johanna II
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-06 08:11:59 följande:

Nej jag tycker det är viktigt eftersom det är en tradition för barnen och att de räknar med att fira som vanligt. Jag har gett förslag att vi ska ha barnen halva dagen (det brukar vi ha) men han vill ha dom hela helgen. Jag försöker förhandla, han har redan bestämt! Barnen är 10 och 6 år, stora nog att förstå!

Traditioner är väl bra för dem som gillar det, men att vara så rigid att man inte kan se fördelarna med att barnen får möjlighet att fira jul med pappan också, det är sannerligen inte bra. Pappor är viktigare än vilka traditioner som helst.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-06 09:08:12 följande:

De har annars en bra relation till sin pappa, farmor, farfar, faster. De bor halva tiden hos sin pappa och han bor ett stenkast från hela sin släkt. Jag anser dock att traditioner är en trygghet för barnen och att just julen är barnens högtid. Varför ska jag tillgodose pappans behov när barnen vill fira med mormor och morfar som vanligt (och dom de dessutom inte träffar så ofta...)

Uj. Den där sortens resonemang är helt obegripligt för mig, som om du talar ett utdött språk som inte går att dechiffrera.

Hade jag råkat gifta mig med och sedan tack och lov och förståeligt nog skilt mig från någon med så spåniga argument så skulle jag släpat ditt arsle till tingsrätten snabbare än du hunnit säga "filipin".
  • Påven Johanna II
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-06 09:12:22 följande:

Bibbidi: För M I N skull kan de fira med honom! Dock är det väldigt jobbigt när de väntar på att få fira med mormor och morfar. Jag har sagt på ett diplomatiskt sätt att det kanske inte blir som vanligt i år men att vi firar med mormor och morfar en annan dag. Då brast båda i gråt och blev jätteledsna.

"Diplomatiskt sätt". Jo, jag tackar jag.

Svar på tråden Julen