• TessanTess

    Fått 4 missfall! Vill ha hjälp nu! Lennart blomqvist, hur får man kontakt med honom?

    Vår fertilitetsläkare skickade en remiss till honom, så kontaktade han oss, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så. Men han är helt underbar, ligger just nu i soffan med vår 2 månaders gamla son brevid mig, som finns här hos oss med Lennarts hjälp <3

  • TessanTess

    Och det kostar inte mer än ett vanligt läkarbesök, tror jag betalade 200 kr per besök

  • TessanTess
    jjossann skrev 2016-12-05 18:06:25 följande:

    Har du lust att berätta hur allt gick till hos honom och hur många besök du fick innan ni var på rätt spår? Grattis till lilla pojken! <3


    Tack!

    Vi fick komma på besök, där vi berättade vår historik med missfall och svårt att bli gravida. Han berättade om sin studie, där vissa får blodförtunnande och vissa får placebo samt sin teori om TLC (tender-loving-care) Jag fick ge blod (9 rör!), gjorde nog gyn-undersökning också. Fick Crinone (progesteron) på recept då blodproven inte visade något avvikande gällande mina missfall. När jag något år senare fick positivt ägglossningstest (med hjälp av pergotime) började jag med Crinone samma dag. Fortsatte med Crinone efter jag plussade fram till v. 12-13. Fick göra VUL i cirka vecka 6-7, samt börja med hans studie. Sammanlagt blev det VUL i vecka 6/7, 9 och 13 och UL i vecka 30 och 36 då jag även slutade äta medicinen. Från första besöket till min son föddes tog det drygt 2 år, men då har jag oregelbunden mens och ganska svårt att bli gravid + tog en paus i försökandet i några månader på grund av flytt, nytt jobb och en större resa. Men minns tyvärr inte hur många besök det var från första besöket till första VULet då jag var gravid :/
Svar på tråden Fått 4 missfall! Vill ha hjälp nu! Lennart blomqvist, hur får man kontakt med honom?