Fler som ska göra FET i December 2016?
Exakt samma situation här TS, vi gjorde FET i sept och fick MF, nu gör vi nytt försök med insättning imorgon.
Vad har ni för medicinering inför/efter FET?
Exakt samma situation här TS, vi gjorde FET i sept och fick MF, nu gör vi nytt försök med insättning imorgon.
Vad har ni för medicinering inför/efter FET?
Min förra omgång åt jag femanest (östrogentabletter) följt av Lutinus inför återföring, fortsatte med femanest även därefter. Nu har jag gjort stimulering med Menopur (samma som vi använde vid vår färska IVF) har tagit Ovitrelle ägglossningsspruta och nu tar jag Lutinus progesteron x2/dag, började i fredags. Återföring imorgon.
Innan mitt FET gick jag på 2 vul för att se hur/att slemhinnan växt till sig. 1 v innan återföring tog jag Ovitrelle och 3 dagar innan började jag med Crinone som jag skall ta tills TD.
Jag börjar bli lite orolig, vet att jag endast är på ruvardag 4 men jag har inga symtom alls ännu, Hur mår ni?
Det spänner lite i brösten med det gjorde det redan innan pga sprutan och Crinonet. TD är 14/12, men tror jag skall tjuvtesta på torsdag/fredag.
Allt kändes så bra på "FET-dagen", blastocysten var på väg att kläckas vilket skulle vara ett gott tecken (tror jag?), hur "såg" era embryon ut vid återförande?
Crinonen behöver man bara ta en gång per dag på morgonen.
Jag tyckte Lutinusen "rann ut" väldigt mycket, vilket Crinonen inte gör på samma sätt
Hej tjejer!
Jag satte in en 5-dagars för i v sedan. Tjuvtestade idag, och det var POSITIVT!!!!! Nu är jag dock nojig att det skulle kunna vara nån rest från Ovitrelle-sprutan kvar som fortfarande spökar? Tog den för 14 dagar sedan. Det "ska" ju vara borta på 10 dagar av vad jag har fått höra, men man nojjar ju alltid...Vad tror ni, kan jag lita på mitt plus? Tog 2 test, det ena ett "testa tidigt från Abblo pharma som mäter redan på 5iu tror jag, och därefter ett clearblue digital som mäter på 25ie, som visade 1-2v
Grattis till ditt plus snorklan!
Idag är jag på RD6 och jag tjuvtestade, det var negativt. Så hoppet är inte så stort så klart.
Detta försöket var helt ostimulerat, det känns som jag kanske borde ha någon form av stimulering kanske eftersom det gick på ET men det slutade i tidigt MF. Kan man fråga efter stimulans eller det är bara att "lyda"?
Hej tjejer!
Tog ett nytt test idag, det är väldigt positivt och mycket starkare än det tidigare för 2 dagar sedan. BIM idag.
Ang symtom, jag vet inte om ni har varit gravida tidigare (det har jag) och jag kan säga att det knappt är möjligt att känna så mycket öht så tidigt i graviditeten. Vi är ju alla i v 3-4, och ofta brukar tex illamående börja tidigares v 6. De symtom man känner tidigt är ofta effekt av progesteronet som man har höga halter av innan mens, och när man blir gravid så fortsätter produktionen av det. Tänk själva, om haten av HCG är så låg att den knappt kan fångas upp av ett känsligt test, vad skulle det då kunna ge för symtom i kroppen? Så försök att inte överanalysera det ni känner!
Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern att det var en oerhört jobbig period när alla symtom gick över, UTAN att magen hade hunnit komma och att man kunde känna fosterrörelser etc. Det brukar ju kallas "spökveckorna"
Bim va igår.. på morgonen idag hade jag putte lite rosa på lutinus pinnen... har säkert sprungit på toaletten 10 går idag o kollat har fortsatt haft lite rosa när jag torkat mig under tiden jag jobbade inget alls sen jag kom hem... mitt psyke håller nog inte denna gång!! Haha... molvärk/mensvärk hela tiden svullen och vart lätt illamående när jag åt! TD på lördag.. kommer bryta ihop innan.. om det nu är mensen som kommer verkar den ganska lustig....får väl se ikväll när jag ska ta lutinus igen....
Vad kul Snorklan, stort grattis igen :)
Och TACK för input om att det knappt går att känna symptom än, jag behövde nog höra det. Detta är min första graviditet och känner mig ju inte gravid alls. Hade förväntat mig illamående direkt då jag generellt har väldigt lätt för att må illa. Men hittills inget illamående :)
Vad var dina första symptom i graviditeten med dottern? Och när kom symptomen?
Vad skönt med en aktiv IVF-tråd :)
Precis genomgått vår tredje och sista IVF-behandling (ÄP 5/12 å insatt 7/12). Ska egentligen inte testa försen 22/12, men efter att det där välbekanta molande började, kunde jag inte låta bli att testa idag..
Vad gör man när tredje gången inte går vägen?? Det känns om det smärtar mig mer än maken (å det känns som han inte helt förstår känslan?). Vi lyckades faktiskt få 2 befruktade ägg till frysen denna gången, men det känns tveksamt sätta hoppet till dessa?
Btw, vad betyder FET?
Testdag idag, fortfarande positivt. Ringer kliniken imorgon och hoppas på snart VUL!
Nä tjejer det gick inte alls vägen denna gången heller. Fick min mens idag :( kände ju på mig att jag inte var gravid då jag brukar få symtom innan Bim men denna gången har jag inte känt nåt alls sen ovitrellen gick ur kroppen.
vi hade bestämt att detta var vårt sista försök men jag vet inte om jag är villig att kassera vårt embryo som finns kvar i frysen så ev gör vi ett nytt försök efter sommaren. Nu vill jag fokusera och glädjas åt barnen vi har och bara vila från allt vad har med ivf/FET och göra. Känner mig deppig och tom just nu och undrar såklart varför inte embryot fäste? Faktiskt första gången som det inte ens ville fästa..
Det var väl inte meningen helt enkelt.
Önskar er alla stort lycka till med allt och kommer säkert kika in någongång i framtiden för att se hur det går för er.
massor med kramar till er alla <3
Hur går det för alla i den här tråden?