Inlägg från: BergOchDalbanan1985 |Visa alla inlägg
  • BergOchDalbanan1985

Fler som ska göra FET i December 2016?

NovaRobin skrev 2016-12-12 10:26:31 följande:

Ja jag har också hört fler som känt sig sjuka innan mens.. Idag mår jag mycket bättre så det verkade inte varit influensan iaf :) har inte tid att bli sjuk nu.

Idag har jag mycket molvärk i livmodern och är alldeles svullen. Skulle bli förvånad om det visar sig att jag inte är gravid.

Jag fick ett 2 dagars tillbaka. Vi har nu endast 1 kvar i frysen.

Just det glömde skriva igår att dessa stickningar du känner ibland är nog livmodern som växer. Man kan känna både molvärk, stickningar, ilningar, pirr och bubbel.. Finns massa olika symtom :)

Igår kväll bubblade min mage hur mycket som helst..

Nu får gärna dagarna gå fort. Hur mår du idag?

Vad bra att du mår bättre :) Duktigt att inte testa.

Jag mår bra, lite trött och ont i ljumskarna också. Testar fortfarande dagligen ;)
  • BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-12 11:27:09 följande:

Hej tjejer!

Jag satte in en 5-dagars för i v sedan. Tjuvtestade idag, och det var POSITIVT!!!!! Nu är jag dock nojig att det skulle kunna vara nån rest från Ovitrelle-sprutan kvar som fortfarande spökar? Tog den för 14 dagar sedan. Det "ska" ju vara borta på 10 dagar av vad jag har fått höra, men man nojjar ju alltid...Vad tror ni, kan jag lita på mitt plus? Tog 2 test, det ena ett "testa tidigt från Abblo pharma som mäter redan på 5iu tror jag, och därefter ett clearblue digital som mäter på 25ie, som visade 1-2v

Stort grattis :) :)

Såklart du vågar tro på det :) jag testade också positivt 2v efter Ovitrelle, fortfarande positivt :) när har du testdag?

Några symptom än?
  • BergOchDalbanan1985
    matelan skrev 2016-12-12 19:12:32 följande:

Grattis till ditt plus snorklan!

Idag är jag på RD6 och jag tjuvtestade, det var negativt. Så hoppet är inte så stort så klart.

Detta försöket var helt ostimulerat, det känns som jag kanske borde ha någon form av stimulering kanske eftersom det gick på ET men det slutade i tidigt MF. Kan man fråga efter stimulans eller det är bara att "lyda"?

Det finns fortfarande hopp om positivt test, så tidigt :)

Du kan absolut be om att få en stimulerad cykel om det skulle bli en ny omgång. Vad var anledningen till att det blev ostimulerad? Sa läkaren ngt om det?
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-12 17:31:35 följande:

Hej! Hoppar på här jag med. Gjorde FET 1 december vårt 2a fetförsök har även 2 ivf i ryggsäcken. TD är på lördag 17 december... symtom inga typ. Hade de första dagarna/veckan ömma bröst, växtvärk yrsel nu har jag bara små smärta (mensvärk) i tjejmagen så gissar att det gick åt pipsvängen igen... BIM i morgon enligt app... inget rött än iaf.... bad om lutinus så kan va biverkning från den... hur ligger alla ni andra till??

Hej och välkommen!

Då gjorde vi FET på samma dag. Jag har dock redan tjuvtestat och fått positivt graviditetstest. Nu börjar nästa oro.

Har du vågat testa än? Håller tummarna :)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-13 09:07:27 följande:

Godmorgon :)

Var nog inte så duktig med att inte testa.. Var så nyfiken efter alla gårdagens symtom så jag kunde inte hålla mig :)

Visserligen bara rd 7 men fick positivt. Vågar dock inte ropa hej än då det kan vara ovitrellen som missvisar. Skulle dock bli väldigt förvånad om det senare visar sig att jag inte skulle vara gravid.

Har mycket tydligare och starkare symtom nu än förra gången :)

håll tummarna nu :)

Hur mår du idag?

Men ååå GRATTIS :) då är du garanterat gravid :)

Vad har du för symptom nu?

Jag mår fint, lite molvärk bara så känns ju konstant som mensen är på g. Lurigt :)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-13 19:32:43 följande:

Tack :) men jag vet inte om jag vågar hoppas än det är så tidigt än plus den där ovitrellen som finns kvar i kroppen. Men nu kommer jag testa varannan dag och hoppas på stegring såklart.

Idag har jag inte haft mycket symtom alls. Haft lite molvärk då och då men inte som igår. Känner typ inget alls idag :/

Du då?

Symptomen kommer nog senare. Mina försvinner vissa stunder och dagar så vet inte riktigt vad jag lovar lita på :)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-14 09:07:00 följande:

Ja jag hoppas det. Man vill ju bara få bekräftat att det är nåt där inne :) testar du fortfarande varje dag? :)

Eller hur, haha. Jag testar fortf varje dag, är ju säkert lite knäppt men känns som att det är värt det för att hålla mig lite lugnare.

Hur mår du nu? Några symptom?

Här är det symptomfritt, förutom ont i ljumskar/höftböjarna. Hade 18h flygning igår så kan vara därför också.
  • BergOchDalbanan1985

Vad kul Snorklan, stort grattis igen :)

Och TACK för input om att det knappt går att känna symptom än, jag behövde nog höra det. Detta är min första graviditet och känner mig ju inte gravid alls. Hade förväntat mig illamående direkt då jag generellt har väldigt lätt för att må illa. Men hittills inget illamående :)

Vad var dina första symptom i graviditeten med dottern? Och när kom symptomen?

• BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-14 10:48:31 följande:

Jag har officiell testdag på söndag, så jag tänkte ta ett test då me och ringa kliniken på måndag. Hur länge ska ni fortsätta med Lutinus (om ni tar det?)

Jag har min testdag imorgon så ringer då :) har fått instruktioner om att fortsätta med Lutinus tills vul och man sett hjärtslag. Hur ska du göra?
  • BergOchDalbanan1985
    gammelpysen skrev 2016-12-14 16:52:11 följande:

Hej alla,

Hoppar in här. Fick tillbaka en liten eskimå på 5 dagar idag.

Ni som testat positivt, när började ni få symtom..?

Önskar alla lycka till!!

Hej och välkommen :)

Inga symptom direkt för mig än. Haft lite ömma bröst och molvärk, men kan ju bero på Lutinusen som jag tar. Har dock ont i ljumskar/benböj. Känns ungefär som att jag åkt längdskidor för första gången på länge, så typ som träningsvärk. Väldigt konstigt.

Vilken testdag har du fått? Är det din första FET?
Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?