Inlägg från: BergOchDalbanan1985 |Visa alla inlägg
  • BergOchDalbanan1985

Fler som ska göra FET i December 2016?

cammsan skrev 2016-12-14 20:04:34 följande:

Bim va igår.. på morgonen idag hade jag putte lite rosa på lutinus pinnen... har säkert sprungit på toaletten 10 går idag o kollat har fortsatt haft lite rosa när jag torkat mig under tiden jag jobbade inget alls sen jag kom hem... mitt psyke håller nog inte denna gång!! Haha... molvärk/mensvärk hela tiden svullen och vart lätt illamående när jag åt! TD på lördag.. kommer bryta ihop innan.. om det nu är mensen som kommer verkar den ganska lustig....får väl se ikväll när jag ska ta lutinus igen....

Håller tummarna för dig :) tror verkligen inte att det rosa på pinnen behöver vara ett negativt tecken.

Har du vågat testa än?
  • BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-15 18:39:27 följande:

Mitt första grav symtom med dottern var att jag blev oerhört överstimulerade, fick jättestor mage med svullna äggstockar etc. Det höll i sig ganska länge. Började må illa i v  6-7 ungefär, men då heller inte varje dag, utan lite ibland sådär. Kunde bli jätteorolig dagar jag inte mådde illa samtidigt som att illamåendet var ganska påfrestande.(aldrig är man nöjd!) Jag hade också konstig smak i munnen, det kom innan illamåendet.

Jag har nu börjat må liiiiite illa. Kanske hade jag inte reflekterat så mycket över det om jag inte visste att jag var gravid? Man vill ju gärna leta symtom!

Oj så jobbigt med överstimulering.

Jag letar verkligen också symptom, nästan lite för mycket tycker nog min man haha

Har känt lite illamående när hungern gått för långt, annars inget än så länge. Men hoppas det kommer (eller inte, hehe)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-15 18:44:46 följande:

Oj 18 timmar det låter jobbigt. Jobbar du som flygvärdinna eller pilot?

nja enda symtomet just nu är att jag lätt får blodsockerfall.. trodde jag skulle svimma för någon timme sen. Väldigt beroende av att äta regelbundet. Är även vansinnigt trött idag. Skulle behöva rida min islänning men tröttheten dödar mig. Får väl se det som ett tecken men fy så jobbigt det är.

Annars mår jag bra jag är ledig hela helgen :)

ska testa på lördag igen fick ett super svagt idag igen. Vill ha ett starkt plus innan jag ger mig :)

Inte så spännande som att jobba som pilot tyvärr :) var endast resenär, är i Karibien på semester (bokat långt innan vi visste att det skulle bli återföring i Dec så inte optimal tajming kanske :) )

Tröttheten låter ju verkligen som ett tecken :) har du testat med Clear blue digital ngt?
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-15 22:19:49 följande:

Nej har jag har ju inte det.. maken och jag kom fram till att oavsett ska vi inte testat fören TD.. men det kliar i fingrarna.. ska hålla mig nu! Lite jobbigt är det på jobbet då jag heeeela tiden får förklara varför jag inte kan utöva vissa arbetsmoment tror jag sagt det minst 10 går idag.. men nu e jag ledig i 3 dagar iaf.. ska ta det lugnt i morgon o så testdag på lördag!

Själv då? Ringt kliniken med positiva besked? :)

Vad duktigt att hålla er. Vi hade också bestämt att vänta till TD men jag kunde verkligen INTE hålla mig haha, så min man gick med på att testa på RD 5 om jag lovade sen att inte testa mer (han trodde inte det skulle visa ngt så tidigt ;) )

Imorgon ska jag ringa kliniken :) officiell TD då så har inte vågat ringa innan.

Vad jobbar du med som innebära fysiska arbetsmoment?
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-16 01:04:53 följande:

Jag jobbar på infektionskliniken.. jag kommer va ett nervvrak på lördag...vilken klinik går ni genom??

Ja usch, ivf är verkligen en påfrestning på nerverna.

Vi går på Sophiahemmet, ni då?
  • BergOchDalbanan1985
    gammelpysen skrev 2016-12-16 15:49:31 följande:

Vi har fått td 28/12, så vi lär ju helt klart testa innan. Har rätt så regelbunden mens så lär ju kunna ana om vi lyckats eller ej innan jul. Trött som ett as idag, men endast ruvardag 2, kan knappast påverka. Däremot lär ju en ev implantation vara klar nu.

När har du td?

Håller tummarna för att det blir positivt innan jul för er :)

Min td är idag, så har ringt kliniken nu och fått tid för vul den 4/1. Låååånga veckor dit känns det som.
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-17 09:29:28 följande:

Morron alla!

TD idag och som jag redan förstod va det negativt... mallar kliniken svaret o frågade dem om det är ok att bara sluta med lutinus nu... är väl den som stoppar mensen gissar jag på... nån av er som vet om det är ok? Vill bara få min blödning nu och gå vidare...

Vi har gråtit och kramats och kommit fram till att vi ska göra ett försök till med eskimå i frysen.. men kommer få betala troligtvis... usch va jobbigt detta e...

Å nej :( beklagar verkligen!

Angående lutinus så sa min klinik att jag skulle vänta 3 dagar efter td om gravtestet visade negativt, då det finns en chans att man är gravid.
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-17 08:03:30 följande:

Godmorgon tjejer..

Blir jätte orolig nu. Är på dag 11 idag och testade negativt på två tester precis. De andra 2 jag testade tidigare måste då ha berott på ovitrelle eller varit spökstreck. Ska jag nu ställa in mig på att jag inte är gravid?

När jag vart gravid sist så plussade jag svagt på rd 9 lr 10 :/

Känner mig gravid men nu börjar jag tvivla starkt :(

Å nej :( men än är det inte kört? Långt kvar till testdag ju <3 håller tummarna!

Hur mår du och har du några symptom?
  • BergOchDalbanan1985
    SportySpice skrev 2016-12-08 17:14:30 följande:

Spännande med test Jag tog ett till CB plus idag igen, det var lite starkare plus nu, så jag hoppas verkligen!

I en vanlig cykel skulle jag ha mens imorgon men TD är först den 14/12, skiljer sig cykeln när man gör FET, Någon som vet?

Jag har lite molvärk, är trött och så drar det lite i brösten, men rätt milda symptom än så länge.

Hej, hur går det för dig? :)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-17 12:43:10 följande:

Ja det är 5 dagar kvar till TD men jag vart alldeles nere av testen :( känns som jag bör ha lite hcg i kroppen iaf tillräckligt för ett svagt plus..

Jag känner inte så mycket mer än att mitt humör är upp och ner. Kan bli jätte arg av minsta lilla :/

Känner ingen molvärk och har inte gjort på länge. Lite ömma bröst vårtor och måste äta regelbundet men inge mer än så..

Det är väl bara att vänta några dagar till.. Hur mycket känner du?

Håll ut, det kan komma. Jag frågade kliniken varför testdagen var så sent (20dagar efter äggplock om det varit färskförsök) och då sa de just att efter 14 dagar som i vanlig cykel är BIM kan det ge falskt negativt resultat. Inte förrän TD kan man veta säkert. Så ge inte upp hoppet än :)

Jag har inte heller ngra symptom förutom också humörsvängningar och aningens ömma bröst (men knappt märkbart om jag inte kommer emot dem). Molvärken är borta samt även smärtan jag kände i ljumskarna. Skulle gärna ha fler symptom. Får för mig att det är ngt som avstannat där inne just pga att jag ej har symptom.

Håller tummarna för dig
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-17 21:45:46 följande:

Åhhh tack snälla du för pepp :) Jag hoppas verkligen att jag får ett plus snart. Läst om flera ny gravida som inte känner någonting alls så det är nog inte så ovanligt.

Din lilla mår säkert jätte bra där inne. Snart kommer det med all säkerhet fler symtom :) då kommer du tänka tillbaka och tänka att det var så skönt där i början när man mådde som vanligt :) :)

Jag förstår bara inte det här med att man kan känna sig så gravid ena dagen och sen känner man ingenting på flera dagar :/ sa till min man häromdagen att jag tror jag är sååååå gravid och jag skulle bli väldigt förvånad om testet visade negativt. Och nu sitter man här och tvekar massor.. berg o dalbana känslomässigt det här.

När jag väntade min son som föddes 2014 genom färsk försök så plussade jag sent. ( min man som påminde mig om det idag när jag i princip gett upp)

så jag hoppas att det är så även denna gången :)

Jag håller verkligen med, sååå skumt med symptomen/avsaknad av symptom. Jag säger nog 1g/tim till min man nu på semestern att jag tror mensen kommer/missfall är på g. Sjukt nojig över allt nu. Haha

Håller verkligen tummarna för att plusset kommer för dig snart :)
  • BergOchDalbanan1985
    matelan skrev 2016-12-18 09:25:55 följande:

Hej allihop!

Jag försvann härifrån ett tag när jag fick negativt test på RD6, jag har sedan dess lyckats hålla mig ifrån att testa faktiskt! Idag har jag testdag och utan symtom eller tro på att jag var gravid så plussade jag!!! Helt fantastiskt!

Jag skriver från mobilen så jag kan inte citera er konstigt nog..

Cammsan är så ledsen för er skull <3

NovaRobin ge inte upp ännu!

Fick alltså neg 6 dagar innan testdag! Så det kan vara er tur också!

Grattis, vad roligt :)

Jag har inte heller några symptom (testdag i fredags), men hoppas de kommer snart :)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-18 12:42:30 följande:

Dag 12 och negativt även imorse :( börjar kännas hopplöst. Hur mår du?

Inte ge upp än, det kan fortfarande ändras. Håll ut :)

Jag mår bra, ganska trött men sover också dåligt. Annars inga symptom, så skumt
  • BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-18 19:48:32 följande:

Testdag idag, fortfarande positivt. Ringer kliniken imorgon och hoppas på snart VUL!

Grattis :)))

Nångra symptom? :)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-19 16:40:42 följande:

Nä tjejer det gick inte alls vägen denna gången heller. Fick min mens idag :( kände ju på mig att jag inte var gravid då jag brukar få symtom innan Bim men denna gången har jag inte känt nåt alls sen ovitrellen gick ur kroppen.

vi hade bestämt att detta var vårt sista försök men jag vet inte om jag är villig att kassera vårt embryo som finns kvar i frysen så ev gör vi ett nytt försök efter sommaren. Nu vill jag fokusera och glädjas åt barnen vi har och bara vila från allt vad har med ivf/FET och göra. Känner mig deppig och tom just nu och undrar såklart varför inte embryot fäste? Faktiskt första gången som det inte ens ville fästa..

Det var väl inte meningen helt enkelt.

Önskar er alla stort lycka till med allt och kommer säkert kika in någongång i framtiden för att se hur det går för er.

massor med kramar till er alla <3

Å nej så sorgligt :( förstår att det är svårt att kassera det som är i frysen :(

Önskar dig all lycka till och njut av de barn du har <3

Kram!!
  • BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2017-01-01 16:40:13 följande:

Hur går det för alla i den här tråden?

Här går det bra :)

Har börjat må illa ganska ofta nu och är tröttare. annars fint :)

Är nervös inför vul på onsdag. Tänk om det inte finns något där inne eller om hjärtat stannat? :(

Hur går det för dig?
  • BergOchDalbanan1985

Hej, hur går det för er tjejer?

Jag var på vul i onsdags och fick se den 12mm lilla bönans hjärta ticka :) fortf orolig för missfall dock. Är nu i v 9 (8+1) och mår illa mest hela dagarna och såååå trött.

Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?