Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Julen

För några år sedan separerade jag och pappan till mina två barn. Då han har ett jobb där han ofta jobbar jul så har julen alltid firats med min mamma och pappa på annan ort. Det är den enda jul mina barn känner till. Nu i helgen skickade han plötsligt ett sms där han i princip kräver att barnen ska vara hos honom i jul, då han är ledig. Barnen vet inget å tror/längtar efter en jul hos mormor och morfar. Va tusan ska jag göra?

• Svar på tråden Julen
  • Anonym (Mamma)

Nej jag tycker det är viktigt eftersom det är en tradition för barnen och att de räknar med att fira som vanligt. Jag har gett förslag att vi ska ha barnen halva dagen (det brukar vi ha) men han vill ha dom hela helgen. Jag försöker förhandla, han har redan bestämt! Barnen är 10 och 6 år, stora nog att förstå!

• Anonym (Mamma)

De har annars en bra relation till sin pappa, farmor, farfar, faster. De bor halva tiden hos sin pappa och han bor ett stenkast från hela sin släkt. Jag anser dock att traditioner är en trygghet för barnen och att just julen är barnens högtid. Varför ska jag tillgodose pappans behov när barnen vill fira med mormor och morfar som vanligt (och dom de dessutom inte träffar så ofta...)

• Anonym (Mamma)

Bibbidi: För M I N skull kan de fira med honom! Dock är det väldigt jobbigt när de väntar på att få fira med mormor och morfar. Jag har sagt på ett diplomatiskt sätt att det kanske inte blir som vanligt i år men att vi firar med mormor och morfar en annan dag. Då brast båda i gråt och blev jätteledsna.

Svar på tråden Julen